یکی دیگر از طراحان حمله مرگبار بر دانشگاه کابل در ننگرهار بازداشت شد

توسطفریدون حسنی

فروردین ۵, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

با گذشت نزدیک به چهار ماه از حمله مرگبار بر دانشگاه کابل مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار اعلام کرده اند یکی دیگر از طراحان این حمله را که با اعضای داعش در سوریه، عراق و بلجیم نیز در تماس بود بازداشت کرده اند.

ضیاالحق امرخیل، والی ننگرهار امروز پنج‌شنبه (5حمل) در توییتی گفته است که حضرت علی مشهور به ابوسعید اعظم با دو فرد مظنون دیگر در نتیجه عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی بازداشت شدند.

امرخیل افزوده که این افراد شب گذشته از ولسوالی اچین ننگرهار بازداشت شده اند.

این در حالی است که پیش از این نیز ریاست عمومی امنیت اعلام کرده بود که در عملیات های جداگاننه پنج تن از طراحان حمله بر دانشگاه کابل را بازداشت کرده اند.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری نیز به تاریخ ۲۴عقرب گفته بود که یکی از طراحان حمله بر دانشگاه کابل در رشته شرعیات تا صنف سوم درس خوانده و عضو شبکه حقانی بوده است.

آقای صالح بارها خواهان صدور حکم اعدام از سوی داذگاه بر عاملان حمله بر دانشگاه کابل شده بود.

دادگاه عالی نیز در ماه جدی سال گذشته گفته بود که محکمه ابتدایی محمد عادل از متهمان اصلی حمله بر دانشگاه کابل را به اعدام محکوم کرده است.

حمله بر دانشکاه کابل

این در حالی است که به تاریخ 12 عقرب سال گذشته شماری از مهاجمان انتحاری ابتدا وارد دانشگاه کابل شده و در ساختمان «ستاژ قضایی دانشکده حقوق» به تیراندازی پرداختند.

در این تیراندازی که نزدیک به 8 ساعت به طول انجامید 19 تن کشته و 22 تن زخمی شدند. اغلب قربانیان این رویداد را محصلین تشکیل می داد.

حمله بر دانشگاه کابل واکنش های گسترده داخلی و خارجی نیز به همراه داشت دولت افغانستان یک روز پس از حمله ماتم ملی اعلام کرد.

هرچند گروه طالبان مسوولیت این رویداد را رد کرده است اما مقامات حکومتی بارها طالبان را عامل این حمله خوانده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *