۷ فایده شگفت انگیز یخ برای زیبایی و سلامتی

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۸, ۱۴۰۰

در میان انواع و اقسام داروهای گیاهی و درمان‌های خانگی که در دسترس داریم، برخی موارد کمی ناآشناتر و عجیب‌تر از بقیه هستند؛ مواردی مثل یخ که می‌توانند نتایج جالبی به بار بیاورند. در این نوشتار با فواید یخ که تا به حال نشنیده‌اید، آشنا خواهیم شد.

1- مواردی که باید در مورد یخ درمانی بدانید

– همیشه از یخ درمانی روی صورت تمیز استفاده کنید.

– برای نگه داشتن تکه‌های یخ از دستکش استفاده کنید. این کار از دستان شما محافظت می‌کند، به خصوص اگر قصد دارید به مدت طولانی این درمان را روی صورت‌تان انجام بدهید.

– هنگامی که صورت خود را ماساژ می‌دهید، مستقیماً از یخ بدون پوشاندن آن با پارچه نرم یا کیسه پلاستیکی استفاده نکنید.

– برای کاهش آکنه یا تورم دور چشم می‌توانید مستقیماً از یخ استفاده کنید.

– برای جلوگیری از سوختگی پوست، هرگز بیش از 1 ساعت یخ روی بدن‌تان قرار ندهید.

– برای اینکه فواید یخ را بیشتر کنید می‌توانید آن را با خیار، چای سبز، یا سیر درست کنید.

2- پوست صاف‌تری داشته باشید

 هر شب یا قبل از خواب، این روش را امتحان کنید: صورت خود را بشویید، یک کیسه پلاستیکی را با یخ پر کنید و صورت و ناحیه گردن‌تان را به مدت حدود 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. در عرض چند رو، نتایج قابل توجهی دریافت خواهید کرد: پوست شما پرطراوت و صاف می‌شود. یخ درمانی همچنین از چین و چروک جلوگیری کرده و به خواب بهتر کمک می‌کند.

3- فواید یخ؛ از شر آکنه خلاص شوید

 یخ درمانی یکی از بهترین راه‌ها برای حمله به مشکل جوش و آکنه است. صورت خود را بشویید، یک یخ را لای تکه‌ای پارچه نرم یا دستمال تمیز بپیچید و به آرامی 3 تا 5 دقیقه روی جوش فشار دهید. نتایج این روش درمان جوش شما را شگفت زده خواهد کرد!

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان خانگی جوش صورت

4- چین و چروک‌ها را کاهش دهید

این روش ساده به این ترتیب تاثیر خود را می‌گذارد: یخ گردش خون را بهبود می‌دهد و از پیری زودرس و بروز چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند. قبل از آرایش می‌توانید هر روز حدود یک دقیقه صورت خود را با یخ ماساژ دهید تا از فواید یخ برای زیبایی بهره‌مند شوید.

5- با منافذ باز پوست مبارزه کنید

یک تکه یخ را به مدت 2 یا 3 دقیقه مستقیم روی صورت خود قرار دهید. اگر در انجام این درمان به اندازه کافی پایداری به خرج بدهید، در عرض چند روز متوجه کوچک شدن منافذ باز خواهید شد.

6- فواید یخ برای زیبایی؛ از شر پف زیر چشم خلاص شوید

 تمام شب گریه کرده‌اید و حالا که بیداری شده‌اید چشمانی پف کرده در آینه می‌بینید؟ دلایل زیادی برای تورم چشم وجود دارد، اما نگران نباشید. یخ اینجاست که شما را نجات بدهد! 2 قطعه یخ را لای تکه‌ای پارچه بپیچید، آن را روی چشمان بسته‌تان قرار دهید و ملتهب‌ترین قسمت‌ها را به مدت 2 دقیقه به آرامی و با حرکات دورانیِ آهسته ماساژ دهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش طبیعی که حلقه های زیر چشم را از بین ببرید

7- با چربی‌های شکم مبارزه کنید

این مورد از فواید یخ بسیار جذاب است! یک بسته یخ را به مدت 15 دقیقه روی شکم خود قرار دهید. آن را به مدت 3 دقیقه بردارید و دوباره ۱۵ دقیقه بگذارید. این روند را باید به مدت یک ساعت تکرار کنید (حداکثر). می‌توانید از کیسه‌های یخ به همراه چای سبز، قهوه و رزماری استفاده کنید. یخ سلول‌های چربی سفید را به سلولهای چربی قهوه‌ای تبدیل می‌کند که می‌توانند در روند متابولیسم بسیار راحت‌تر و سریع‌تر بسوزند و آب شوند. اما به یاد داشته باشید: این ترفند در صورت ترکیب با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بهترین نتیجه را به شما خواهد داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *