۲۵ کار عجیب که باعث رنجش و ناراحتی آدم ها در کشورهای مختلف می شود

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰

باورتان نمی‌شود اگر از چند کار عجیب که باعث رنجش و ناراحتی آدم ها در کشورهای دیگر می‌شود برای‌تان بگوییم. و نکته جالب اینکه اگر هنجارهای ارتباطی فرهنگی موجود در یک کشور را درک نکنید باعث رنجش مردم آن خواهید شد. بنابراین بد نیست از آنها اطلاع داشته باشید و مراقب آن‌ها باشید. زبان‌ها و هنجارهای ارتباطی در کشورها و جوامع مختلف متفاوت هستند و اگر آنها را یاد نگیرید ممکن است باعث سوء تفاهم‌های جالبی شوید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با این کارهای عجیب که ممکن است مسبب دلخوری در کشورهای مختلف شوند، آشنا شوید.

۲۵. در تایلند و فیلیپین و روسیه تا ته بشقاب غذایتان را نخورید

در بعضی از کشورها، تا آخر خوردن وعده‌ی غذایی حاکی از آن است که میزبان‌تان نتوانسته است غذای کافی برای شما فراهم کند. تایلند، فیلیپین، و روسیه در بین این کشورها قرار دارند. بنابراین، بر خلاف آنچه در آمریکا رایج است، کمی از غذای خود را داخل بشقاب باقی بگذارید تا مبادا میزبان ناراحت شود!

مطلب مرتبط: از آدمخوار اسکاتلندی تا بانوی سمی؛۷ عجیب ترین آدمی که تاریخ به خود دیده است

۲۴. در بلغارستان تکان دادن سر به سمت بالا و پایین یعنی نه!

در بلغارستان، تکان دادن سر به بالا و پایین یعنی نه، و تکان دادن سر از یک طرف به طرف دیگر یعنی بله. می‌دانید، درست بر عکس بقیه جاهای دنیا! به همین خاطر هم این موضوع در فهرست ۲۵ کار عجیب که باعث رنجش و ناراحتی آدم ها در کشورهای دیگر می‌شود قرار گرفته است.

۲۳. در فیلیپین و ژاپن ابدا برای صدا زدن کسی انگشت تان را خم نکنید

می‌دانید که برای صدا زدن کسی چطور می‌توانید انگشت خود را خم کنید؟ بله، این کار را در فیلیپین انجام ندهید. آن‌ها برای صدا زدن سگ‌های‌شان این کار را انجام می‌دهند. همچنین در ژاپن این حرکت به معنی مرگ است، پس این کار را در آنجا انجام ندهید.

۲۲.  در یونان بالا آوردن دست برای متوقف کردن دیگران توهین آمیز است

دست خود را بالا آوردن برای متوقف کردن کسی با کف دست در بعضی از بخش‌های جهان کاملا رایج است. اما نه در یونان. این کار در آنجا توهین بزرگی محسوب می‌شود، که به عصر بیزانس (امپراتوری روم شرقی) بر می‌گردد وقتی مردم اجازه داشتند– با کف دستان خود و پنجه‌های گشوده از هم – مدفوع یا زغال به صورت زندانیان بپاشند. چطور است که یک جامعه صدها سال به چنین چیزی پایبند می‌ماند؟

۲۱.  در هلند پرسیدن راه امرار معاش افراد گستاخی به حساب می‌آید

در کشورهای کوچک دارای سیستم‌های رفاه اجتماعی، مانند هلند، پرسیدن راه امرار معاش افراد گستاخی به حساب می‌آید. در بسیاری شهرهای جهان این کار یکی از رایج‌ترین راه‌های شکستن سکوت و شروع مکالمه است و از این رو این موضوع در فهرست ۲۵ کار عجیب که باعث رنجش و ناراحتی آدم ها در کشورهای دیگر می‌شود قرار گرفته است.

۲۰. در فنلاند دست به سینه شدن نشانه غرور تعمدی است

در فنلاند دست به سینه (با دستان ضربدری) شدن نشانه‌ی غرور تعمدی به حساب می‌آید. قبول، در بسیاری جاهای دیگر نیز این کار می‌تواند به معنی غرور باشد اما هیچ کس در این باره اینجا جنگ به راه نمی‌اندازد. در فنلاند اما معمولا این طور است.

مطلب مرتبط:

 ۱۹. در خاورمیانه، هند و اکثر کشورهای آفریقایی غذا خوردن با دست چپ توهین آمیز است

در خاورمیانه، هند یا اکثر کشورهای آفریقایی با دست چپ چیزی نخورید. در این کشورها دست چپ بنابر سنت مخصوص طهارت کردن در توالت است.

۱۸. معرفی کردن ملیت به عنوان ‘آمریکایی” به جای “ایالات متحده” توهین آمیز است

اگر یک فرد اهل ایالات متحده امریکا به یکی از سایر کشورها سفر کند، مثلا آمریکای جنوبی، و خودش را “آمریکایی”‌معرفی کند در حالی که منظورش در واقع این است که اهل “ایالات متحده” هستم، این کار بسیار خودپسندانه و گستاخانه به حساب می‌آید و چنین معنی می‌دهد که آمریکای جنوبی هیچ ارزشی ندارد.

۱۷. در اکثر کشورهای عربی، رد کردن غذا یا نوشیدنی میزبان گستاخانه است

در اکثر کشورهای عربی، رد کردن غذا یا نوشیدنی میزبان فوق‌العاده گستاخانه است. حتی اگر گشنه یا تشنه نباشید. در برخی کشورها این کار ممکن است مودبانه به نظر برسد که بگوییم “اوه، خودت رو به زحمت ننداز، من فقط اومدم بهت سر بزنم!” اما در آن کشورها بسیار گستاخانه به حساب می‌آید.

۱۶. سلام دادن نظامی سه انگشتی در تایلند غیرقانونی است

در تایلند از شیوه‌ی سلام دادن نظامی سه انگشتی استفاده نکنید. این کار غیرقانونی اعلام شده است چون در طول کودتای نظامی ۲۰۱۲ این کشور به نمادی برای مخالفت تبدیل شد. و از این رو این کار در فهرست ۲۵ کار عجیب که باعث رنجش و ناراحتی آدم ها در کشورهای دیگر می‌شود قرار گرفته است.

۱۵. در پرتغال و برزیل نماد شاخ شیطان معنای خوبی ندارد

شاخ شیطان در اکثر کنسرت‌های راک در ایالات متحده بسیار رایج است، و در دانشگاه تگزاس برای تایید چیزی با دست، از آن استفاده می‌شود. اما در بعضی از جاها – مثلا پرتغال و برزیل – می‌تواند حاکی از آن باشد که زن طرف خیلی به او وفادر نبوده است! خدای من! هنگام سفر به پرتغال و برزیل حواس‌تان به این مورد حتما باشد!

۱۴. انعام دادن در جاپان (ژاپن) و کره (کوریا) توهین است

انعام دادن در برخی از کشورها رایج نیست و می‌تواند در واقع بی احترامی و گستاخی محسوب شود. در جاپان و کوریا این کار توهین محسوب می‌شود.

۱۳. در آلمان هرگز نباید برای بانوی میزبان نوشیدنی ببرید

در حالی که در بسیاری از کشورها این کار کاملا مرسوم است که یک بطری نوشیدنی برای صاحبخانه ببرید اما در آلمان می‌تواند به عنوان نشانه‌ی تحقیر و بی اعتنایی به نوشیدنی باشد که میزبان برای‌‌تان می‌آورد.

۱۲. پذیرفتن فوری هدیه در برخی کشورهای آسیایی گستاخی است

در بعضی از فرهنگ‌های آسیایی (مثلا، جاپان و چین) انتظار می‌رود که یک هدیه را قبل از آن که نهایتا بپذیرید ابتدا چند بار رد کنید. پذیرفتن فوری یک هدیه گستاخانه به حساب می‌آید.

۱۱. دست زدن به سر افراد در تایلند ممنوع است

در تایلند دست به سر کسی زدن، حتی یک بچه، جزو کارهای ممنوعه است. چون بوداییان معتقدند این جایی است که روح زندگی می‌کند، و شما نمی‌توانید به روح کسی دست بزنید. این کار پسندیده نیست.

۱۰. برقراری ارتباط چشمی در فرانسه باید با احتیاط صورت گیرد

گاهی بیان می شود که تماس چشمی در حین گفتگو نشانه‌ی صداقت است اما در بعضی از جاها – مثل فرانسه – این کار می‌تواند به عنوان چراغ سبز عاشقانه یا جنسی به حساب بیاید، و در بعضی جاها مثل برزیل خودداری از تماس چشمی راهی است برای آنکه به کسی نشان بدهید آدم متفاوتی هستید.

۹. نشان دادن انگشت شست در بخش هایی از استرالیا ناپسند است

در ایالات متحده نشان دادن انگشت شست نشانه‌ی خوبی است و نماد موفقیت است. اما در بخش‌هایی از استرالیا معنای زننده‌ای دارد.

۸. نشستن در صندلی عقب تاکسی در استرالیا توهین است

در بسیاری کشورها آدم‌ها معمولا در صندلی عقب آژانس می نشینند. اما در استرالیا، اسکاتلند، هلند و نیوزیلند، ممکن است این کار گستاخی به حساب بیاید.

۷. دست تکان دادن در کوریای جنوبی گستاخی است

در کریای جنوبی دست تکان دادن برای کسی یا صدا زدن تاکسی با تکان دادن دست یا نشان دادن کف دست گستاخی محسوب می‌شود. در آنجا مردم با این روش سگ‌های‌شان را صدا می‌زنند.

۶. بیش از حد لباس غیررسمی پوشیدن در بسیاری از کشورهای اروپایی و جاپان بی احترامی است

در بسیاری از کشورهای اروپایی و جاپان (ژاپن) بیش از حد غیر رسمی پوشیدن – دمپایی‌های لاانگشتی، شلوار ورزشی، لباس‌های چروک، شلوار یوگا- در مکان عمومی بی‌احترامی و شلختگی به حساب می‌آید.

۵. نشان دادن علامت پیروزی (V) در بریتانیا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند معنای خوبی ندارد

در بریتانیا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند، علامت پیروزی (V) نشان دادن (در حالی که کف دست‌تان رو به خودتان باشد) چندان صلح آمیز به حساب نمی‌آید. در واقع این کار مثل نشان دادن انگشت وسط دست در ایالات متحده است. چرا؟ طبق افسانه‌ها “سلام کردن دو انگشتی؛ زمانی شروع شد که کمانداران برای انگلستان در طول جنگ صد ساله می‌جنگیدند. وقتی فرانسوی‌ها کمانداران را می‌گرفتند این دو انگشت را می‌بریدند تا آن‌ها را ناتوان کنند. بنابراین نشان دادن آن دو انگشت همچنان بدون هیچ تغییری نشان نافرمانی در برابر دشمن بود. با وجود این، هیچ منبع تاریخی برای تایید این افسانه وجود ندارد.

۴. نشانه گرفتن کف پا به سمت دیگران در ترکیه توهین است

وقتی در کشور ترکیه هستید، هرگز کف پای‌تان را به سمت کسی نشانه نگیرید. همچنین دست‌تان را توی جیب‌تان نگذارید یا روی باسن‌تان، چون نشانه‌ی بی‌احترامی است.

۳. روی هم انداختن انگشتان در ویتنام ناپسند است

در ویتنام، انگشتان روی هم افتاده نشانه‌ی عضو خاصی از بدن یک زن است. پس در آنجا این کار را انجام ندهید، مگر آنکه دلتان بخواهد آدم هرزه‌ای به حساب بیایید!!! به همین دلیل این موضوع در فهرست ۲۵ کار عجیب که باعث رنجش و ناراحتی آدم ها در کشورهای دیگر می‌شود قرار گرفته است.

۲. در جاپان با دهان باز نخندید

این کار گستاخی و اسب گونه به حساب می‌آید. خب… بر عکس، در هند گروه‌هایی وجود دارد که دور هم جمع می‌شوند و فقط  بلند بلند می‌خندند چون خندیدن برای سلامتی بسیار خوب است.

۱. دیر رسیدن و به موقع رسیدن

در آلمان، اگر حتی چند دقیقه دیر کنید این کار بسیار گستاخانه محسوب می‌شود، طوری که انگار به وقت خودتان بیشتر از وقت دیگران اهمیت می‌دهید. اما در جاهایی مثل آرژانتین، اگر سر وقت حاضر شوید می‌تواند کمی گستاخانه محسوب شود، تقریبا مثل زود رسیدن!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *