جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ابتلای 210 نفر به کرونا در یک‌شبانه روز؛ وزارت صحت وضع محدودیت، قیود شب‌گردی و جلوگیری از تجمعات را بررسی می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا و ابتلای 210 نفر به این ویروس در 24 ساعت گذشته، وزارت صحت عامه اعلام کرده است که برای پیش‌گیری از موج سوم ویروس کرونا قطع پروازهای هند به افغانستان، وضع محدودیت در تردد مسافران در مرزهای پاکستان و ایران و وضع قیودات شب‌گردی با رهبری دولت و شورای امنیت ملی برای تصمیم گیری شریک می شود.

وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز دوشنبه (6ثور) در نشستی با رییسان صحت عامه ولایت ها، نمایندگان سکتور خصوصی، نمایندگان موسسات تطبیق کننده عرضه خدمات صحی و مسوولان ادارات صحی این وزارت بر تدابیر در راستای پیش‌گیری از موج سوم ویروس کرونا گفتگو کرده است.

مجروح افزوده که در حال حاضر هماهنگی خوب میان وزارت صحت عامه و دیگر نهادها وجود دارد و این کار می‌تواند در امر پیش‌گیری از موج سوم ویروس کرونا کمک کند.

سرپرست وزارت صحت از آمادگی برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا خبرداده به مسوولان ادارات هدایت داده تا ظرفیت تولید شرکت‌های اکسیجن را در مرکز و ولایات بررسی و بر اساس آن تدابیر گرفته شود.

او همچنان از مسوولان ادارات مربوطه خواسته تا در رابطه به فراهم سازی کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در شفاخانه های خصوصی، پرداخت معاشات کارمندان صحی، استفاده از تیم‌های «آر آر تی» به حیث تیم‌های کلینیکی، استخدام کارمندان جدید در لابراتوارها در صورت ضرورت اقدامات کنند.

ابتلای 210 نفر در 24 ساعت

در همین حال وزارت صحت عامه گفته است که در 24 ساعت گذشته ۲۱۰ نفر در ولایت های کابل، بلخ، ننگرهار، تخار، بغلان، قندوز، پکتیا، پروان، بامیان، میدان‌وردک، غزنی، کنر، لغمان، پنجشیر، خوست، پکتیکا و سمنگان به کرونا مبتلا شده اند که با ثبت آن شمار مبتلایان به ۵۹ هزار و ۲۲۵ نفر افزایش یافته است.

این وزارت افزوده که در عین زمان شش بیمار کرونایی در ولایت‌های کابل، ننگرهار، غزنی و کنر فوت کرده وشمار فوتی ها به دوهزار و ۵۹۸ نفر افزایش یافته است.

براساس آمار این وزارت در 24 ساعت گذشته همچنان ۳۱ بیمار کرونایی در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، هلمند، لوگر، غزنی، لغمان و پنجشیر بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان نیز به ۵۲ هزار و ۵۲۰ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که آمارهای روزانه وزارت صحت حکایت از افزایش شیوع ویروس کرونا دارد و نگرانی ها از شیوع موج سوم کرونا در افغانستان نیز افزایش یافته است.

پیش از این وزارت صحت عامه شیوع نوع جهش یافته کرونا معروف به «کرونای انگلیسی» را  در کشور تایید کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان