جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

رفع سلولیت با مواد غذایی: ۱۵ بهترین ماده خوراکی برای رفع تجمع چربی در بدن

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

80 تا 90 درصد زنان ممکن است در دوره‌ای از زندگی سلولیت یا تجمع چربی را در بخشی از بدن خود تجربه کنند. و اگرچه روش‌های پزشکی زیادی برای از بین بردن سلولیت مانند لیزر درمانی یا جراحی وجود دارد، اما همه آنها بسیار گران هستند. در واقع ساده‌ترین راه برای مبارزه با آن پستی بلندی‌های آزار دهنده و رفع سلولیت دنبال کردن یک رژیم مغذی و سالم است که به نفع کل بدن‌تان نیز باشد.

در این نوشتار با ۱۵ ماده غذایی که به از بین بردن سلولیت کمک می‌کنند، آشنا خواهیم شد.

۱- ترکیب آب و لیمو

ترکیب ساده آب و لیمو می‌تواند به سه روش به رفع سلولیت کمک کند: با آبرسانی به بدن، از طریق دفع سموم و ارائه مقدار زیادی ویتامین C. هدف شما جلوگیری از پوست دهیدراته است، که می‌تواند خشک و کدر به نظر برسد. با استفاده از ویتامین های موجود در لیمو، پوست شما ظاهر ناصاف را از دست می‌دهد و نرم و لطیف به نظر می‌رسد.

مطلب مرتبط:

2- شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها تجزیه چربی را که در ایجاد سلولیت موثر است، فعال می‌کنند. این ماده غذایی قدرتمند از سلامت سیستم قلبی عروقی پشتیبانی می‌کند و جریان خون را بهبود می‌دهد و به کاهش فرورفتگی‌های بدشکل حاصل از سلولیت کمک می‌کند. (سایر مواد غذایی بهبوددهنده جریان خون را در این مقاله بخوانید.)

3- زعفران

زعفران دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد و رشد سلول‌های چربی را کاهش دهد.

 زعفران، با بهبود جریان خون کمک می‌کند که ناصافی پوست که در اثر سلولیت ایجاد می‌شود، از بین برود. این ماده همچنین باعث افزایش تن عضله زیر پوست شده و فرورفتگی‌های سطح را از بین می‌برد. در نتیجه، پوست صاف‌تر می‌شود.

۴- رفع سلولیت با مواد غذایی؛ فلفل کاین

فلفل کاین مکانیسم‌های چربی سوزی بدن را فعال می‌کند. این ماده غذایی سموم جمع شده در سلول‌های چربی زیر پوست را که باعث ایجاد سلولیت می‌شوند، از بین می‌برد. فلفل کاین به بازسازی بافت سالم کمک می‌کند و باعث صاف شدن پوست می‌شود. فلفل کاین همچنین حاوی ویتامین B6 است که به ترمیم و غنی سازی بافت‌های همبند کمک می‌کند.

۵- سیر

سیر جریان خون و گردش خون را افزایش می‌دهد. این ماده غذایی به طور مثر برای درمان چاقی استفاده می‌شود و همچنین به درمان پوست ناصاف و سلولیت کمک می‌کند. یک رژیم غذایی غنی از سیر ممکن است به بدن کمک کند تا خود را از سمومی که باعث “ناصافی پوست” می‌شوند پاک کند.

مطلب مرتبط: ۳ مخلوط سیر و لیمو که برای بهبود سلامت قلب و باز شدن رگ ها عالی هستند

۶- سبزیجات برگ تیره

سبزیجات برگ سبز که شامل پالک (اسفناج) و سایر سبزیجات تیره و برگ‌دار می‌شوند برای از بین بردن تجمع چربی فوق‌العاده هستند. وجود نوعی آنتی اکسیدان به نام لوتئین این سبزیجات را به موادغذایی ضد سلولیت خارق العاده تبدیل می‌کند. به علاوه، سبزیجات تیره و برگ دار می‌توانند به تقویت گردش خون نیز کمک کنند.

۷- زنجبیل

خوردن زنجبیل یکی دیگر از روش های عالی برای افزایش جریان خون در بدن و از بین بردن سلولیت است. زنجبیل همچنین در از بین بردن سموم بدن و تقویت و کارآیی سیستم لنفاوی نقش مهمی دارد.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۸- ماهی‌های چرب

فواید خوردن ماهی های چرب مانند ساردین یا سالمون بسیار زیاد است و غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آنها برای استحکام و انعطاف‌پذیری پوست فایده زیادی دارد و شاید بهترین راه برای از بین بردن سلولیت باشد. انواع ماهی‌های چرب همچنین برای مقابله با التهاب، کمک به گردش خون و تقویت سیستم لنفاوی موثر هستند.

۹- پاپایا

برای رفع سلولیت با مواد غذایی، گزینه بعدی پاپایا است. این میوه خوش طعم و مزه سرشار از پتاسیم است که احتباس آب را به حداقل می‌رساند و به سیستم لنفاوی کمک می‌کند تا کارآمدتر عمل کند. مقادیر بالای بتاکاروتن موجود در آن نیز به جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت‌های بدن کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۶ نشانه که بدن تان دچار احتباس آب شده است

۱۰- غلات کامل

غلات کامل دارای فیبر هستند که به سیستم هضم شما کمک می‌کنند تا به طور موثر کار کند. به این ترتیب، سموم سریع‌تر و قبل از اینکه فرصتی برای تشکیل یا افزایش سلولیت پیدا کنند، دفع می‌شوند. غلات سبوس دار همچنین برای تقویت سلامت قلب و حفظ گردش خون سالم مهم هستند. بنابراین غلات کامل در میان بهترین مواد غذایی برای کاهش سلولیت قرار می‌گیرند.

۱۱- گشنیز تازه

گیاهان تازه مانند گشنیز با کمک به دفع فلزات سنگین از بدن که تمایل دارند در سلول‌های چربی پنهان شوند، بدن را سم زدایی می‌کنند. این فلزات سنگین می‌توانند عملکرد طبیعی بافت را مختل کرده و در نتیجه از عملکرد صحیح بدن جلوگیری کنند. با کاهش سموم کلی بدن، می‌توانید از شر چربی‌های ذخیره شده اضافی خلاص شوید، که به کاهش سلولیت کمک می‌کند.

۲- جعفری

این گیاه فوق العاده قدرتمند علاوه بر کمک به از بین بردن سموم در بدن، به عنوان ادرار آور نیز عمل می‌کند و به جلوگیری از نفخ و احتباس آب کمک می‌کند. لازم به ذکر است که جعفری همچنین منبع غنی از ویتامین‌های A ، C و E است، مواد مغذی مهم برای پوستی سالم و زنده که به صاف شدن ظاهر پوست و رفع سلولیت کمک می‌کنند.

۱۳- گندم سیاه

این دانه کمتر شناخته شده یک دانه کامل به راحتی قابل هضم است که علاوه بر پروتئین کامل، به میزان فراوانی ویتامین‌های گروه B و فیبر دارد. فیبر در مبارزه با سلولیت اهمیت زیادی دارد زیرا به بیرون راندن سموم از سلول‌های چربی کمک می‌کند. اگر برای مصرف گندم سیاه به دنبال دلیل دیگری هستید، باید بدانید که این ماده غذایی با داشتن مقادیر زیادی لیزین، نوعی اسید آمینه که به ترمیم بافت بدن و کلاژن کمک می‌کند، اثری که خود برای رفع سلولیت با مواد غذایی اهمیت زیادی دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی سرشار از کلاژن که از شل شدن پوست جلوگیری می کنند

۱۴- مغزیات یا آجیل

لابد می‌دانید که مغزیات غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند (نشانه‌های کمبود اسیدهای چرب را در این مقاله بخوانید)، اما مغزیات یکی دیگر از مواد غذایی اصلی است که به کاهش ناصافی پوست و رفع سلولیت کمک می‌کنند. اسیدهای چرب امگا 3 به سلامت غشای سلولی پوست، یک محافظ دو لایه برای بدن، کمک می‌کند: این ماده نه تنها باعث مهار ترکیبات مضر مانند مواد شیمیایی سمی می‌شود، بلکه عناصر سالم (مانند آب) را نیز نگه می دارد تا پوست شما نرم‌تر، پرتر و بدون چین و چروک به نظر برسد. اسیدهای چرب ضروری همچنین می‌توانند با کاهش تولید طبیعی ترکیبات التهابی، به تاخیر در پیری پوست کمک کنند.

۱۵- رفع سلولیت با مواد غذایی؛ گریپ فروت

گریپ فروت که به دلیل توانایی چربی سوزی از محبوبیت زیادی در در رژیم های غذایی برخوردار است، به دلیل داشتن ویتامین C می‌تواند به پوست شما کمک کند تا نرم‌تر و سالم‌تر به نظر برسد. شاید ویتامین سی به عنوان ویتامین مقابله با سرماخوردگی شناخته شود، اما به از بین بردن تجمع چربی و ترمیم کلاژن پوست کمک می‌کند. خوردن این میوه همچنین می‌تواند بدن را هیدراته نگه دارد، که راهی آسان برای بهبود پوست است. حتی برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف گریپ فروت به طور منظم می‌تواند به افزایش متابولیسم کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان