جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تغییر در شیوه برگزاری جلسه شش و نیم؛ 24 نفر در دو روز گذشته در کابل کشته و زخمی شده اند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

همزمان با تغییر در شیوه برگزاری جلسه امنیتی شش و نیم به ریاست امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری آمار های ارایه شده از سوی پولیس کابل نشان می دهد که در دو روز گذشته 24 نفر تنها در انفجار های ماین در پایتخت کشته و زخمی شده اند.

کابل پایتخت صبح امروز دوشنبه (16حمل) و روز گذشته گواه دو مورد انفجار ماین و یک مورد حمله موتر بمب بوده است که در نتیجه این انفجار ها 5 منسوب امنیتی کشته و 23 تن دیگر زخمی شده اند.

فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل گفته است حوالی ساعت ۰۷:۰۰صبح  امروز در روستای «سبزسنگ»  از مربوطات ولسوالی قره باغ این ولایت یک عراده واسطه اردوی محلی هدف انفجار ماین قرار گرفته که در نتیجه یک منسوب امنیتی کشته و چهار تن زخمی شده اند.

فرامرز افزوده که همچنان یک حلقه ماین دیگر از این ساحه توسط تیم مشترک امنیتی کشف و خنثی شده است.

او خاطرنشان کرده که در کنار این رویدادها نیروهای پولیس حوالی ساعت ۰۷:۳۰ دقیقه صبح امروز در مربوطات ناحیه شانزدهم ساحه سرک بالا قلعه زمان خان یک حلقه ماین عیار با ریموت کنترول را نیز قبل از انفجار خنثی کرده است.

کابل روز گذشته نیز گواه یک انفجار موتر بمب و یک انفجار ماین مقناطیسی بود. انفجار موتر بمب حوالی شام روز گذشته در نزدیک وسایط نظامی در مربوطات ولسوالی پغمان، ساحه «پنجه چنار» انفجار کرد.

بر اساس آمار پولیس در این انفجار سه نیروی امنیتی کشته و 12 تن خمی شده اند.

صبح روز گذشته نیز یک انفجار در ساحه قرغه از مربوطات ولسوالی پغمان کابل یک واسطه نوع رنجر نیروهای ارتش را هدف قرار و در آن یک نیروی ارتش کشته و سه تن زخمی شدند.

تغییر در شیوه برگزاری جلسه شش و نیم

رویدادهای امنیتی در کابل در حالی صورت گرفته است که پیش از این گزارش های وجود داشت که جلسه امنیتی شش و نیم به ریاست معاون اول ریاست جمهوری متوقف شده است.

رضوان مراد رییس مطبوعات و روابط عامه معاونیت اول ریاست جمهوری در صحبت به خبرنامه توقف جلسات امنیتی شش و نیم صبح را رد کرده گفت که جلسات ادامه دارد و تنها در شیوه برگزاری آن تغییرات آمده است.

مراد افزود جلسات شش و نیم همه روزه دل سطح رهبری سکتور های امنیتی جریان دارد.

او توضیح داد که جلسه شش و نیم پیش از این با اشتراک تمام آمرین حوزه های پولیس، امنیت ملی، ارکان بلندرتبه ولایت کابل بشمول شهرداری و ریاست ترافیک دایر می شد اما اکنون تنها به سطح رهبری دایر می شود.

مراد تاکید کرد که در جریان سه و چهار ماه یک سیستم حکومتی ایجاد شده و این جلسات بر اساس آن به پیش می رود.

جلسه شش و نیم

افزایش جرایم جنایی، ترورهای هدفمند و سرقت‌های مسلحانه در شهر کابل سبب شد که رییس جمهور به معاون اولش هدایت دهد تا شخصاً وارد پیکار شود.

امرالله صالح، معاون اول رییس جمهوری به تاریخ 26 میزان اعلام کرد که بر اساس هدایت رییس جمهور رسیدگی به مسایل امنیتی کابل را به طور مستقیم برای چند هفته به دوش می‌گیرد.

او پس از عهده دار شدن تامین امنیت کابل جلسه امنیتی شش و نیم صبح را به راه انداخت.

اما اکنون از آن تاریخ بیش از 5 ماه می گذرد. گزارش ها نشان می هد که پس از گرفتن مسئولیت تأمین امنیت کابل از سوی امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور، این شهر گواه بیش از ۶۰ رویداد ضد امنیت بوده است.

بر بنیاد این آمار، در این مدت کابل گواه سه حمله‌ی انتحاری، ۲۹ انفجار ماین، سه حمله‌ی موشکی، ۲۶ حمله‌ی مسلحانه و دو انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده بوده که در آن ۱۳۳ تن جان باخته‌اند و ۲۸۰ تن دیگر زخمی شده اند.

نصب عکس مظنونان تحت پیگرد بر دیوارهای شهر کابل، جلوگیری از غصب زمین های دولتی، قانونی سازی موتر های بدون اسناد و توقف موترسایکل ها و بازداشت مجرمین و عاملین حمله بر دانشگاه کابل از جمله کارکردهای مهم این جلسات بوده است.

امرالله صالح در جریان جلسات شش و نیم نیز وعده داده بود ایست های بازرسی پولیس و شهرکابل را  با دوربین‌هایی که قابلیت ثبت صدا و تصویر داشته باشد، مجهز می شود اما این وعده او تاکنون محقق نشده است.

زمان برگزاری جلسات شش‌ونیم آقای صالح پس از ۱۰ حوت تغییر کرده و مشخص نیست که در چه زمانی برگزار می شود اما آخرین گزارش که از این جلسه منتشر شده است تاریخ 30 حوت سال گذشته بوده و پس از آن تاکنون هیچ گزارشی از آدرس جلسه شش و نیم منتشر نشده است.

جلسات امنیتی شش و نیم بارها نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود و شهروندان جلسات شش و نیم را در تامین امنیت شهر کابل ناموفق می خواند و شماری نیز میثاق امنیتی جلسه شش ونیم را ملیشه سازی عنوان کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان