جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

گزارش تازه؛ ۱۲۶ کودک در سال گذشته درگیر جنگ در صفوف نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح بوده اند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر در گزارش تازه تحت عنوان وضعیت حقوق بشری اطفال در سال مالی 1399 اعلام کرده است که جریان این سال ۱۲۶ کودک شامل 20 نفر در نیروهای دولتی و 96 نفر در صفوف گروه های مسلح درگیر منازعه بوده و فعالیت داشته اند.

این گزارش که امروز سه‌شنبه (5حوت) منتشر شده پنج هزار و 318 کودک شامل سه هزار 807 پسر و یک هزار 509 دختر در 28 ولایت مورد بررسی قرار گرفته است.

کمیسیون حقوق بشر افزوده که از میان کودکان شامل تحقیق یک هزار 24 نفر آنان بین سنین 7 الی 11 سال و چهار هزار 294 نفر آن بین سنین 12 الی 18 سال بوده که در میان آنان کودکان خانواده‌های بیجا‌شده، عودت‌کننده، کودکان پرورشگاه‌ها و مراکز اصلاح و تربیت اطفال نیز شامل بوده است.

در این گزارش آمده است که از مجموع تلفات غیرنطامیان که در سال 1399 توسط کمیسیون حقوق بشر ثبت شده  دوهزار 19 نفر آنان را کودکان تشکیل می دهد که نسبت به سال قبل 25.1 درصد کاهش داشته است.

در این گزارش کمیسیون حقوق بشر گفته شده که در سال مالی ۱۳۹۹ ‌به تعداد ۱۲۶ کودک درگیر منازعات در صفوف نیروهای مسلح اعم از نیروهای دولتی و گروه‌های مسلح مخالف دولت بوده اند.

این کمیسیون تاکید کرده که رقم کودکان که در درگیری های مسلحانه فعالیت داشته اند در سال 1399 نسبت به سال 1398، 28.58 درصد افزایش داشته است.

براساس گزارش این کمیسیون افزون بر اطفال درگیر در جنگ ها ۱۳ کودک نیز به‌عنوان کارگر در قطعات نظامی و امنیتی و پوسته‌های نظامی مخالفان دولت، مصروف کار بوده‌اند.

اطفال قربانی خشونت

این کمیسون در گزارش خود خاطرنشان کرده که در سال مالی ۱۳۹۹ از مجموع کودکان شامل تحقیق یک هزار 391 نفر آنان قربانی خشونت بوده و این رقم نشان می دهد که موارد خشونت علیه کودکان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته این کمیسیون از میان یک هزار 391 کودک که قربانی خشونت بوده 948 نفر آن پسر و 443 تن آنان دختران بوده است.

براساس این گزارش کودکان قربانی مورد خشونت های روانی، فیزیکی، اقتصادی و  جنسی قرار گرفته اند.

یافته‌های این تحقیق نشان می دهد که ۳۴ طفل شامل تحقیق، قربانی خشونت‌های جنسی شامل ۱۶ مورد تجاوز جنسی، ۴ مورد قربانی اجبار به فحشا، ۲ مورد قربانی اجبار به فعل لواط، ۷ مورد قربانی آزارواذیت جنسی، ۴ مورد  اجبار به روابط زن‌وشوهری خلاف خواست خودش و یک مورد قربانی بارداری اجباری بوده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر همچنان در گزارش خود آورده است که ۴۴ کودک نیز در این مدت از حق نفقه، از حق دریافت مهریه، از حق تصرف در اموال شخصی و نیز از حق تصرف در ارث، محروم شده‌اند.

عاملان خشونت علیه اطفال

کمیسیون حقوق بشر در گزارش خود اضافه کرده که از میان یک هزار 391 کودک که قربانی خشونت ها شده اند ۵۱۱ نفر انان از سوی افراد وابسته به پولیس، ۲۴۱ نفر آنان از سوی اعضای خانواده، ۱۱۱ نفر از سوی صاحب‌کار و ۸۱  نفر از سوی معلمین مورد خشونت قرار گرفته اند.

در این گزارش کمیسیون حقوق از خشونت های کودکان علیه کودکان و خشونت ها از سوی سایر افرد نیز نام برده شده است.

براساس این گزارش از مجموع کودکان شامل تحقیق دوهزار 367 نفر آنان تذاکره تابعیت نداشته که از این میان 67 نفر آنان در پرورشگاها زندگی می‌کنند و آنان گفته اند که به دلیل ‌روشن نبودن هویت والدین‌شان، نمی‌توانند تذکره دریافت کنند.

این کمیسیون تاکید کرده که کودکان در مراکز اصلاح و تربیت نیز با چالش های چون شکنجه و بدرفتاری، توقیف بیشتر از مدت معینه و مواردی هم نقض حقوق بشری روبرو بوده اند.

در این گزارش همچنان آمده است که از مجموع پنج هزار 318 کودک سه هزار 175 نفر آنان تایید کرده اند که مصروف فعالیت های مانند جمع آوری زباله، حمالی، دست‌فروشی، خشت‌پزی، کارگری در کارهای ساختمانی، خیاطی و قالین‌بافی، موتر‌شویی، کار در خانه‌ها به‌عنوان خدمه خانگی، کار در رستورانت‌ها یا هتل‌ها، کار در کارخانه‌های صنعتی، گدایی، دهقانی، کار در حمام مصروف بوده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان