جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در آستانه خروج؛ آمریکا 300 میلیون دالر بیشتر به افغانستان کمک می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در آستانه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وزارت خارجه این کشور اعلام کرده است که به اضافه سایر کمک ها واشنگتن حدود ۳۰۰ میلیون دالر بیشتر با افغانستان کمک خواهد کرد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتی نگاشته است: «ما در حدود ۳۰۰ میلیون دالر اضافی کمک های ملکی را از وزارت خارجه و اداره ایالات متحده برای انکشاف بین المللی به افغانستان فراهم خواهیم کرد.»

او افزوده که این کمک مالی افزون بر کمک‌های دیگر امریکا به افغانستان، از سوی اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده‌ی امریکا برای افغانستان (USAID) و وزارت خارجه‌ی امریکا صورت می‌گیرد.

بلینکن تاکید کرده که کار بالای این کمک ها با کانگرس این کشور جریان دارد تا این کمک‌ها در سال جاری فراهم شود. به گفته او این کمک ها بر حفظ و توسعه دست آورد های ۲۰ ساله افغانستان تمرکز خواهد داشت.

این کمک پس از آن برای افغانستان تعهد شده است که جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده در جریان اعلام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر گفته بود که کمک‌های امریکا با افغانستان ادامه خواهد داشت.

پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا در سفرش به کابل گفته بود که امریکا به حمایت‌های دیپلماتیک و بشردوستانه‌ی خود از افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور ادامه می‌دهد.

او خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تضعیف مناسبات استراتیژیک میان دو کشور ندانسته تاکید کرده بود کشورش به تعهدات خود با دولت و مردم افغانستان متعهد است.

این در حالی است که قرار است نیروهای آمریکایی و ناتو تا ماه سپتامبر افغانستان را به گونه کامل ترک کنند.

این تصمیم پس از آن گرفته شده است که هنوز هم نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان وابسته به کمک های خارجی است.

پیش از این حکومت افغانستان به آمریکا پیشنهاد کرده بود که به کمک مالی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای مدت بیشتری ادامه بدهد.

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه افغانستان از این کمک آمریکا به افغانستان استقبال کرده است.

استونیا نیز به کمک هایش به افغانستان ادامه می دهد

در همین رییس جمهور استونیا در سفرش به کابل و در دیدار با مقامات حکومت افغانستان گفته است که کشورش به حمایت از روند صلح افغانستان و نیز کمک هایش به این کشور ادامه می دهد.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است که خانم کرستی کالیولاید رییس جمهور استونیا در دیدار با رییس جمهور غنی در مورد گسترش روابط میان افغانستان و استونیا، تصمیم خروج نیروهای ایالات متحدۀ امریکا از افغانستان و آغاز فصل جدید مناسبات میان افغانستان و جامعه بین المللی و کشورهای عضو سازمان ناتو گفتگو کرده اند.

رییس جمهور غنی در این دیدار خواهان همکاری بیشتر استونیا با افغانستان در بخش های مختلف به ویژه دیجیتال سازی شده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که رییس جمهور استونیا اطمینان داده که روابط افغانستان و استونیا مستحکم باقی خواهد ماند.

رییس جمهور استونیا در دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه از ادامه‌ی کمک‌های کشورش برای افغانستان خبرداده و بر حفظ و پاس‌داری از دستاوردهای سالیان اخیر به ویژه‌ حقوق زبان تأکید کرده است.

رییس جمهور استونیا تاکید کرده که زمینه‌ی همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم است و کشورش آماده است در این راه گام‌های اساسی بردارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان