تاکتیک تازه؛ تروریستان از شیوه جدید بمب گذاری در جاده‌های کابل استفاده می کند

توسطفریدون حسنی

اسفند ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید اخیرا «تروریستان» شیوه‌ جدیدی را برای بمب‌گذاری در جاده‌های کابل استفاده می‌ کنند.

آقای صالح در گزارش جلسه شش ونیم صبح امروز دوشنبه (4حوت) نگاشته است که اسنادی در اختیار دارد که گروه طالبان «برمه‌های» خاص را از پاکستان برای اجرای این شیوه ترور ها به دست آورده‌اند.

صالح افزوده که طالبان این «برمه ها» را عمدتا در موترهای نوع سراچه جابجا می کند و با توقف یک الی دودقیقه‌ای می‌توانند یک سوراخ به عمق ده سانتی‌متر در سرک ایجاد و بمب را که همرنگ سرک است جابجا سازند.

او تاکید کرده که این روش طالبان اکنون افشاشده و به تمام پولیس هدایت صادر شده که موترهای سراچه و یا هم تمامی موترهای «غرفه دار»، به‌خصوص موترهایی که سیت عقبی آن‌ها کشیده شده ‌را دقیق تلاشی کنند.

به گفته او پیدا شدن «برمه» ثبوتی برای دست داشتن شخص در ترورهای شهری است.

صالح همچنان تاکید کرده: «من یقین دارم که ما این روش ضد انسانی دشمن را مهار و ناکام می سازیم ولی در عین شک ندارم که در مراکز تعلیمی شان در پاکستان روش دیگری بخاطرکشتار مردم ما برایشان تدریس خواهد شد.»

معاون اول ریاست جمهوری از مردم خواسته است که اطراف خود را متوجه باشند و موارد مشکوک را به نیروهای امنیتی کشور گزارش دهند.

ادامه انفجارهای هدفمند

این در حالی است که انفجارهای هدفمند در شهر کابل در جریان چندماه گذشته افزایش یافته و در آخرین مورد آن که به گفته امرالله صالح از شیوه جدید استفاده شده چهار تن بشمول سه پولیس کشته و 5 تن زخمی شده اند.

این انفجار ظهر روز گذشته در مربوطات ناحیه چهارم نزدیک چهار راه بره‌کی صورت گرفت و در آن یک موتر نوع رنجر پولیس هدف قرار گرفت.

این انفجار به دلیل زخمی شدن یک زن با دو کودک اش با واکنش های گسترده در فضای مجازی نیز همراه شد.

هرچند گروه طالبان مسوولیت این رویداد رد کرده است اما امرالله صلح معاون اول ریاست جمهوری تاکید دارد که این حمله کار گروه طالبان بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *