رویداد های امنیتی؛ 17 عضو شبکه حقانی در خوست و چهار منسوب امنیتی در سه ولایت دیگر کشته شدند

توسطفریدون حسنی و عبدالله علیزاده

فروردین ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲

در رویدادهای امنیتی در 24 ساعت گذشته در کشور 17 عضو شبکه حقانی در ولایت خوست و چهار منسوب امنیتی در ولایت های کاپیسا، سرپل و لوگر کشته شده اند.

عبدالشایق شورش سخنگوی پولیس کاپیسا امروز چهارشنبه (11حمل) به خبرنامه گفت حوالی ساعت 8 شب گذشته «تورن عتیق الله» معاون مدیر امنیت ولسوالی حصه‌ی دوم کوهستان این ولایت همراه با پسر عمه‌اش از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شده‌اند.

به گفته او این رویداد در مسیر جاده ملا خلیل از مربوطات این ولسوالی رخ داده است.

در همین حال پولیس ولایت سرپل نیز تایید کرده است که یک موتر نوع هاموی نیروهای امنیتی حوالی ساعت ۶:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز در مسیر شاهراه سرپل – ولسوالی صیاد این ولایت با ماین کنارجاده‌ی برخورد کرده است.

پولیس سرپل افزوده در این انفجار دو عضو ارتش منطقه ای کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

در عین حال دفتر والی پکتیا در خبرنامه ای گفته است که دگروال فریدون فیاض فرمانده لوای دوم نیروهای سرحدی قول اردوی 203 تندر صبح امروز هنگامی که روانه ی وظیفه بود در شاهراه عمومی لوگر – پکتیا در منطقه ی بازار خضر مربوط مرکز لوگر در کمین طالبان کشته و یک محافظ او زخمی شده است.

تاکنون گروه طالبان در مورد این رویداد ها چیزی نگفته است.

کشته شدن 17 عضو شبکه حقانی و طالبان در خوست

از سوی هم ریاست عمومی امنیت ملی امروز در خبرنامه گفته است که براساس اطلاعات کشفی و تقاضای باشندگان ولسوالی های صبری، زازی میدان و باک ولایت خوست مبنی بر حضور و آزار و اذیت جنگجویان شبکه حقانی و گروه طالبان عملیاتی راه اندازی کرده اند.

در خبرنامه آمده است که این عملیات ها در مناطق «مکتب بازار، زمبر، میرشاه چینه و توده کلی» انجام شده و در نتیجه آن ۱۷ تن از افراد کلیدی شبکه حقانی به شمول سبیل حمدی یک فرمانده این شبکه کشته شده اند.

این ریاست افزوده که در جریان این عملیات در منطقه «زمبر کلینیک» گروه طالبان و شبکه حقانی با انفجار ماین دست ساز باعث کشته شدن یک زن با کودک اش شده اند.

انتشار تصاویر از کشته شدن این کودک با مادرش در شبکه های اجتماعی واکنش های گسترده ای را به همراه داشته اما امنیت ملی می گوید: «استفاده از زنان و اطفال به مقاصد تروریستی توسط شبکه حقانی و طالبان تازگی ندارد. این گروه های تروریستی در گذشته نیز مرتکب جنایات همسان شده اند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *