جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

گفتگوهای صلح افغانستان؛ نشست مسکو رسما آغاز شد!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با جهش تازه در روند صلح نشست مسکو برای صلح افغانستان با حضور هیئت حکومت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان رسما آغاز شد.

نشست مسکو به ابتکار کشورهای عضو «ترویکا توسعه یافته» شامل روسیه، امریکا، چین و پاکستان امروز پنج‌شنبه (28حوت) برای یک روز رسما در شهر مسکو روسیه آغاز شد.

در این نشست که با موضوع صلح افغانستان برگزار شده است عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، مارشال دوستم رهبر حزب جنبش ملی، محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی  اشتراک کرده اند.

در نشست مسسکو شماری از هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان در دوحه نیز اشتراک کرده است.

از سوی هم در این نشست هیئت ده نفری طالبان، نماینده خاص آمریکا در امورد صلح افغانستان و علاوه بر نمایندگان کشورهای عضو ترویکا شماری از نمایندگان کشور های دیگر نیز اشتراک کرده اند.

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی قبل از آغاز رسمی این نشست در صحبت با خبرنگاران نشست‌ مسکو را برای صلح افغانستان موثر خوانده گفت که در چنین نشست ها یک پیام میان دو طرف تبادله می شود که هرکدام اش یک قدم پیشتر برای صلح افغانستان است.

نشست مسکو با سخنرانی سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه آغاز شد، وزیر خارجه روسیه در این نشست ضمن اعلام آمادگی کشورش برای میزبانی از نشست بین الافغانی از ایالات متحده و طالبان خواست تا تعهدات خود را در توافق نامه دوحه حفظ کنند.

گفته می شود در نشست مسکو اشتراک کنندگان گفتگوها را پشت درهای بسته ادامه می‌دهند.

نشست مسکو جایگزین نشست دوحه نیست

نشست مسکو در حالی آغاز شده است که پیش از برگزاری آن مقامات حکومت افغانستان و آمریکا گفته اند که این نشست جایگزین نشست صلح دوحه نه بلکه متمم آن است.

عبدالله نیز روز گذشته قبل از ترک کابل به رسانه ها تلاش‌های صلح و نقش روسیه و کشورهای منطقه را در برقراری صلح در افغانستان مهم خوانده تاکید کرده بود که نشست مسکو در حمایت از مذاکرات دوحه برگزار شده و پیش‌زمینه‌ای برای نشست ترکیه است.

پیش از این وزارت خارجه افغانستان نیز با استقبال از برگزاری این نشست تاکید کرده که نشست مسکو و انقره متمم مذاکرات جاری در دوحه است و مذاکرات دوحه با وجود این نشست ها ادامه می یابد.

وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرده که نشست مسکو، جایگزین گفت‌وگوهای دوحه که میان هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی دولت افغانستان و گروه طالبان جریان دارد، نمی‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان