جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تیرباران خانواده یک خبرنگار ترور شده در غور؛ کمیسیون حقوق بشر: عامل این رویداد یک فرمانده محلی طالبان است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از گذشت دو روز از حمله افراد مسلح ناشناس بر منزل پدر بسم الله ایماق خبرنگار ترور شده در ولایت غور کمیسیون حقوق بشر اعلام کرده است که این حمله کار یک فرمانده محلی گروه طالبان بوده و در نتیجه آن سه عضو خانواده این خبرنگار کشته و 4 تن دیگر آنان زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر امروز یک‌شنبه (10حوت) گفته است که بر اساس یافته‌های این کمیسیون در حمله مسلحانه فرمانده محلی گروه طالبان بر خانه پدری بسم‌الله عادل ایماق مسوول رادیو صدای غور ۳ عضو خانواده او کشته و چهار تن دیگر آنان زخمی شده اند.

این کمیسیون افزوده که یک دختر سیزده‌ساله در میان کشته شدگان و یک دختر زیر سن در میان زخمیان این رویداد قرار دارد.

براساس یافته های کمیسیون حقوق بشر این فرمانده محلی طالبان همچنان سه عضو دیگر از خانواده این خبرنگار ترور شده را با خود برده اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از نهادهای مسوول خواسته است که این حمله و نیز ترور بسم‌الله عادل ایماق را بررسی، حقیقت را آشکار و عاملان را تحت پیگرد قرار دهد.

این در حالی است که پنج شنبه شب گذشته (8حوت) افراد مسلح ناشناس بر خانه بسم‌الله عادل ایماق در منطقه‌ی «تیغه تیمور» در ۱۵ کیلومتری غرب شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت حمله کرده بودند.

واکنش ها به این حمله

حمله افراد مسلح ناشناس بر منزل پدر بسم الله عادل ایماق خبرنگار که چند قبل خود وی نیز در ولایت غور ترور شده بود با واکنش های به همراه بوده است. نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان در اعلامیه ای از حکومت محلی و نهادهای امنیتی غور خواسته است تا قضیه‌ی قتل اعضای خانواده‌ی ایماق را بررسی کنند.

نی تاکید کرده که حکومت باید روشن سازد که آیا حمله بر خانواده‌ی بسم الله عادل ایماق ربطی به کار رسانه ای وی داشته است یا خیر.

در همین حال کمیته مصوونیت خبرنگاران نیز در اعلامیه از حکومت محلی و نهادهای امنیتی خواسته است که خانواده عادل را تحت حراست قرار دهد و این قضیه را به صورت جدی تحقیق کند تا عاملان آن بازداشت و مجازات شوند.

کمیته مصوونیت خبرنگاران تاکید کرده که هنوز در مورد عاملان ترور آقای ایماق معلوماتی در دست نیست که خانواده او هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته اند.

این کمیته با بیان اینکه موج جدید قتل های هدفمند علیه خبرنگاران که در نوامبر سال 2020 آغاز شد، نه تنها امنیت تمام خبرنگاران را به خطر انداخته بلکه تأثیر منفی بر توانایی خبرنگاران و رسانه ها در تولید موثر اخبار و سایر انواع محتوای رسانه ای گذاشته و خاطرنشان کرده در مورد امنیت و مصوونیت خبرنگاران و اعضای خانواده آنان نگران است.

ترور بسم الله عادل ایماق

این رویداد پس از آن رخ داده است که به تاریخ 12 جدی سال روان بسم‌الله عادل ایماق ‌مدیرمسوول رادیو صدای غور در منطقه‌ی «بره‌خانه» در غرب شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت توسط افراد مسلح ناشناس ترور شده است.

پس از این ترور ریاست عمومی امنیت ملی به تاریخ ۲۵ جدی اعلام کردکه عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور عامل ترور آقای ایماق بوده است.

امنیت ملی افزوده بود که هنگامی که نیروهای این ریاست تلاش کردند این عضو شورای ولایتی غور را بازداشت کنند او به‌جای تسلیم شدن، اقدام به تیراندازی کرده و سپس در جریان درگیری با نیروهای امنیت ملی کشته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان