جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
69 بازدید

۸ گیم و بازی برای تقویت مغز و حافظه

خواندن 5 دقیقه
2.3
(3)

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که داشتن یک لپ تاپ روی میز، یک تبلت داخل کیف و یک تلفن هوشمند در جیب کاملاً طبیعی است. وقتی دوست دارید بازی کنید یا دل‌تان گیم می‌خواهد، تمام کاری که باید انجام بدهید این است که تلفن‌تان را بردارید و بازی را شروع کنید. و چه چیزی جذاب‌تر از انجام بازی برای تقویت مغز!

خبر خوب اینکه، گیم‌ها و بازی‌های زیادی در حال حاضر در دسترس هستند که می‌توانند به تقویت مغز و بهبود حافظه کمک کنند. اگر شما هم اهل گیم هستید و زمان بی‌کاری‌تان را مشغول بازی‌های کامپیوتری می‌شوید، بد نیست نوشتار حاضر را بخوانید.  بازی‌های قید شده در این نوشتار می‌توانند مغز را تیز کنند و به طور بالقوه از بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر جلوگیری کنند.

مطلب مرتبط: اولین نشانه های آلزایمر کدام ها هستند؟

۸ بهترین بازی برای تقویت مغز

بیایید نگاهی بیندازیم به 8 بازی برای آموزش مغز و پیشگیری از زوال عقل و از بین رفتن حافظه که نظرات مثبتی در تحقیقات به دست آورده اند:

مطلب مرتبط: زوال عقل؛ چقدر نسبت به این اختلال آگاهی داریم؟

۱. لوموسیتی (Lumosity)

Lumosity در iOS استور و Android Play Store رایگان است و مجموعه‌ای از بازی‌های علمی و شناختی را که به منظور بهبود حافظه و تحریک مغز به طور روزمره طراحی شده‌اند، ارائه می‌دهد. بخشی از آنچه این بازی‌ها برای انجام آن طراحی شده‌اند، تقویت توانایی شما در توجه به موارد درست است – یعنی مواردی که به شما کمک می‌کنند معما حل کنید – در حالی که یاد می‌گیرید مواردی را که تاثیری ندارند، نادیده بگیرید. لوموسیتی یکی از محبوب‌ترین بازی ها برای آموزش مغز است که بیش از 60 میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند

۲. بازی برای تقویت مغز؛ داکیم (Dakim)

Dakim که خود را “برنامه تناسب اندام مغز” توصیف می‌کند، مجموعه‌ای از بازی‌ها و پازل‌هاست که حسابی مغز را تمرین می‌دهند. داکیم به شما امکان دسترسی به بیش از 100 تمرین مغزی را می‌دهد که همه آنها برای بهبود توجه و تمرکز طراحی شده‌اند، به عبارت دیگر، همان نوع کارهای ذهنی اثبات شده و موثر در پیشگیری از آلزایمر و علائم مرتبط با آن. می‌توانید Dakim را به صورت رایگان در وب سایت آنها امتحان کنید.

۳. کلورمایند (Clevermind)

اگر به دنبال بازی برای تقویت مغز هستید، کلورمایند نیز یکی از بهترین‌هاست. این بازی متفاوت از بسیاری از بازی‌های مخصوص تمرین دادن مغز است به این دلیل که این بازی به طور خاص برای افرادی که از آلزایمر رنج می‌برند طراحی شده است. چنانچه هر مراقبی می‌تواند به شما بگوید، مدیریت فرد مبتلا به آلزایمر فراتر از تمرین ذهنی صرف است. برای این منظور، کلورمایند دارای ابزارهای اجتماعی، پزشکی و رژیم غذایی است. Clevermind در iOS اپ استور موجود است.

۴. تمرین تناسب مغز (Fit Brains Trainer)

Fit Brains Trainer دیگر بازی برای تقویت مغز و بهبود حافظه است. این مجموعه با دسترسی به بیش از 360 بازی و پازل به شما کمک می‌کند تا “حافظه، تمرکز و سرعت مغز را افزایش دهید “. این اپلیکیشن به گونه‌ای هوشمندانه طوری طراحی شده است تا هرچه بهتر می‌شوید دشوارتر شود، به طوری که شما همیشه یک چالش پیش رو دارید. Fit Brains Trainer به صورت رایگان در Google Play و iOS App Store در دسترس است.

مطلب مرتبط: ۱۰ ترفند جالب و ساده برای تقویت مغز

۵. تناسب مغز (Brain Fitness)

برین فیتنس یا تناسب مغز که به صورت رایگان در iTunes استور موجود است، به کاربران امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از بازی برای تقویت مغز را می‌دهد و کاملاً توسط متخصصان علوم اعصاب طراحی شده‌است. شما به عنوان یک کاربر، توانایی پیگیری پیشرفت و حتی شروع کار را با ارزیابی شناختی دارید. اگر احساس می‌کنید که در این طیف از بازی‌ها قوی هستید، می‌توانید دوستان خود را نیز به چالش بکشید!

۶. مربی مغز (Brain Trainer)

این برنامه پرکاربرد که در نسخه‌های رایگان و Pro در Google Play و iTunes موجود است، یکی از بزرگترین مجموعه بازی‌های موجود را برای آموزش مغز در اختیار شما قرار می‌دهد: بازی های زبانی، بازی ریاضی و برای موارد دیگر که به بهبود حافظه و جلوگیری از زوال شناختی کمک می‌کنند. از همه بهتر، شما می‌توانید تجربه بازی خود را متناسب با اهداف شخصی‌تان تنظیم کنید: کدام یک برای‌تان مهم‌تر است؟ حل مسئله، حفظ کردن، توجه و سرعت.

مطلب مرتبط: ۳ عادت مهم آدم هایی که مغز سالم دارند

۷. برین متریکس (Brain Metrix)

برین متریکس، یک وب سرویس رایگان که به شما کمک می‌کند تا مغز خود را تمرین دهید، مجموعه بزرگی از گیم‌ و بازی برای تقویت مغز، قوه تمرکز، ضریب هوشی، هوش فضایی، حافظه و خلاقیت را ارائه می‌دهد که می‌توانند به شما کمک کنند تا مغز را در سطح خوبی نگه دارید. اگر علاقه دارید گیم‌هایی را امتحان کنید مغز را متناسب نگه می‌دارند و به دنبال تمریناتی برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل هستید، در این صورت Brain Metrix مخصوص شماست!

۸. آیدیتیک (Eiditic)

عنوان Eidetic هم گسترده و هم خاص است: “هر چیزی را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.” مطالعات علمی در مورد نحوه یادگیری مغز به وضوح نشان داده است که تکرار، کلید دستیابی به اطلاعات جدیدی است که به طور طولانی مدت در حافظه شما ذخیره می‌شوند. اپلیکیشن آیدتیک با استفاده از تکنیکی به نام “تکرار فاصله‌دار” به شما کمک می‌کند تا کلمات و حقایق جالب را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. این برنامه به عنوان یک اپلیکیشن iOS برای iPhone و iPad در دسترس است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان