کمیته مصونیت خبرنگاران افغان خواستار وضاحت در مورد اظهارات سخن‌گوی وزارت داخله شد

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

کمیته مصونیت خبرنگاران افغان از وزارت داخله خواسته است تا در مورد اظهارات طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت در پیوند به دست داشتن یک رسانه خصوصی در انتقال مواد انفجاری وضاحت دهد.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله صبح امروز دوشنبه (25 حوت) در تویتی گفته بود که یک رسانه‌ی خصوصی در انتقال مواد انفجاری دست دارد.

حال کمیته مصونیت خبرنگاران افغان در اعلامیه‌ای نسبت به این اظهارات ابراز نگرانی کرده و از وزارت داخله خواستار وضاحت هرچه زودتر در پیوند به این موضوع به جامعه رسانه‌ای شده‌است.

در این اعلامیه منتشر شده از سوی کمیته مصئونیت خبرنگاران، آمده است: “وزارت امور داخله به‌عنوان نهادی که تأمین امنیت مردم را بدوش دارد، نیاز دارد تا در نشر و پخش معلومات بیشترین دقت را به خرج دهد، چون نشر و پخش معلومات غیرموثق، نه تنها اذهان عامه را مغشوش می‌سازد، بلکه روابط نیک و حسنه وزارت را با رسانه‌ها نیز خدشه‌دار می‌کنند.”

مطابق به اطلاعات این کمیته، ظاهرا به نظر می‌رسد که حرف های سخنگوی وزارت امور داخله همه جانبه نبوده و به باور این کمیته، صحبت‌های گُنگ و کلی از یک آدرس رسمی دولتی نگران‌کننده است و از اعتبار این نهادها می‌کاهد.

در اعلامیه همچنین آمده است: “در وضعیتی که خبرنگاران و رسانه‌ها به‌صورت مستقیم هدف قرار می‌گیرند و حملات هدفمند علیه آنان افزایش یافته، اظهارات این چنینی ضربه‌ی بزرگی بر آزادی بیان و رسانه‌ها می‌زند.”

در ادامه اعلامیه کمیته مصونیت خبرنگاران افغان، از وزارت داخله خواسته شده تا این موضوع مورد تعقیب و تحقیق قرار گرفته و در صورتی که اظهارات خلاف واقع ثابت شود، در این زمینه براساس قوانین افغانستان اقدامات لازم روی‌ دست گرفته شود.

این کمیته با یادآوری گذشته افزوده است که قبلا نیز از آدرس وزارت داخله اظهارات خلاف واقع نشر و پخش شده است. کمیته مصونیت خبرنگاران افغان ابراز امیدواری کرده که وزارت داخله به این مشکل رسیدگی کند.

این در حالی است که طارق آرین در رشته‌تویت دیگر گفته که در مورد اظهاراتش در پیوند به انتقال مواد انفجاری از سوی یک رسانه خصوصی به‌زودی جزئیات را شریک می‌کند.

آقای آرین گفته که معلومات منتشر شده از سوی او ابتدایی است. او نوشته است: “اکنون در مرحله انکشاف هستیم و آنچه نشر شده است مستند می‌باشد. شواهد انکار ناپذیر موجود است و ممکن پهلوهای دیگر در قضیه دخیل باشد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *