نرخ مرگ گونه انگلیسی کرونا ویروس به طور قابل توجهی بالاتر است

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

لندن (رویترز) – محققان روز چهارشنبه اعلام کردند، یک نوع بسیار واگیردار کووید-۱۹ که از زمان کشف آن در انگلیس در اواخر سال گذشته در سراسر جهان گسترش یافته است، بین 30٪ تا 100٪ کشنده تر است.

دانشمندان گفتند در مطالعه‌ای که میزان مرگ و میر در بین افراد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی معروف به B.1.1.7 – را با سایر ویروس‌های ایجاد کننده کووید-۱۹ در انگلیس مقایسه می‌کند، میزان مرگ و میر “به طور قابل توجهی بالاتر” بود.

نوع B.1.1.7 اولین بار در سپتمبر 2020 در انگلیس شناسایی شد و از آن زمان در بیش از 100 کشور دیگر نیز یافت شده است.

این ویروس دارای 23 جهش در کد ژنتیکی خود است – تعدادی نسبتاً بالا – و برخی از آنها باعث شده اند که به راحتی گسترش یابد. دانشمندان می‌گویند حدود 40 تا 70 درصد از انواع ویروس‌های قبلی که در گردش بودند، مسری‌تر است.

در این مطالعه انگلیسی، که روز چهارشنبه در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد، عفونت با نوع جدید (کرونای انگلیسی) منجر به 227 مرگ در یک نمونه 54906 موردی از بیماران کووید-۱۹ شد، در حالی که 141 در میان تعداد مشابهی از بیماران مبتلا به سایر انواع ویروس، جان خود را از دست دادند.

رابرت چالن، محقق دانشگاه اکستر که این تحقیق را با افراد دیگر برعهده داشت، گفت: “این ویژگی همراه با توانایی گسترش سریع آن، تهدیدی را ایجاد می‌کند که باید جدی گرفته شود.”

کارشناسان مستقل گفتند که یافته های این مطالعه در مورد کرونای انگلیسی بر شواهد اولیه قبلی که در آن عفونت با ویروس B.1.1.7 با افزایش خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ ارتباط دارد، می‌افزاید.

یافته های اولیه این مطالعه در اوایل سال جاری، همراه با تحقیقات دیگر، به دولت انگلستان ارائه شد.

لارنس یانگ، ویروس شناس و استاد شیمی سرطان در دانشگاه وارویک، گفت که مکانیزم های دقیق میزان بالاتر مرگ و میر نوع B.1.1.7 هنوز روشن نیستند، اما “می‌تواند به سطوح بالاتر تکثیر این ویروس و همچنین افزایش قابلیت انتقال آن مربوط باشد ».

وی هشدار داد که نوع انگلیسی ویروس کرونا احتمالاً باعث افزایش اخیر عفونت‌ها در سراسر اروپا شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *