جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

این سه مهارت اساسی، موفقیت فرزندتان را در زندگی تضمین می ‌کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

احتمالاً هیچ پدر و مادری در دنیا وجود ندارد که دوست نداشته باشد فرزندش فردی موفق، ثروتمند و شاد باشد. اما برای تبدیل شدن یک کودک به فردی با اعتماد به نفس، باهوش و آزادمنش چه کاری لازم است؟

بسیاری از مطالعات علمی درباره موفقیت وجود دارد که ثابت می‌کند توانایی‌های ذاتی، هوش و ژن‌ها نقش اصلی را در تعیین موفقیت ایفا نمی‌کنند. در واقع مهارت های ضروری برای کودکان به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. و این ما هستیم که باید این نگرش را تغییر دهیم. در این نوشتار ۳ مهارت ضروری را می‌بینیم که می‌توانند نقش مهمی در موفقیت فرزندمان داشته باشند.

۱. توانایی برقراری ارتباط با دیگران

دانشمندان دانشگاه‌های پنسیلوانیا و دوک تحقیق جالبی را انجام دادند. آنها زندگی 700 کودک آمریکایی را از ابتدای کودکی تا 25 سالگی تحت نظر قرار دادند تا ارتباط بین مهارت‌های اجتماعی آنها در کودکی و موفقیت‌شان را در بزرگسالی ببینند.

معلوم شد كه كودكان دارای مهارت ارتباطی از هم سن و سال‌های خود که این مهارت را ندارند، موفق‌ترند.

این احتمالاً به این دلیل است که کودکان دارای مهارت ارتباطی می‌توانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند، از درگیری جلوگیری کنند، برای آدم‌های دیگر مفید باشند و به احساسات آنها احترام بگذارند. این مهارت های ضروری برای کودکان حتی در سنین کم هم بسیار مفید هستند: کودکانی که می‌توانند به خوبی ارتباط برقرار کنند، به جای دعوا سر اسباب بازی‌ها، می‌توانند راه‌های بازی با دیگران را پیدا کنند.

مطلب مرتبط: ۹ آموزه مهم که می‌توانید تا سن ۱۰ سالگی به فرزندتان بیاموزید

۲. عزم راسخ

آنجلا داکورث، روانشناس و نویسنده مشهور آمریکایی، نویسنده کتاب «قدرت اشتیاق و استقامت» فکر می‌کند یکی از مهارت های ضروری برای کودکان و جهت رسیدن آنها بهنها  موفقیت، اشتیاق و پافشاری در مورد اهداف بلند مدت است.

داكورث به همراه گروه تحقیقاتی خود چندین سال را به مشاهده دانشجویان آكادمی نظامی، شركت كنندگان در مسابقات، معلمان و مدیران فروش گذراند. هدف از این مطالعه پیش بینی این بود که چه کسی در کار خود موفق‌تر می‌شود و چرا. شرکت کنندگان، که به ظاهر بسیار متفاوت هستند، از زمینه های کاملاً متفاوت، نقطه مشترکی داشتند. و این نقطه زیبایی یا ضریب هوشی بالا نیست، بلکه همان چیزی است که پروفسور داکورث آن را قدرت اراده یا عزم راسخ می‌نامد.

به گفته این روانشناس، توانایی‌ها و استعدادهای ذاتی تقریباً هیچ تاثیری در دستاوردهای واقعی زندگی بزرگسالی ندارند. این عزم و اراده است که باعث موفقیت واقعی مردم می‌شود.

مطلب مرتبط: هوش هیجانی در کودکان؛ ۷ نشانه که فرزندتان ای کیوی بالایی دارد

۳. تفکر خلاق

این تفکر خلاق است که به ما کمک می‌کند راهی برای خروج از شرایط به ظاهر ناممکن پیدا کنیم و مشکلاتی را که زندگی برای ما ایجاد می‌کند، حل کنیم. و این در واصع نیمی از چیزی است که ما به عنوان موفقیت تعریف می‌کنیم.

هیچ کس نمی‌داند مشاغل آینده چگونه خواهند بود، اما یک چیز قطعی است: مشاغل با آنچه امروز داریم بسیار متفاوت خواهد بود. تفکر خلاق به عنوان یکی از مهارت های ضروری برای کودکا به آنها این امکان را می‌دهد تا در دنیای آینده راه خود را پیدا کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان