جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

فعالیت حزب التحریر در افغانستان ممنوع شد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید حزب التحریر ثبت وزارت عدلیه افغانستان نیست و این حزب پس از این حق تجمع و تبلیغ  را ندارد و حکومت افغانستان این حزب را به رسمیت نمی شناسد.

آقای صالح در گزارش جلسه شش و نیم امروز یک‌شنبه (10حوت) نگاشته است تا زمانی که این حزب ثبت نشود حق فعالیت را ندارد.

صالح افزوده که حزب التحریر را دولت افغانستان به رسمیت نمی شناسد و تا زمانیکه این معضله ی حقوقی حل نگردد هرنوع فعالیت از نام و نشانی این «شبکه مجهول» غیر قانونی است.

معاون اول ریاست جمهوری بدون نام بردن از کدام گروهی تروریستی تاکید کرده که شماری از فعالین حزب التحریر تبانی نزدیک فکری با گروه های تروریستی دارند.

به گفته او قرار است در آینده نزدیک پالیسی چگونگی برخورد حقوقی و قانونی با فعالین این جریان را به گفتگو می گیرد.

او از کسانی که خود را متعلق به حزب التحریر می داند خواسته است که دست از تبلیغ ضد نظام و فعالیت بردارند.

حزب التحریر یکی از ده‌ها حزبی بود که پس از سقوط رژیم طالبان فعالیت‌های سازمانی خود را در افغانستان آغاز کرد. حزب التحریر در سال 2003 میلادی به‌صورت غیرقانونی فعالیت‌های سیاسی خود را در افغانستان آغاز و به گسترش عضو گیری در میان جوانان پرداخت.

حزب التحریر را شیخ تقی‌الدین؛ اهل فلسطین، بنیان گذاشته است و براساس گزارش‌ها، این حزب در بسیاری از کشورها و عمدتا کشورهای مسلمان فعالیت دارد و برخی از کشورها حزب التحریر را یک سازمان‌ تروریستی می‌داند و فعالیت‌های آن را ممنوع اعلام کرده است.

حزب التحریر به دلیل آرمان تأسیس خلافت اسلامی در جهان، هر یک از کشورها را یکی از ولایت‌های خلافت اسلامی دانسته و فرا منطقه‌ای فعالیت می‌کند.

پیش از این نیز مقامات حکومت افغانستان رهبران این حزب را متهم کرده بود که با سوء استفاده از آزادی و دموکراسی در افغانستان، در راستای اهداف تروریستی و ناامنی فعالیت می‌کند.

جلسه امنیتی شش و نیم

امرالله صالح در خصوص جلسه امنیتی شش و نیم گفته است که این جلسات ادامه دارد اما بنابر دلایل لوژستیکی پس از این ساعات برگزاری آن هر روز متفاوت خواهد بود.

صالح در خصوص رویداد های امنیتی در شهر کابل افزوده که حوالی ساعت 8:50 روز گذشته در ولسوالی بگرامی در نتیجه انفجار یک بایسکل بمب گذاری شده یک منسوب پولیس کشته شده است.

به گفته او دقایقی پس از این رویداد «تروریست» ریموت بدست با همکاری مردم بازداشت شده است.

صالح خاطرنشان کرده که اعلامیه های جلسات شش و نیم باعث شده که مردم با تکتیک ها و روش های تروریستان آشنا شوند و اکنون ساحه برای وحشت آفرینی های آنها کم شده است.

او تاکید کرده که بخشی از کار اطلاعاتی جلسات شش و نیم تمرکز به «ترسیم شجره سازمانی و خانواده گی» جرم پیشه ها و تروریستان دارد.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفته است که امنیت ملی کابل یک عضو طالبان را به نام میرزا جان تعلیم دیده در پاکستان که به هسته نورالله نام کار میکرد و میخواست یک خبرنگار و فعال مدنی را در ناحیه ۱۲ به قتل برساند بازداشت کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان