جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

۱۸ ماده غذایی که به سرکوب اشتها و کاهش وزن کمک می‌ کنند

خواندن 6 دقیقه
1
(1)

در برهه ای از زمان، همه ما قربانی گرسنگی عصبی و غیرقابل توجیه شده‌ایم، که به نوبه خود باعث می‌شود از کربوهیدرات‌های پرکالری به عنوان میان وعده استفاده کنیم، که منجر به افزایش وزن می‌شود. در این نوشتار ۱۸ ماده غذایی می‌بینیم که به سرکوب اشتها و کنترل گرسنگی‌های کاذب و عصبی کمک می‌کنند. با خبرنامه همراه باشید!

۱- سیب

سیب منبع عالی از فیبر محلول و پکتین است. جویدن این فیبرهای حجیم زمان زیادی می‌خواهد و این به معده فرصت می‌دهد که به مغز سیگنال بدهد و از پرخوری جلوگیری می‌کند. سیب همچنین دارای فیبر سرکوب کننده گرسنگی و آب زیاد است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

2- زنجبیل

زنجبیل به سرکوب اشتها کمک می‌کند. این ماده از طریق جریان خون به بدن انرژی می‌دهد. دارای خواص آنتی اکسیدانی بالا و اثرات کاهش دهنده کلسترول است و ترشحات معده را کاهش می‌دهد. زنجبیل همچنین به دلیل خواص دارویی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به عنوان ادویه یا چاشنی به غذاها افزوده شود.

3- سرکوب اشتها؛ سبوس جوی دوسر

سبوس حاوی نوع منحصر به فردی از فیبر محلول به نام بتا گلوکان است که خواص سلامتی قابل‌توجهی دارد و برای کاهش وزن مفید است. سبوس جوی دوسر کم کالری و دارای فیبر سرکوب کننده گرسنگی است که آب را جذب می‌کند و حجم آن در حین هضم افزایش می‌یابد، بنابراین احساس سیری به شما می‌دهد.

4- ماست

باکتری‌های زنده موجود در ماست سیستم گوارشی را تمیز نگه می‌دارد. ماست منبع عالی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و سایر عناصر ریز مغذی است که به راحتی قابل هضم هستند. بخش کوچکی از ماست تیامین برای شما فراهم می‌کند که به سرکوب اشتها و رشد کمک می‌کند. ماست همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی، مقاومت در برابر بیماری‌ها و کاهش وزن می‌شود.

مطلب مرتبط: ۳ فاکتور غیر خوراکی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند

5- تخم مرغ

ثابت شده است که تخم مرغ برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد و هورمون گرسنگی (گرلین) را سرکوب می‌کند. این ماده غذایی همچنین حاوی پروتئین با کیفیت است که ولع زیاد را از شما دور می‌کند.

6- سرکوب اشتها؛ ادویه‌ها

فلفل تند نه تنها طعم خوبی به غذاهای ما می‌دهد، بلکه مجموعه‌ای از فواید سلامتی را نیز به همراه دارد. فلفل قرمز کپسایسین دارد که دارای اثرات ضد التهابی است، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد، از خطرات بیماری قلبی عروقی جلوگیری می‌کند، متابولیسم و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، دارچین دارای اثرات کاهش قند خون است و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

7- حبوبات

حبوبات مانند نخود، لوبیا و عدس منبع عالی پروتئین هستند. آنها غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده‌اند که به عنوان نشاسته مقاوم و الیگوساکارید شناخته می‌شوند و روند هضم را کند می‌کنند. پروتئین و فیبر اثر ترکیبی دارند، که تخلیه معده ما را به تأخیر می‌اندازند و به سرکوب اشتها کمک می‌کنند.

8- آووکادو

آووکادو پر از اسیدهای چرب غیر اشباع و فیبر سالم است. هضم این اسیدهای چرب زمان زیادی می‌خواهد و بنابراین ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. آووکادو که یک منبع عالی از فیبر محلول است، که روند هضم را کند می‌کند. اگرچه آووکادو کالری و چربی زیادی دارد، اما یک آووکادو در روز می‌تواند به شما در داشتن قلب سالم، پوست درخشان و سرکوب اشتها کمک کند.

9- شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارد. چند تکه شکلات تلخ 70٪ روند هضم را کند کرده و هورمون‌های “حس خوب” را تحریک می‌کند. یک تکه شکلات تلخ همچنین شما را سیر نگه می‌دارد.

مطلب مرتبط: هورمون های احساس خوب؛ چطور از هورمون ها برای بهبود خلق و خو استفاده کنیم

10- ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع عالی پروتئین است و اسیدهای چرب امگا 3 دارد. ثابت شده که این اسیدهای چرب تحریک هورمونی ایجاد و به طور قابل توجهی به سرکوب اشتها کمک می‌کنند.  سالمون همچنین منبع خوب ویتامین D است که نقش مهمی در متابولیسم چربی و مدیریت وزن دارد.

11- آدامس

آدامس نه تنها می‌تواند گرسنگی را کنترل کند، ولع خوردن را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند. بزرگترین مزیت آدامس در صورتی حاصل می‌شود که به جای میان‌وعده‌های ناسالم آن را بجوید. جویدن آدامس به شما در کاهش وزن کمک نمی‌کند اما در سوزاندن کالری موثر است.

12- تخم کتان

تخم کتان منبع خوبی از فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است. این دانه‌های ریز فضای زیادی در معده اشغال نمی‌کنند اما به سرکوب اشتها کمک می‌کنند. دانه‌های آسیاب شده کتان را با اسموتی صبح زودتان مصرف کنید یا آن را روی سالادتان بپاشید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه اسموتی میوه ای خوشمزه که به کاهش درد و التهاب در بدن کمک می کند

13- چای سبز

مشخص شده است که چای سبز گرسنگی را سرکوب می‌کند. چای سبز به دلیل داشتن پلی فنول، باعث افزایش چربی سوزی می‌شود. این چای همچنین خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد که از قلب شما مراقبت می‌کند و همچنین به کاهش اضطراب کمک می‌کند.

14- سرکوب اشتها؛ بادام

بادام به جز تقویت حافظه، منبع خوب چربی‌های سالم است که باعث می‌شود شما مدت طولانی‌تری سیر بمانید. چند بادام می‌تواند به شما کمک کند تا از میان وعده‌های ناسالم دور بمانید و گرسنگی خود را کنترل کنید.

 ۱۵- نعناع

برگ‌های نعناع خاصیت مهار گرسنگی را دارند. اگر می‌خواهید وزن خود را کنترل نکنید، کافیست چند برگ نعناع را به صورت چای یا با هر غذای دیگری مصرف کنید.

 ۱۶- سبزیجات برگ سبز

اگر شما مراقب وزن خود هستید، سبزیجات با سرکوب اشتها گزینه مناسبی برای‌تان هستند. سبزیجات سبز آب و فیبر فراوانی دارمد، که با حفظ سیری برای مدت طولانی تاثیر خود را می‌گذارند.

 ۱۷- دانه چیا

دانه‌های چیا منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و فیبر هستند. همه این منابع به شما در سرکوب اشتها کمک می‌کنند. بنابراین، از این دانه‌های ریز شگفت انگیز برای کنترل وزن و بهبود سلامتی استفاده کنید.

 ۱۸- آب

بله، فقط یک لیوان آب می‌تواند به کنترل گرسنگی کمک کند. بنابراین، در فواصل منظم آب بنوشید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا بدن‌تان را هیدراته نگه دارید.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان های بدن می آورد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان