جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

فواید آواز خواندن در حمام برای سلامتی

خواندن 3 دقیقه
2
(1)

شاید آواز خواندن در حمام کاری باشد که هم‌اتاقی یا برادر اعصاب ‌خردکن‌تان انجام می‌دهد، و برای همین است که دیدگاه بدی نسبت به آن دارید. با این حال اکنون زمان آن رسیده‌است که این دیدگاه را تغییر دهید. به نظر می‌رسد که از این به بعد باید فواید آواز خواندن در حمام یا هر جای دیگر خانه را در ذهن داشته باشیم چرا که می‌تواند تاثیرات مثبتی روی بدن داشته‌باشد.

شاید تنها مخاطب شما وسایل حمام باشد اما خوانندگی در حمام فوایدی برای سلامتی  دارد که در این نوشتار می‌بینیم:

۱. شما را ا استرس رها می‌کند

آیا تا به حال برایتان پیش آمده‌است که در حمام بزنید زیر آواز و در نهایت با روحیه‌ی خوب بیرون بیایید؟ تعجب نکنید؛ آواز خواندن در حمام می‌تواند سطح استرس را پایین بیاورد. وقتی ریه‌هایتان را اینطور ورزش می‌دهید، مکررا هوای بیش‌تری را به داخل می‌کشید. به همین دلیل استرس کاهش پیدا می‌کند. این یک تکنیک شناخته‌شده است، درمانگرها معمولا از بیماران خود می‌خواهند روی تنفس عمیق تمرکز کنند.

۲. فواید آواز خواندن درحمام؛ فشار خون‌تان را پایین می‌آورد

کورتیزول هورمونی است که با استرس ارتباط دارد. وقتی کورتیزول زیادی در بدن وجود دارد، هم قند خون و هم فشار خون را بالا می‌برد. شما نباید اجازه بدهید این اتفاق بیفتد چون ممکن است به التهاب در بدن بینجامد. وقتی التهاب وجود دارد ممکن است بیماری‌های جدی از جمله سکته و دیابت نوع ۲ رخ دهد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند

۳. عضلات‌ را تقویت می‌کند

تکنیکی وجود دارد که خوانندگان حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند به این صورت که از دیافراگم آواز می‌خوانند. اگر می‌توانید این کار را زمان آواز خواندن در حمام انجام دهید، می‌توانید به تقویت عضلات پشت و شکم کمک کنید.

۴. حافظه‌تان را بهبود می‌بخشد

این هم یکی دیگر از فواید آواز خواندن در حمام که اتفاقا بسیار هم جذاب است! شما برای این‌که یک آهنگ را بخوانید باید ترانه‌ی آن را به خاطر بسپارید. مشکلی نیست اگر چند خط را فراموش کنید، اما می‌توانید به واسطه‌ی آواز خواندن مرتب حافظه‌تان را بهبود ببخشید. این یکی از روش‌های مطمئن برای حفظ عملکرد مغز است (دیگر ترفندهای جالب و ساده برای تقویت مغز را در این مقاله بخوانید).

۵. دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند

چون میزان کورتیزول در بدن شما کم شده‌است و استرس ندارید، این به شما کمک می‌کند گردش خون با فشار کم‌تری صورت بگیرد. وقتی فشار گردش خون کم باشد مقابله با بیماری‌ها برای بدن آسان‌تر می‌شود.

مطلب مرتبط: با مصرف این مواد غذایی جریان خون را در بدن بهبود بدهید

۶. درد را تسکین می‌دهد

وقتی در حمام یا جای دیگر آواز می‌خوانید، این کار به افزایش دوپامین و اکسی توسین در بدن کمک می‌کند. به همین دلیل در اثر هورمون‌های احساس خوب که مغز تولید می‌کند درد تسکین می‌یابد.

کلام پایانی

آواز خواندن یکی از ابتدایی‌ترین انواع سرگرمی محسوب می‌شود. با وجود این حقیقت که شاید صدای شما برای آدم‌های دیگر آزاردهنده باشد، نباید از فواید آواز خواندن در حمام غافل شوید. اما شاید بهتر این باشد که در موقعیت مناسبی از این عمل پرفایده بهره‌مند شوید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان