فهرست باهوش ترین مردم جهان: ۳۲ کشوری که ساکنان‌شان بالاترین ضریب هوشی را دارند

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۱۸, ۱۴۰۰

تعیین اینکه کدام کشورها باهوش‌ترین مردم در جهان را دارند بسیار دشوار است زیرا عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و بر این موضوع تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، آیا باهوش‌ ترین کشور آن کشوری است که باسوادترین شهروندان را دارد؟ شاید باهوش ترین کشورهای جهان با میانگین ضریب هوشی ساکنان‌شان طبقه بندی شوند. نمرات آزمون استاندارد می‌تواند عامل دیگر برای تعیین باهوش ترین کشورها باشد.

چنانچه می‌بینید، یک پاسخ روشن وجود نخواهد داشت. با این حال، مطالعات صورت گرفته و آماری بر اساس این عوامل متفاوت جمع آوری شده‌ تا فهرست باهوش ترین مردم جهان آماده شود.

شاخص سرمایه فکری یا ICI برای تعیین اطلاعات کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شاخص از عوامل مختلفی برای تعیین اینکه کدام کشورها به احتمال زیاد برترین ایده‌های آینده را توسعه می‌دهند استفاده می‌کند.

بر اساس این مطالعه، ایالات متحده در رتبه یک قرار دارد و تنها کشوری است که رتبه A + می‌گیرد. در جایگاه دوم انگلیس قرار دارد و آلمان جایگاه سوم را می گیرد. دیگر کشورهای عالی رتبه در ICI شامل استرالیا، سنگاپور، سوئد، سوئیس، کانادا، فنلاند و دانمارک هستند.

مطالعه ای که بین سال‌های 2002 و 2006 توسط استاد بریتانیایی ریچارد لین صورت گرفت، ضریب هوشی شهروندان را در 80 کشور اندازه گیری کرد. براساس این مطالعه، هنگ کنگ و سنگاپور با ضریب هوشی ملی 108 در جایگاه نخست قرار دارند. کریای جنوبی با ضریب هوشی متوسط ​​106 کمی عقب است. سایر کشورهایی که بالاترین ضریب هوشی ملی را دارند شامل جاپان، چین، تایوان و ایتالیا هستند.

مطالعه دیگری توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه انجام شد. OECD از داده هایی، از جمله سطح تحصیلات بزرگسالان، برای تعیین باهوش ترین مردم جهان استفاده کرده است. بر اساس این داده ها، کانادا به عنوان هوشمندترین کشور ذکر شده است. جاپان در جایگاه دوم قرار گرفته، در حالی که اسرائیل سومین رتبه را دارد. از دیگر کشورهای عالی رتبه می‌توان به کریا، انگلستان، ایالات متحده، استرالیا و فنلاند اشاره کرد.

و اما باهوش ترین مردم جهان در سال ۲۰۲۱ را در فهرست زیر می‌بینید (بر اساس ضریب هوشی):

۱. سنگاپور و هنگ کنگ، ضریب هوشی: ۱۰۸

۲. کریای جنوبی، ضریب هوشی: ۱۰۶

۳. جاپان و چین، ضریب هوشی: ۱۰۵

۴. تایوان، ضریب هوشی: ۱۰۴

۵. ایتالیا، ضریب هوشی: ۱۰۲

۶. ایسلند، مغولستان و سوییس، ضریب هوشی: ۱۰۱

۷. لوکزامبورگ، نروی، اتریش، هلند، انگلیش، ضریب هوشی: ۱۰۰

۸. استونی، فنلاند، سوئدن، بلژیک، لهستان، کانادا، آلمان، ضریب هوشی: ۹۹

۹. آندورا، دانمارک، مجارستان، چک و استرالیا، فرانسه و ایالات متحده، ضریب هوشی: ۹۸

۱۰.اکراین، روسیه، بلاروس، ضریب هوشی: ۹۷

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *