۷ اشتباه بزرگی که هنگام مراقبت از دندان ها مرتکب می‌شویم

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۳, ۱۳۹۹

برای مراقبت از دندان ها صبح و شب مسواک زدن کافی نیست. بسیاری از ما در روند حفاظت از سلامت دهان و دندان اشتباهات اساسی مرتکب می‌شویم. با هم در این نوشتار ۷ مورد از این اشتباهات را خواهیم‌دید.

۱. مسواک را خیلی محکم فشار می‌دهیم

وقتی مسواک را خیلی فشار می‌دهیم، موهای آن به مرور خم می‌شوند و جرم دندان را به درستی از بین نمی‌برد. آسیب لثه هم پیامد دیگر محکم فشار دادن مسواک است.

۲. به غذایی که می‌خوریم توجه نمی‌کنیم

 همه ما می‌دانیم که خوردن بیش از حد چیزهای شیرین باعث خرابی دندان می‌شود. با این حال، برای مراقبت از دندان ها، باید غذاهای حاوی کلسیم و فسفر هم بخوریم.

مطلب مرتبط: بهترین منابع کلسیم؛ ۱۰ ماده غذایی لبنی و غیرلبنی که میزان کافی از این ماده را دریافت کنید

۳. از ابزارهای اضافی تمیز کردن دندان استفاده نمی‌کنیم

 مهم نیست که موهای مسواک شما چقدر سخت است، باز هم نمی‌تواند رسوبات دندان را به طور کامل از بین ببرد. به همین دلیل مهم است که با نخ دندان شکاف بین دندان‌ها را تمیز کنید.

۴. مراقبت از دندان ها؛ از لثه‌ها غافلیم

 عدم مراقبت از لثه‌ها می‌تواند منجر به پریودنتیت شود. با این بیماری، لثه های شما خونریزی می‌کند، ملتهب و نرم می‌شود و پایه دندان بیرون می‌آید. و در نهایت می‌توانید دندان‌های خود را از دست دهید.

برای تقویت لثه‌ها باید آنها را با حرکات دایره‌ای با مسواک یا انگشت ماساژ دهید.

۵. تارتار دندان را از بین نمی‌بریم

تارتار دندان محصول سخت شده مواد معدنی بزاق و غذاهایی است که در پلاک‌های اطراف دندان جمع می‌شود. رنگ آن قهوه‌ای مایل به زرد است و با مسواک برداشته نمی‌شود. پلاک و تارتار باعث بیماری پریودنتال از جمله التهاب استخوان اطراف دندان می‌شود. تارتار می‌تواند مانند سنگ سخت شود و فقط توسط یک دندانپزشک یا یک متخصص بهداشت دندان با ابزارهای خاص قابل حذف است.

مطلب مرتبط: ۹ راهکار که یک لبخند زیبای هالیوودی داشته باشید

۶. فقط با یک طرف دهان غذا را می‌جویم

 اگر غذا را فقط با یک طرف دهان خود بجوید، می‌تواند منجر به ایجاد  پوسیدگی در طرفی شود که معمولاً از آن استفاده نمی‌کنید.

برای مراقبت از دندان ها سعی کنید غذای خود را از دو طرف دهان خود بجوید. خوردن غذاهای جامد مانند میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. دندان‌های شما را محکم می‌کند.

۷. مراقبت از دندان ها را به فرزندان خود نمی‌آموزیم

برخی والدین فکر می‌کنند نیازی به مراقبت مناسب از دندان‌های شیری نیست زیرا موقتی هستند. اما کودک باید در مورد مراقبت از دندان ها آگاهی داشته باشد زیرا دندان‌ها تغییر می‌کنند اما این عادت باقی می‌ماند. مراحل مسواک زدن باید حداقل 3 دقیقه طول بکشد و مسواک باید به بالا و پایین برود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *