جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دومین گفتگو تلیفونی؛ غنی و وزیر خارجه آمریکا در مورد روند صلح گفتگو کردند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در دومین گفتگوی تلیفونی رییس جمهور افغانستان و وزیر خارجه آمریکا ارگ ریاست جمهوری می گوید غنی و بلینکن در خصوص روابط دوجانبه، صلح و همکاری بیشتر میان دو کشور گفتگو کرده اند.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است که رییس جمهور غنی شام روز گذشته با انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا گفتگوی تلیفونی کرده و روابط دوجانبه، پروسه صلح افغانستان و همکاری بیشتر میان دو کشور محور گفتگوها بوده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که وزیر خارجه امریکا در این گفتگوی تلیفونی از قربانی های مردم به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم، ستایش کرده است.

به گفته ارگ رییس جمهور غنی نیز تاکید کرده که دولت و مردم افغانستان اراده و اجماع قوی دارند که پروسه صلح به موفقیت بیانجامد و صلح پایدار در افغانستان برقرار شود.

به نقل از خبرنامه ارگ در این گفتگوی تلیفونی دو طرف همچنان بر موفقیت پروسه صلح به دیپلوماسی منطقوی و بین المللی تاکید کرده اند.

این دومین گفتگوی تلیفونی میان رییس جمهور غنی و وزیر خارجه آمریکا در جریان ماه جاری است. پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی با رییس جمهور غنی گفته بود که کشورش توافقنامه‌ ایالات متحده با گروه طالبان را که در دوحه امضا شده است بررسی می کند.

توقف مذاکرات و ادامه همکاری طالبان با القاعده

این گفتگو تلیفونی در حالی صورت گرفته که به گفته بسیاری ها مذاکرات بین الافغانی دوحه متوقف شده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز در گزارش تاره اعلام کرده طالبان برای اینکه نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند، خود را سرگرم مذاکرات بین الافغانی کرده اند.

شان اودونل، سرپرست ادارۀ تفتیش وزارت دفاع ایالات متحده تاکید کرده که بر بنیاد یافته‌های اداره استخبارات دفاعی امریکا طالبان به حفظ روابط با القاعده و سایر گروهای تروریستی ادامه می‌دهند.

به گفته او اعضای القاعده در صفوف و ساختارهای سوق و اداره این گروه مدغم شده است.

این در حالی است که آمریکا بارها تاکید کرده که با وجود تعهد طالبان به قطع رابطه با گروه‌های تروریستی، کاهش خشونت و پیوستن به مذاکرات صلح بین‌الافغانی در توافقنامه دوحه این گروه به آن عمل نکرده است.

اما ملا برادر معاون سیاسی و رییس دفتر طالبان در دوحه در نامه سرگشاده عنوانی مردم آمریکا گفته بود که طالبان به تعهدات شان مطابق توافقنامه متعهد اند و به آن عمل کرده اند.

ملا برادر همچنان از آمریکا خواسته بود که به تعهدات شان مطابق توافقنامه پایبند بمانند و نیروهای شان از افغانستان را تا ماه می سال روان میلادی خارج کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان