جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

عدم توافق با پاکستان در باره مبادله رهبر داعش با رهبران طالبان؛ سراج: 407 عضو خارجی داعش در زندان اند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

احمد ضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی از عدم توافق بر سر  مبادله اسلم فاروقی رهبر داعش با شماری از رهبران طالبان که در بند پاکستان اند خبرداده می گویدکه نیروهای امنیت ملی ۴۰۷ عضو برجسته گروه داعش که شهروندان ۱۴ کشور مختلف‌ اند را بازداشت کرده‌اند.

رییس عمومی امنیت ملی امروز سه‌شنبه (7ثور) در نشست خبری گفت که 407 عضو خارجی بازداشت شده داعش شامل اتباع ۱۴ کشور از جمله ایران، پاکستان، ترکیه، اندونیزیا، الجزایر، بنگلدیش، هند و مالدیو اند.

سراج افزود که از این میان ۶۰ درصد آنان پاکستانی اند و افراد بازداشت شده در جرایم امنیت داخلی و خارجی فعالیت داشته‌اند.

او تاکید کرد که بازداشت این افراد بیانگر این است که افغانستان در جنگ منطقه ای و جهانی قرار داد و به نیابت از منطقه و جهان در جنگ است.

سراج با بیان این که جنگ کنونی افغانستان جنگ منطقه و جهان است و گذاشتن تمامی مسوولیت به دوش نیروهای امنیتی افغانستان کار درست نیست هشدار داد که اگر برای این چالش یک راه‌حل اساسی جستجو نشود و کشورهای منطقه همکاری نکنند، در آینده همه کشورها با این تهدید مواجه خواهند شد.

رییس امنیت ملی خاطرنشان کرد که بیش‌تر افراد گروه داعش از طریق‌ کشور ترکیه به ایران و پاکستان می‌روند و از مرزهای این دو کشور وارد افغانستان می‌شود و اکثر آنان در این کشور ها آموزش های نظامی و حملات تروریستی نیز می بینند.

سراج همچنان گفت با کشور های ایران و ترکیه مذاکرات در سطح سرویس استخابارتی شروع شده و خواست افغانستان این است که یک گفتگوی سه جانبه روی این موضوع با کشور های ایران ترکیه و پاکستان صورت گیرد.

به گفته او  309 نفر از اتباع خارجی که در زندان های افغانستان اند جرایم آنان بزرگتر است. یک تعداد آن ها عضویت گروه القاعده و رابطه با این شبکه را دارند و تعداد دیگر آن شامل گروه های تروریستی جیش محمد، لشکر طیبه و ترکستان شرقی است .

عدم توافق افغانستان با پاکستان در مورد مبادله رهبران داعش و طالبان

رییس عمومی امنیت ملی در پاسخ به چگونگی تسلیم دهی اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان داعش به پاکستان گفت که این امر بر اساس یک تعریف واضح از رابطه دو جانبه صورت خواهد گرفت.

سراج تاکید کرد هر وقتی کشور پاکستان شماری از رهبران طالبان را که در بند دارند به افغانستان تسلیم کنند ان زمان می شود روی تسلیم دهی اسلم فارقی به پاکستان فکر شود.

سراج افزود که با وجود تلاش های زیاد تاکنون افغانستان و پاکستان موفق به تفاهم در زمینه مبادله این زندانیان نشده اند.

عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخه خراسان با ۱۹ جنگجوی دیگر این گروه در عملیات نیروهای خاص امنیت ملی در ماه حمل سال گذشته بازداشت شده بود.

پس از بازداشت این رهبر داعش وزارت خارجۀ پاکستان به تاریخ 21 حمل با نشر اعلامیه‌ای فاروقی را به دست داشتن به فعالیت‌های ضد پاکستانی متهم کرده و از افغانستان خواست تا او را تحویل اسلام آباد کند.

پس از این اعلام وزارت خارجه پاکستان وزارت خارجه افغانستان با نشر اعلامیه‌ ای به تقاضای پاکستان مبنی بر استرداد اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان گروه داعش به آن کشور پاسخ منفی داده گفته بود از آنجایی که در مورد استرداد متهمین و مجرمین میان افغانستان و پاکستان پیمانی موجود نیست، با اسلم فاروقی بر اساس قوانین افغانستان برخورد صورت خواهد گرفت.

افزایش حملات طالبان

رییس عمومی امتیت ملی همچنان تاکید کرد که حملات طالبان در بالاترین سطح اش ادامه دارد و این گروه بالا تر از این توان ندارد.

به گفته او ممکن در ختم جمع اوری حاصلات کوکنار حملات شورشیان افزایش یابد.

سراج با اشاره به افزایش حملات طالبان پس از خروج نیروهای بین المللی (اول می) تصریح کرد که اگر این گروه می توانستد حتما کاری می کردند و از این لحاظ نمی شود حملات طالبان را به اول می منحصر کرد.

رییس امنیت ملی اضافه کرد که مولوی احمد قندهاری یک رهبران کلیدی طالبان در ولایت قندهار کشته شده است.  به گفته او احمد قندهاری مسوول حمله‌های انتحاری طالبان در حوزه جنوب و دومین فرمانده بزرگ طالبان پس از ملا اختر محمدمنصور است که کشته می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان