واکسن‌های مدرنا و فایزر-بیوان‌تک در شرایط واقعی در پیشگیری از عفونت‌ها بسیار موثرند

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۱۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۱۰, ۱۴۰۰

مطابق با داده‌های آزمایش بالینی، یک برنامه دارای دو دوز واکسن تا دو هفته پس از تزریق دوم تا 90 درصد از عفونت جلوگیری کرده است.و  یک دوز تا دو هفته پس از واکسیناسیون از 80 درصد عفونت جلوگیری کرد.

بحث و گفتگوهایی وجود داشته است مبنی بر اینکه آیا افراد واکسینه شده هنوز هم می‌توانند عفونت بدون علامت داشته باشند و ویروس را به دیگران منتقل کنند یا نه. این مطالعه، توسط محققان در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، نشان می‌دهد که انتقال بیماری توسط این افراد بسیار بعید است، زیرا عفونت بسیار نادر است.

همچنین این نگرانی وجود دارد که تنوع ممکن است واکسن‌ها را کم اثر کنند. اما نتایج این مطالعه چنین نگرانی و ترسی را تأیید نمی‌کند. این تنوع در طول زمان مطالعه – از 14 دسمبر 2020 تا 13 مارچ 2021 – در گردش بود، اما باز هم واکسن‌ها محافظت زیادی از خود نشان دادند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ۳۹۵۰ نفر را در معرض ابتلا به ویروس قرار دادند زیرا آنها کارکنان مراقبت‌های بهداشتی یا برخی دیگر در خط مقدم مقابله با این بیماری بودند. و هیچ یک قبلاً به ویروس کرونا آلوده نشده بودند.

بیشترشان – 62.8 درصد – هر دو شات واکسن را در طول دوره مطالعه دریافت کردند و 12.1 درصد نیز یک بار واکسن را دریافت کردند.

شرکت کنندگان هر هفته سواب‌های بینی خود را جمع می‌کردند که به یک مکان مرکزی برای تست P.C.R، دقیق‌ترین نوع آزمایش، ارسال می‌شد. سواب‌های هفتگی به محققان این امکان را می داد که عفونت‌های بدون علامت و همچنین عفونت‌های دارای علامت را تشخیص دهند.

محققان همچنین از شرکت کنندگان در مورد علائم مرتبط با عفونت، از جمله تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، گلو درد، اسهال، دردهای عضلانی، یا از دست دادن حس بویایی و چشایی سوال کردند. محققان همچنین سوابق پزشکی بیماران را برای تشخیص بیماری‌ها تجزیه و تحلیل کردند.

قبل از بروز علائم در افراد، 58 درصد از عفونت‌ها تشخیص داده شده بود. فقط 10.2 درصد از افراد آلوده هیچ علامتی نشان ندادند.

در بین کسانی که کاملا واکسینه شدند، 04/0 ابتلا در هر 1000 نفر در روز وجود داشت، به این معنی که در بین 1000 نفر 04/0 عفونت در روز وجود داشت.

بین کسانی که یک دوز واکسن دریافت کردند، 0.19 عفونت در هر 1000 نفر در روز وجود داشت. در مقابل، 1.38 عفونت در هر 1000 نفر در روز در افراد واکسینه نشده وجود داشت.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، این اولین مطالعه در مورد اثربخشی واکسن است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *