ماه صورتی ۱۴۰۰، زیباترین پدیده قرن حاضر

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

ماه کامل اپریل (آوریل) در شب دوشنبه، 26 اپریل طلوع می‌کند. این ماه کامل که از قدیم الایام ماه صورتی نیز نامیده می‌شود، یک ابر ماه تماشایی و بسیار زیبا خواهد بود! با ما در این نوشتار همراه باشید تا اطلاعاتی کلی در مورد ماه کامل اپریل و ماه صورتی به دست بیاورید.

چه موقع ماه کامل اپریل ۲۰۲۱ یا ماه صورتی ۱۴۰۰ را ببینیم؟

روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۶ و ۲۷ اپریل با توجه به موقعیت مکانی که در آن قرار دارید، پدیده ماه صورتی (Pink Moon) در آسمان برخی کشورها نمایان می شود و ساکنان این کشورها می توانند شاهد یکی از درخشان‌ترین و زیباترین تصاویر ماه در آسمان باشند. اگر این پدیده برای‌تان جذاب به نظر می‌رسد،‌ بیرون بروید و نظری اجمالی به ماه کامل اپریل بیندازید. این ماه کامل – که اولین ابر ماه در میان دو ابرماهی است که امسال خواهیم داشت – پس از غروب خورشید قابل مشاهده خواهد بود.

برای داشتن یک تصویر خوب از این ماه بهاری زیبا و دوست داشتنی، یک منطقه باز پیدا کنید و زمانی که ماه از افق طلوع می‌کند و بالا می‌آید، نظاره‌گر آن باشید. همین زمان است که ماه در بزرگترین سایز دیده می‌شود و ته رنگ طلایی فوق‌العاده‌ای به خود می‌گیرد.

اولین ابر ماه یا ماه صورتی ۱۴۰۰

* توجه: قبل از اینکه زیادی امیدوار شوید، بهتر است بدانید که “این ابرماه صورتی” واقعاً ” خیلی صورتی” به نظر نمی‌رسد، در واقع سایه رنگ صورتی را ندارد. ماه در نزدیکی افق همان رنگ طلایی معمول خود را خواهد داشت و همانطور که بالا و بالاتر می‌رود، تا حد زیادی کم رنگ و در واقع سفید می‌شود!

امسال، ما با دو ابرماه مواجه خواهیم شد، اولی در 26 اپریل و دوم در 26 می رخ می‌دهد. گفته می‌شود کع ابرماه‌ها بزرگ‌تر و روشن‌تر از ماه کامل معمول و همیشگی هستند.

ماه صورتی ۱۴۰۰ دقیقاً چقدر بزرگ و چقدر روشن است؟ به طور متوسط​​، ابرماه اپریل ۲۰۲۱ حدود 7٪ بزرگ‌تر و حدود 15٪ روشن‌تر از ماه کامل معمولی هستند. به هر حال تشخیص ماه کامل معمولی و ماه صورتی بسیار دشوار است مگر اینکه هر دو را کنار هم ببینید!

چرا به ماه کامل اپریل ماه صورتی گفته می‌شود؟

نام‌های ماه کامل مورد استفاده توسط The Old Farmer’s Almanac (نوعی تقویم نجومی) از مکانهای مختلفی آمده است، از جمله منابع بومی آمریکا، آمریکای استعماری و منابع اروپایی. از قدیم، نام هر ماه کامل برای کل ماه قمری که در آن رخ داده است، نه فقط ماه کامل، به کار می‌رفت.

ماه صورتی

اگرچه فوق‌العاده می‌شد اگر که این نام با رنگ ماه ارتباطی داشت، اما واقعیت آن‌قدرها افسانه‌ای و عرفانی نیست. در حقیقت، ماه کامل اپریل اغلب با اولین شکوفه‌های بهاری نوعی گل وحشی بومی شرق آمریکای شمالی مطابقت دارد: فلوکس سوبولوتا که با نام “توده صورتی” نیز شناخته می‌شود.

و به لطف این ارتباط فصلی، این ماه کامل ماه “صورتی” نامیده شد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *