جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عدم حمایت کشورها از احیای امارت اسلامی در نشست مسکو؛ بایدن به تمدید حضور نیروهای امریکایی فکر می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از پایان نشست یک روزه مسکو برای صلح افغانستان وعدم حمایت کشورهای عضو «ترویکا» از احیای مجدد امارت اسلامی در افغانستان گزارش ها می رساند که جو بایدن در مورد تمدید حضور های آمریکایی در افغانستان برای شش ماه فکر می کند.

شبکه ان‌بی‌سی‌ گزارش داده است که جو بایدن،‌ رییس جمهور امریکا در نظر دارد حضور سربازان آمریکایی را در افغانستان تا ماه نومبر برای شش ماه پس از پایان مهلت در خروج بر اساس توافق‌نامه دوحه حفظ کند.

شبکه خبری ان‌بی‌سی از قول دو مقام امریکایی گفته است که احتمال تمدید حضور سربازان امریکایی در افغانستان حداقل برای شش ماه تحت بررسی قرار دارد.

بر اساس این گزارش رییس جمهور آمریکا قبل از این همواره در برابر پذیرفتن پیشنهاد وزارت دفاع برای تمدید حضور سربازان امریکایی در افغانستان مقاومت کرده بود، اما به تازگی مایل به پذیرفتن این پیشنهاد شده است.

به گفته لن‌بی‌سی تاکنون هیچ تصمیمی در مورد تمدید حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان اتخاذ نشده اما انچه در مورد این تصمیم اثر گذار خوانده شده بررسی تعهد گروه طالبان به توافقنامه دوحه می‌باشد.

این در حالی است که بر اساس توافق‌نامه دوحه میان آمریکا و طالبان خروج نیروهای نیروهای امریکایی تا ماه می سال روان میلادی از أفغانستان باید تکمیل شود.

پیش از این رییس جمهور آمریکا خروج سربازان امریکایی در اول ماه می از افغانستان، دشوار خوانده بود و وزارت دفاع آن کشور طالبان را به عدم تعهد به توافقنامه متهم کرده بود.

گروه طالبان نیز هشدار داده اند که پس از اول ماه می حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان با پیامد های ناگوار همراه خواهد بود و این گروه اقدامات شان علیه نیروهای آمریکایی را از سر می گیرند.

عدم حمایت از احیای امارت اسلامی

این در حالی است که در پایان نشست یک روزه مسکو برای صلح افغانستان «ترویکا» امریکا، روسیه، چین و پاکستان با نشر اعلامیه مشترک از خواست مردم افغانستان برای دستیابی به صلح پایدار و پایان یافتن جنگ از طریق مصالحه حمایت کرده و از تمامی طرف ها خواسته است خشونت‌ها را کاهش دهند و گروه طالبان نیز حملات بهاری شانرا از سر نگیرند.

در این اعلامیه مشترک بر اساس قطعنامه شماره ۲۵۱۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد، جوانب «ترویکا» از ایجاد دوباره امارت اسلامی حمایت نکرده و از حکومت افغانستان و شورای مصالحه خواسته تا وارد گفت‌وگوهای رو در رو با طالبان شوند.

در این اعلامیه همچنان از اشتراک کننده‌های گفتگوهای بین الافغانی درخواست شده  که راه حل بنیادی بحران را دریابند و در نتیجه افغانستان به کشور صلح آمیز و با ثبات مبدل شود.

در این اعلامیه تاکید شده که باید اطمینان حاصل شود، هرگونه توافق صلح حقوق تمامی شهروندان از جمله زنان، مردان، کودکان، قربانیان جنگ و اقلیت‌ها را حفظ می‌کند.

گفته می شود که پس از نشست مسکو، نماینده‌های دولت افغانستان و طالبان روز گذشته نیز با هم دیدار کردند. بر اساس گزارش‌ها، در این دیدار توافق شده که گفت‌وگوها برای پایان دادن به جنگ ادامه یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان