جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روند مصالحه؛ از کنفرانس صلح روسیه تا دیدار خلیلزاد با رییس ستاد ارتش پاکستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با آغاز جهش تازه در روند صلح افغانستان زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور  صلح افغانستان با قمرجاوید باجوه رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده و شورای عالی مصالحه نیز تایید کرده است که دعوتنامه روسیه برای اشتراک در کنفرانس صلح در مسکو به کابل رسیده است.

ارتش پاکستان روز گذشته (18حوت) در خبرنامه‌ای گفته است که زلمی خلیلزاد و سکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در دیدار با قمر جاوید باجوه رییس ستاد ارتش این کشور دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده اند.

در خبرنامه آمده است که این دیدار در قرارگاه مرکزی ارتش پاکستان در شهر راولپندی صورت گرفته و رییس ستاد ارتش پاکستان در این دیدار گفته است که حمایت پاکستان از روند صلح افغانستان نشانه‌ی حسن نیت این کشور در این قضیه است.

به نقل از خبرنامه خلیلزاد از تلاش‌های پاکستان برای تامین صلح و ثبات در منطقه قدرانی کرده است.

خلیلزاد در حالی به پاکستان رفته است که حکومت افغانستان می گوید پاکستان در قبال روند صلح افغانستان صادق نیست و به حمایت اش از طالبان ادامه داده است.

روز گذشته نیز رییس جمهور غنی گفته بود که پاکستان باید به جنگ نا اعلام شده اش علیه افغانستان پایان دهد و افغانستان دموکراتیک را بپذیرد.

این در حالی است که زلمی خلیلزاد در نخستین دور سفرش در حکومت جو بایدن به تاریخ 10 حوت به کابل رسید و در جریان سه روز با رهبران حکومت و شماری از شخصیت های دیگر دیدار کرد. او در این سفر نامه وزیر خارجه آمریکا را نیز به رییس جمهورغنی و عبدالله شریک کرد که این نامه با واکنش تند ارگ و رضایت سپیدار مواجه شده است.

خلیلزاد پس از کابل به دوحه رفت و در کنار دیدار با هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان و طالبان با وزیر خارجه هند نیز گفتگوی تیلفونی انجام داد.

دعوت از افغانستان در کنفرانس صلح مسکو

در همین حال فریدون خوزون سخنگوی شورای مصالحه در توییتی نگاشته است که دعوتنامه کشور روسیه برای اشتراک در کنفرانس صلح در مسکو به رهبری شورای عالی مصالحه ملی رسیده است.

خوزون تاکید کرده که هم اکنون رهبری شورا سر گرم مشوره در باره این دعوت است.

خوزون در مورد اجندا و زمان برگزاری این نشست چیزی نگفته اما تاکید کرده که رهبری دولت، برخی رهبران سیاسی، رهبران طالبان و برخی از کشور های منطقه و امریکا نیز به این کنفرانس دعوت شده آند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان