۱۰ علت حلقه زیر چشم و راه های درمان آن

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۳۹۹

حلقه زیر چشم تاثیر ناخوشایندی روی چهره هر کسی می‌گذارند. اما، چه عواملی باعث تیرگی زیر چشم می‌شوند؟ در این نوشتار 10 علت حلقه زیر چشم و راه‌های درمان آن را می‌بینید.

10 علت حلقه زیر چشم

1. هایپرپیگمنتیشن

هایپرپیگمنتیشن توسط ملانین، اسید آمینه‌ای که مسئول رنگ تیره پوست است، ایجاد می‌شود. کمبود اکسیژن در رگ‌های خونی اطراف چشم یکی از دلایل رنگدانه زیاد زیر چشم است.

2. کاهش گردش خون

با افزایش سن، گردش خون ضعیف شده، مایعات در اطراف چشم‌ها تجمع می‌یابند و همین باعث بروز حلقه تیره زیر چشم می‌شود.

مطلب مرتبط: با مصرف این مواد غذایی جریان خن را در بدن تان بهبود دهید

3. خستگی

کم خوابی هم یک علت حلقه زیر چشم است. مهم است که یک خواب منظم داشته باشید تا خوب استراحت کنید. در صورتی که با مشکل خواب مواجه هست، بد نیست نگاهی به ۱۰ درمان بی خوابی (اینسومنیا) داشته باشید.

۴. علت حلقه زیر چشم؛ استرس

هنگامی که بدن شما تحت استرس است، خون بیشتری را به دست و پاها می‌فرستد. این امر باعث می‌شود صورت رنگ پریده شود و حلقه تیره زیر چشم ظاهر شود. ورزش یا یوگا را به عنوان یک روش سالم برای مقابله با استرس امتحان کنید.

5. آلرژی‌ها

اگر گرفتگی بینی ناشی از آلرژی دارید، می‌تواند علت حلقه زیر چشم باشد. احتقان ناشی از آلرژی رگ‌های کوچک زیر چشم را تحت تأثیر قرار داده و آنها را متورم و پف کرده نشان می‌دهد. حجم خون در این مناطق باعث گشاد شدن رگ‌ها می‌شود، بنابراین شما دچار تیرگی زیر چشم می‌شوید.

مطلب مرتبط: حساسیت فصلی؛ ۱۰ درمان خانگی علائم آلرژی

6. رژیم غذایی نامناسب

یک علت حلقه زیر چشم می‌تواند رژیم شما باشد. اگر در رژیم غذایی خود آهن، ویتامین K یا ویتامین C کافی نداشته باشید، ممکن است حلقه تیره زیر چشم‌تان تشکیل شود. حلقه زیر چشم همین‌طور می‌تواند پیامد مصرف نمک یا کافئین بالا باشد.

مطلب مرتبط: چطور جذب آهن را در بدن افزایش دهیم؟

۷. اختلالات و بیماری‌ها

اگر به اختلال تیروئید مبتلا باشید، زیر چشم‌ها تیره می‌شوند. زیرا بیماری تیروئید بر احتباس مایعات اطراف چشم تأثیر می‌‌گذارد.

۸. علت حلقه زیر چشم؛ خستگی چشم

خستگی چشم باعث فشار بر رگ‌های خونی زیر چشم می‌شود و پوست شکننده زیر چشم شما را تیره می‌کند. بهتر است استراحت‌های کوتاه از کار داشته باشید و تمرینات چشم را برای جلوگیری از خستگی چشم انجام دهید.

9. قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز یک علت حلقه زیر چشم است زیر باعث افزایش ملانین در رنگدانه‌های پوست به خصوص در اطراف چشم می‌شود، زیرا در این قسمت پوست نازک است.

10. دهیدراته شدن (کم شدن آب بدن)

اگر بدن‌تان دهیدراته باشد، پوست نازک زیر چشم تیره به نظر می‌رسد.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان های بدن می آورد

راه‌های درمان حلقه زیر چشم

برای خلاص شدن از حلقه تیره زیر چشم می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

1. ضد احتقان

اگر از آلرژی‌هایی که باعث گرفتگی بینی می‌شوند رنج می برید، سعی کنید از داروی ضد احتقان استفاده کنید تا به بهبود پف و تیرگی زیر چشم کمک کند. در صورت امکان، سعی کنید که عوامل آلرژی‌زا را در خانه حذف کنید یا کاهش دهید.

2. مرطوب کننده

هر شب قبل از خواب، صورت‌تان را بشویید تا هرگونه آرایش، آلودگی یا گرد و غبار پاک شود، سپس مرطوب کننده چشم را زیر چشم‌تان بزنید.

3. درمان قاشق سرد

یکی دیگر از درمان‌های معروف حلقه زیر چشم قرار دادن قاشق سرد زیر چشم است. قاشق را به مدت 30 دقیقه زیر چشم بگذارید. سردی باعث کاهش التهاب و پف می‌شود.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

4. سیگرت نکشید

سیگرت روی سلول‌های پوستی تأثیر می گذارد و باعث بروز چروک و حلقه زیر چشم می‌شود.

۵. برش‌های بادرنگ (خیار) سرد

روش ساده دیگر برای کاهش حلقه زیر چشم این است که یک برش بادرنگ سرد را به مدت 30 دقیقه زیر چشم بگذارید. خنکی هرگونه تورم یا پف را کاهش می‌دهد.

6. چشم‌ها را مالش ندهید

مالش مکرر چشم‌ها می‌تواند علت حلقه زیر چشم باشد یا آن را بدتر کند. زیرا پوست زیر چشم‌ها بسیار نازک است، و ممکن است به طور تصادفی سبب پارگی رگ‌های خونی در این قسمت شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *