وزارت دفاع ادعای طالبان مبنی بر سقوط چرخ بال ارتش در هلمند را رد کرد

توسطفریدون حسنی

فروردین ۱۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

پس از سقوط یک چرخ بال ارتش در ولایت هلمند و ادعای طالبان مبنی بر ساقط کردن آن وزارت دفاع می گوید این چرخبال نشست اضطراری کرده و ادعای طالبان در مورد سقوط آن نادرست است.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع امروز پنج‌شنبه (12حمل) گفته است که ادعای طالبان در پیوند به سقوط چرخ بال ارتش در ولایت هلمند نادرست است.

امان افزوده که این چرخ بال شب گذشته در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند در اثر مشکلات تخنیکی نشست اضطراری کرد.

به گفته او بررسی های وزارت دفاع ملی در پیوند به چگونگی نشست اضطراری هلیکوپتر ادامه دارد.

پیش تر قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان گروه طالبان گفته بود که جنگجویان این گروه یک چرخ بال ارتش را زمانی ساقط کرده است که می خواست جنگجویان این گروه را هدف قرار دهد.

هرچند وزارت دفاع مکان سقوط این چرخ بال را ولسوالی نهرسراج هلمند می گوید اما قاری یوسف احمدی تاکید کرده که این چرخبال در منطقه بین «کوکی» و «تامنیان» ولسوالی واشیر ولایت هلمند که به هدف بمباران به منطقه آمده بود سقوط داده شده است.

سقوط چرخبال ارتش در هلمند

این در حالی است که وزارت دفاع شام روز گذشته اعلام کرد که چرخ بال نوع «بلاک هاک» ارتش حوالی ساعت ۶:۳۵ شام در مربوطات ولسوالی نهر سراج نشست اضطراری کرده است.

وزارت دفاع در اعلامیه اش افزوده بود که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است اما عطالله افغان عضو شورای ولایتی هلمند امروز به خبرنامه گفت که در سقوط این چرخ بال 3 تن کشته و چهار تن زخمی شده اند.

به گفته رییس شورای ولایتی هلمند کشته شدگان این رویداد شامل دو سرباز  ولسوالی گرشک و یک سرباز امنیتی ولسوالی ناوه ولایت هلمند می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *