جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

روسری که در زبان فرانسه به écharpe معروف است. روسری با نخ های الیاف مصنوعی، ابریشم و پنبه محکم بافته می شود. عموماً براساس مسائل اعتقادی، توسط زنان مسلمان برای پوشاندن موی سر خود استفاده می شود. علاوه بر استفاده زنان مسلمان به عنوان حجاب ، روسری، شال و …. را می توان برای اهداف مد نیز استفاده کرد. روسری و شال که برای زنان با حجاب ضروری است، سابقه طولانی دارد. از گذشته تا به امروز شال و روسری در مدل ها، رنگ ها و شکل های مختلف تولید و استفاده می شود. در این مطلب ،نکات مهم برای انتخاب شال و روسری مورد توجه قرار گرفته است.

پارچه های شال و روسری از چیست؟

ابریشم، پارچه جناغی، روسری ابریشم مصنوعی، پنبه و غیره. روسری های تولید شده از پارچه های مختلف با کیفیت و ظاهرشان از یکدیگر متمایز می شوند. اکنون بسیاری از شرکت‌های تولید روسری و پوشاک حجاب، مدل‌ها و رنگ‌های کاملاً جدیدی را در تولید روسری خود ارائه می‌کنند. در این جا چند نکته وجود دارد که خانم های باحجاب در انتخاب روسری باید به آن توجه کنند.

اول از همه باید تصمیم بگیرد که آیا روسری باکیفیت و شیک می خواهد یا فقط یک روسری راحت و سبک. در ضمن وقتی عروسی، نامزدی و دعوتنامه های خاص برگزار می شود، حتماً روسری های شیک و باکیفیت مانند حریر و پارچه جناغی را ترجیح دهند. محصولی از روسری بی کیفیت، هم زن را خسته می کند و هم سبب ناراحتی در موقع استفاده می شود.

مدل روسری هایی که خانم های باحجاب استفاده می کنند، باید آنها را شیک و راحت کند. موضوع دیگری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم بهترین پارچه شال است. در واقع، همه پارچه ها، سبک استفاده و زمان خاص خود را دارند. با توجه به این موارد، انتخاب پارچه شال نیز باید بر اساس آن انجام شود.

نکات مهم برای انتخاب شال و روسری ؛ شناخت روسری و شال ابریشمی

بسیاری از محصولاتی که به عنوان روسری ابریشم فروخته می‌شوند، 100 درصد ابریشم نیستند. مهم است که بتوانید روسری های ابریشمی اصل را از تقلبی تشخیص دهید. وقتی روسری ابریشمی را لمس می کنید، بافت نرمی را احساس می کنید. بعد از اینکه از این موضوع گذشتید، می توانید با یک روسری ابریشمی واقعی کاملا شیک روبرو باشید. فقط ناگفته نماند که در روزهای گرم تابستان استفاده از روسری از پارچه های ضد عرق و رطوبت گیر مناسب تر است. روسری و شال ابریشمی برای استفاده در هوای گرم و تابستان مفید نیستند.

انتخاب شال و روسری براساس رنگ لباس و استایل

انتخاب از بین مدل های روسری که در بسیاری از برندها به وفور وجود دارد، بسیار چالش برانگیز است. امروزه روسری و شال های متنوع از لحاظ رنگ، طرح و نقش در بازار موجود است. آنچه باید قبل از انتخاب به آن توجه کنید این است که انتخاب های مناسب با رنگ لباس و استایل خود را انجام دهید. بستن روسری طرح‌دار و رنگارنگ روی ترکیب‌های پر جنب و جوش، پرجزئیات و رنگارنگ، تصویری پیچیده ایجاد می‌کند.

در مقایسه با گذشته، در حال حاضر روسری های آرام تر و ساده تری هم در مدل ها و هم در رنگ ها وجود دارد. در چنین مواقعی می توانید یک روسری تک رنگ یا یک مدل روسری آرام انتخاب کنید که به چشم فشار نیاورد. اگر لباس ساده ای دارید، می توانید یک روسری پر جنب و جوش انتخاب کنید. آرمینه، پیر کاردین، کایرا، ابریشم و کشمیر، واکو، تکبیر، زارا و غیره. این امکان وجود دارد که مدل های روسری را به دلخواه خود در برندها پیدا کنید.

انتخاب شال و روسری براساس رنگ پوست

جدا از هماهنگی لباس و ترکیب، انتخاب روسری را می توان با در نظر گرفتن جزئیات ظریفی مانند رنگ پوست انجام داد. در مقاله ای جداگانه خواهیم پرداخت که اساساً چگونه براساس رنگ پوست، شال انتخاب کرد. به عنوان مثال توصیه می شود خانم های محجبه با رنگ پوست تیره رنگ های روشن را برای روسری و شال خود ترجیح دهند. خانم‌های بلوند یا مو قهوه‌ای رنگ روشن را ترجیح می‌دهند که به رنگ پوستشان نزدیک باشد. به همین دلیل توجه به رنگ پوست در انتخاب رنگ روسری ضروری است.

چرا باید شال را جایگزین روسری کرد

شال که می توانیم آن را جایگزین روسری نشان دهیم، در واقع بیشتر در هند بافته می شود و نقوش خاصی روی آن وجود دارد. این یک قطعه با عملکرد روسری گردن، ژاکت کش باف پشمی و پوشش است. شالی که زنان برای پوشاندن شانه های خود از آن استفاده می کنند، در دنیای محافظه کار و کشورهای اسلامی  به عنوان روسری مورد استفاده زنان با حجاب شناخته می شود. امروزه شال ها در رنگ ها و طرح های مختلف و در انواع پارچه های مختلف تولید می شود. هم ظرافت و هم راحتی اسپرت را فراهم می کند.

ابریشم، پنبه، پارچه ابریشمی و غیره، بیشترین پارچه هایی است که شال را با آن تولید می کنند. دلیل انتخاب هر کدام از این پارچه ها هم با توجه به استایل و دلیل استفاده شال؛ امری آسان و ساده است. برای مهمانی های مهم و مناسبت های محتلف می توان از یک شال ابریشمی زیبا استفاده کرد. در خانه و رفتن به یک تعطیلات استفاده از شال های نخی بهترین گزینه است.

اگر به تازگی با حجاب شده اید و می خواهید راحت تر باشید، بهتر است شال را قبل از روسری امتحان کنید. امروز حتر در زمینه بستن روسری، شما ویدیوهای آموزشی چندانی پیدا نمی کنید. اما کافی نحوه بستن شال در گوگل و یوتیوب بنویسید. با انواع و اقسام روش های بستن شال و روسری روبرو خواهید بود. به همین علت توصیه ما به خانم هایی که حوصله کمتری برای بستن شال و روسری دارند، انتخا شال است. هم ویدیوهای بستن شال در اینترنت بیشتر است و هم اینکه با بستن شال کمتر احساس ناراحتی می کنید.

گرد کردن جلوی روسری یا شال گاهی اوقات می تواند خسته کننده باشد. برای اینکه جلوی روسری گرد شود، ابتدا باید پارچه ای که استفاده می کنید نرم باشد. به این ترتیب می توانید به راحتی روسری خود را در حین بستن آن فرم دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان