جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

ادامه درگیری ها در ولسوالی قره باغ غزنی؛ یک هزار خانواده بیجا شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با گذشت یک هفته از حمله گسترده طالبان بر ولسوالی قره باغ ولایت غزنی مقام های محلی این ولایت تایید می کنند که درگیری ها در این ولسوالی همچنان ادامه دارد و بیش از یک هزار خانواده از اثر درگیری ها از این ولسوالی بیجا شده اند.

واحدالله جمعه زاده سخنگوی والی غزنی امروز دوشنبه (30حمل) به خبرنامه گفت از یک هفته بدینسو گروه طالبان حملات گسترده از چهار استقامت به منظور سقوط ولسوالی قره باغ را اندازی کرده اند.

او افزود که در این حمله گسترده طالبان نه تنها که ولسوالی سقوط نکرده بلکه تلفات زیادی به این گروه نیز وارد شده است.

جمعه زاده از شمار دقیق تلفات گروه طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی قره باغ چیزی نمی گوید اما تاکید کرد عملیات نیروهای امنیتی که به منظور پاکسازی این ولسوالی از وجود طالبان راه اندازی شده است امروز نیز جریان دارد و این عملیات تا پاکسازی این ولسوالی از وجود طالبان ادامه می یابد.

سخنگوی والی غزنی خاطرنشان کرد که 8 الی 9 روستا که شامل یک هزار خانواده می شود در اثر درگیری ها بیجا شده اند که از میان، حدود ۱۵۰ خانواده به مرکز غزنی رسیده‌اند.

او تاکید کرده که این بیجا شدگان در مرکز سقافت اسلامی شهرغزنی نگهداری می شوند و کمک‌های اولیه برای‌شان توزیع شده است.

به گفته او ظهر روز گذشته در مربوطات روستای «پیروگی» ولسوالی قرباغ ولایت غزنی یک کار خانه ماین سازی طالبان انفجار کرده که براساس معلومات ابتدایی 7 جنگجوی این گروه بشمول شماری از افراد مهم آنان کشته شده اند.

اما وزارت دفاع در خبرنامه ای شمار کشته شدگان افراد طالبان در این انفجار را 17 نفر عنوان کرده گفته است که عمر عضو برجسته استخبارات طالبان نیز در میان کشته شدگان قرار دارد.

افزایش حملات طالبان در غزنی

در همین حال گزارش ها میرساند که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان گروه طالبان حملات شان را بر بخش های از ولایت غزنی افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش ها طی چند روز گذشته در جنوب مرکز شهر غزنی در منطقه آرزو نیز گروه طالبان حمله کرده اند و درگیری ها تاکنون ادامه دارد.

گفته می شود شماری از خانواده ها از منطقه آرزو در مرکز غزنی نیز خانه های شان ترک کرده اند.

در همین حال شب گذشته ولسوالی آب بند ولایت غزنی نیز گواه درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده است. تاکنون جزییاتی از این درگیری ها منتشر نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان