جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دور تازه سفر؛ خلیلزاد به منظور تعدیل توافق‌نامه دوحه به منطقه سفر کرده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با دور تازه زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان به کابل، دوحه و منطقه معاون کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا می‌گوید که خلیلزاد در تلاش برای تعدیل توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان به منطقه سفر کرده است.

مایکل مک‌کال، معاون کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با صدای آمریکا گفته است: «خلیلزاد تعدیل توافقنامه را می‌خواهد تا حضور نظامی ایالات متحده [در افغانستان] فراتر از اول ماه می پذیرفته شود و نیز خشونت علیه غیرنظامیان و قوای مسلح افغانستان کاهش یابد.»

پس از روی کار آمدن حکومت به رهبری جوبایدن، این نخستین بار است که زلمی خلیلزاد به منطقه سفر کرده است. حکومت آقای بایدن گفته است که توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان را بررسی می‌کند تا پی برده شود که آیا طالبان به تعهدات شان پایبند بوده اند یا خیر.

مک‌کال افزوده که برای پیشرفت روند صلح افغانستان طالبان از «کشتن مردم» دست بکشند و با القاعده قطع رابطه کنند.

این عضو حزب جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایند‌گان تمرکز قدرت را در چهاردیوار ارگ چالش عمده‌ خوانده خاطرنشان کرده که از زمان تهاجم به رهبری امریکا در افغانستان تا کنون مشکل آفرین بوده و به گفته او باید تمرکز زدایی قدرت در افغانستان صورت گرفته و قدرت با ولایت‌ها تقسیم شود.

او تعیین ضرب‌الاجل خروج قوای خارجی از افغانستان را درست نخوانده تاکید کرده که باید خروج قوا وابسته به شرایط و مشروط به پابندی طالبان به تعهدات شان به ویژه در زمینۀ قطع رابطه با القاعده می‌بود.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا همچنان گفته است که روسیه و چین خواهان تسلط طالبان بر افغانستان اند و این امر مایه اقتدار روسیه، چین و پاکستان در منطقه خواهد بود.

دور تازه سفر خلیلزاد

زلمی خلیلزاد که به تازگی دور تازه از سفرهایش را به کابل، دوحه و منطقه آغاز کرده روز گذشته وارد کابل شده است.

خلیلزاد در حالی دور تازه سفرش را آغاز کرده که حکومت آمریکا اعلام کرده توافق‌نامه صلح میان طالبان و آمریکا را بازنگری می کند.

آمریکا بارها اعلام کرده است که گروه طالبان در توافق‌نامه دوحه متعهد نبوده و به روابط شان با گروه های تروریستی ادامه داده اند.

از سوی هم گروه طالبان اعلام کرده است که تعدیلات در توافق‌نامه صلح این گروه با آمریکا محکوم به شکست است و آمریکا باید به توافق‌نامه متعهد باقی بماند.

زلمی خلیل‌زاد در تازه ترین سفرش تا کنون در کابل با رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله، حامد کرزی، محمدکریم خلیلی، محمد محقق و عبدالرب رسول سیاف دیدار و در خصوص روند صلح گفتگو کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان