جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: کشتار مردم راه رسیدن به صلح را دشوار می‌سازد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه می گوید اگر طالبان فکر می‌کندکه با کشتار مردم بی‌گناه و فعالان حقوق بشر توانایی‌اش را به نمایش می‌گذارد این یک خطای محاسباتی است و راه رسیدن مسالمت‌آمیز به صلح را دشوار می‌سازد.

آقای عبدالله امروز چهارشنبه (29دلو) در مراسم گشایش کمیسیون حقوق بشر شورای عالی مصالحه گفت که ترورهای هدفمند فعالان حقوق بشر، فعالان رسانه‌ای و مردم ملکی کسی را به قدرت نمی‌رساند.

او با بیان اینکه گفتگو و مذاکره تنها راه است افزود که طالبان باید بدانند راه رسیدن به صلح از طریق گفتگو میسر و جای بحث‌های مهم و اساسی میز مذاکره است، نه میدان جنگ، خون‌ریزی و ایجاد وحشت.

رییس شورای عالی مصالحه ایجاد کمیسیون حقوق بشر را نیاز جدی برای هماهنگی با سایر نهادهای حقوق بشری خوانده خاطرنشان کرد که افغانستان در یک مرحله حساس از گفتگوهای صلح قرار دارد و این کمیسیون با هماهنگی دیگر نهادها می‌تواند برای بازتاب خواسته‌های شهروندان افغانستان و نهادهای حقوق بشری کار کند.

به گفته او تخطی‌های حقوق بشری یکی از عوامل جنگ در افغانستان است و این مسوولیت همه است که برای خفظ ارزش‌های حقوق بشری در هماهنگی تلاش کند.

او همچنان تاکید کرد که دفاع از ارزش‌های حقوق بشری یکی از اولویت‌های حکومت در روند صلح است.

افزایش ترورهای هدفمند

عبدالله عبدالله در حالی ترورهای هدفمند را عامل دشوار سازی روند صلح می خواند که در ماه های اخیر ترورهای هدفمند در افغانستان به ویژه کابل پایتخت افزایش یافته و به تازگی نیز  هیئت معاونیت ملل متحد (یوناما) در گزارش تازه اش اعلام کرده است که از آغاز مذاکرات صلح تاکنون 11 فعال حقوق بشری و رسانه ای در افغانستان ترور شده است.

این گزارش یوناما با واکنش های نیز همراه شده است. امرالله  صالح معاون اول ریاست جمهوری گفته است: «آنچه در گزارش نیامده است ثبوت و یادآوری با وضاحت از دست داشتن طالبان در عقب کشتن افراد است.»

صالح تاکید کرده که در عقب ترور فعالان مدنی، خبرنگاران و روشنفکران بدون تردید دست طالبان است.

معاون اول ریاست جمهوری افزوده: «جای تأسف است که در این گزارش اعترافات اعضای طالبان از سوی ملل متحد ذکر نشده است.»

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز روز گذشته در واکنش به گزارش یوناما تاکید کرده که طالبان مسوولیت اکثر این ترورها را برعهده دارد.

اتحادیه اروپا همچنان خواهان توقف ترور های هدفمند شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان