جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

هشدار وزارت داخله به موترسایکل سواران؛ در 60 روز آینده نمبرپلیت بگیرید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه وضع قیودات بر گشت و گذار موترسایکل در شهرها وزارت داخله اعلام کرده است که موتر سایکل سواران در مدت ۶۰ روز کاری موتر سایکل‌هایشان را جهت بایومتریک و اخذ نمبرپلیت و جواز سیر در مدیریت‌های ترافیک ثبت کنند.

وزارت داخله امروز سه‌شنبه (19حوت) در اعلامیه هشدار داده است که اگر موترسایکل داران وسایط شان را ثبت نکنند پولیس به گونه جدی از گشت‌وگذار موترسایکل‌ها در شهر جلوگیری می کند و موتر سایکل های بدون اسناد را ضبط می کند.

این وزارت افزوده که گشت وگذار موتر سایکل‌های فاقد اسناد و خرید و فروش خود سرانه آن ممنوع است و تمام ادارات دولتی و اشخاص حقیقی مکلف اند تا موتر سایکل‌های خود را «سجل» و برای آن‌ها از مدیریت‌های ترافیک نمبر پلیت و جواز سیر تقاضا کنند.

در اعلامیه این وزارت آمده است: «در صورتی که حملات تروریستی و یا سایر جرایم توسط موترسایکل صورت گیرد، مسوولیت متوجه فردی خواهد بود که نمبر پلیت و جواز سیر به اسم اش صادر گردیده است.»

وزارت داخله تاکید کرده که گشت‌وگذار موترسایکل دارای نمبر پلیت و جواز سیر یک ولایت در ولایت دیگر و نیز استفاده همزمان دو نفر «دوپشته» ممنوع است.

در این اعلامیه گفته شده که وزارت داخله به موترسایکل‌های ورزشی صرفا به درخواست رسمی کمیته ملی المپیک نمبر پلیت و جواز سیر توزیع می کند و به موترسایکل‌های تازه وارد ورزشی و کوهستانی، نمبرپلیت وجواز سیر گشت‌وگذار در شهرهای بزرگ صادر نمی شود.

‌این وزارت با بیان اینکه وضع قیود روی گشت‌وگذار موترسایکل در کابل و ولایت‌های مشروط به فیصله وزارت امورداخله و شورای نظامی همان ولایت با درنظرداشت شرایط خاص است خاطرنشان کرده که موترسایکل‌های مورد استفاده سکتور خصوصی چون رستورانت‌ها و بازارهای آنلاین از این قیودات مستثنی است.

وضع قیودات بر گشت و گذار موتر سایکل در شهرها

پس از افزایش نا امنی ها و ترور های هدفمند بر گشت و گذار موترسایکل در شماری از شهرهای بزرگ افغانستان مانند غزنی، هرات، هلمند و قندور قیودات وضع شد.

به دنبال آن جلسه امنیتی شش و نیم نیز در شهر کابل گشت و گذار موترسایکل با دو سرنشین و نیز موترسایکل های بدون اسناد را ممنوع اعلام کرد. امرالله صالح در آن زمان گفته بود که بیش از ۹۰ درصد موتر سایکل های دو سرنشین دار مربوط «تروریستان» است و به نیروهای امنیتی صلاحیت داده شده که دو نفر در یک موترسایکل را تهدید فکر کرده و اقدام کنند.

جلسه شش و نیم پس از وضع قیودات بر گشت و گذار موترسایکل ها به تاریخ 22 دلو اعلام کرد که از آغاز وضع قیودات هشت هزار موترسایکل دوپشته فلج کرده است.

هرچند وضع قیودات بر گشت و گذار موترسایکل ها به انتقادات گسترده نیز همراه بوده اما نهادهای امنیتی برای جلوگیری از رویدادهای ضد امنیتی بر وضع این قیودات تاکید کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان