گزارش های ضدونقیض از ولسوالی جلریز میدان وردک؛ وزارت دفاع: عملیات آهسته در حال اجرا است

توسطفریدون حسنی

فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

با گذشت پنج روز از آغاز عملیات نظامی به منظور پاکسازی شاهراه نمبر دو بامیان ـ میدان وردک در ولسوالی جلریز، وزارت دفاع گزارش توقف و گیر ماندن نیروهای امنیتی در این عملیات را رد کرده می گوید این عملیات آهسته و موفقانه در حل اجرا است.

مهدی راسخ نماینده مردم میدان وردک در مجلس نمایندگان می گوید که از دو روز به این سو نیروهای که از ولسوالی بهسود به طرف ولسوالی جلریز آمده اند در مرکز ولسوالی جلریز متوقف شده اند.

راسخ افزوده که گروه طالبان راه های برگشت و پیش روی نیروهای امنیتی را ماین گزاری کرده و ولسوالی را با سلاح های سنگین هدف قرار داده‌اند.

او ابراز امیدواری کرده که توقف این به هدف تجدید قوا و آمادگی خوبتر برای پیشبرد عملیات تصفیوی باشد نه ترک عملیات یا «فرار از ساحه».

این عضو مجلس نمایندگان با بیان اینکه اوضاع را نظارت می کند و خواهان تصفیه کامل این شاهراه و تامین امنیت آن است هشدار داده که در صورت عدم تکمیل این عملیات و استحکامات امنیتی در این مسیر، «اعتراضات شدید» مردمی را آغاز خواهد کرد.

راسخ با اشاره به عملیات نیروهای امنیتی برای بازداشت فرمانده علی پور تاکید کرده: «حکومت به یاد داشته باشد که میتواند مانند بهسود ۱۲ طیاره را به یکبارگی در این عملیات استعمال کنند و صدها تانک و هزاران نفر را برای سرکوب طالبان سوق دهند.»

به گفته این عضو مجلس در این عملیات  ولسوالی جلریز تعداد نیروهای امنیتی توسط طالبان کشته شده و چند تانک آنان نیز تخریب شده است.

عملیات آهسته جریان دارد

در همین حال فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع در توییتی گفته است که عملیات نظامی در ولسوالی جلریز متوقف نشده بلکه این عملیات آهسته اما موفقانه در حال اجرا است.

امان تاکید کرده: «در امتداد شاهراه نمبر ۲ طالبان بسیار ماین‌گذاری کردند، در خانه های مردم موضع گرفتند و زنان و کودکان را سپر قرار دادند. به همین دلیل عملیات به گونه ی اجرا می شود تا به غیرنظامیان آسیب نرسد»

این در حالی است که وزارت دفاع به تاریخ 10 حمل اعلام کرده بود که نیروهای دفاعی و‌ امنیتی عملیات پاکسازی را بمنظور تامین امنیت مسیر شاهراه نمبر ۲ بامیان-میدان وردک در ولسوالی جلریز آغاز کرده است.

این وزارت افزوده که این عملیات از مسیر میدان شهر و ولسوالی بهسود راه اندازی شده و تا پاکسازی کامل شاهراه از وجود طالبان ادامه دارد.

با گذشت یک روز از آغاز این عملیات طالبان با انتشار تصاویر چندین تانک سوخته ادعا کردند که شماری زیادی  از نیروهای امنیتی را در این ولسوالی کشته و وسایط آنان را تخریب کرده اند اما وزارت دفاع در آن زمان این ادعای طالبان را رد کرد.

شاهراه نمبر دو جلریز به دلیل حضور گسترده طالبان و کشتار شماری از کارمندان دولتی و غیرنظامیان از سوی این گروه به جاده مرگ نیز مشهور شده است.

این شاهراه ولایت های میدان وردک، بامیان، دایکندی و بخش های از ولایت غور را به هم وصل می سازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *