جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

این ۶ ماده خوراکی دشمن پوست شما هستند‍!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

لوسیون‌ها، کرم‌ها، اسکراب و ماسک‌ها! لابد تعداد زیادی از این موارد دارید، اما به نظر نمی‌رسد که استفاده از آنها تغییر مثبتی روی پوست‌تان ایجاد کند. شما تنها نیستید! زیرا بسیاری از زنان همین مشکل را تجربه می‌کنند، غافل از اینکه غذایی که می‌خوریم هم تاثیر زیادی روی کیفیت پوست دارند.

ما در این نوشتار، به ۶ مواد غذایی مضر برای پوست خواهیم پرداخت.

۱. قهوه

 برای تحریک غده هیپوفیز، فقط 2 یا 3 فنجان قهوه در روز لازم است، که به نوبه خود باعث واکنش غده فوق کلیوی می‌شود. یعنی تولید کورتیزول. کورتیزول که به عنوان “هورمون استرس” نیز شناخته می‌شود، با نازک کردن پوست روند پیری را تسریع می‌کند. شاید بد نباشد به چای نوشیدن پیاپی قهوه به عنوان یکی از مواد غذایی مضر برای پوست، گاه یکی از ۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگذار خواهد بود، امتحان کنید!

2 غذاهای دریایی

غذاهای دریایی مانند میگو و خرچنگ مملو از ید هستند. مطمئناً برای برخی کارکردهای بدن به کمی ید نیاز دارید، اما مصرف زیاد ید باعث بروز جوش می‌شود. مصرف غذاهای دریایی خود را به چند بار در هفته محدود کنید و پوست شما شفاف خواهد ماند.

مطلب مرتبط: اپیدمی پنهان؛ ۹ نشانه اولیه کمبود آیودین (ید) که بسیاری افراد نادیده می گیرند

3. مواد غذایی مضر برای پوست؛ رنگ‌های مصنوعی

رنگ‌های زرد، آبی و قرمز ممکن است رنگ زیبایی به غذاها بدهند، اما سالم نیستند. رنگ‌های مصنوعی که بیشتر در آزمایشگاه ساخته می‌شوند، می‌توانند التهاب در بدن ایجاد کنند. آن التهابی که می‌تواند روی پوست شما به صورت جوش، پیری زودرس یا حتی کهیر به صورت واکنش آلرژیک ظاهر شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که به جلوگیری از التهاب در بدن کمک می کنند

۴. الکل

یکی از مهم‌ترین موارد در فهرست مواد غذایی مضر برای پوست، الکل است. الکل بدن را دهیدراته می‌کند و بد نیست بدانید که دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان‌ها می‌آوردو. هنگامی که پوست شما کم آب است، خطوط ظریف و چین و چروک‌ها بارزتر به نظر می‌رسند.

مطلب مرتبط: جلوگیری از پیری پوست؛ ۱۰ ماده غذایی که به حفظ جوانی پوست کمک می کنند

5. قند و خوراکی‌های شیرین

مقدار زیاد قند (و غذاهای پر کربوهیدرات که به قند تجزیه می‌شوند) منجر به کاهش کلاژن و الاستین می‌شود. نتیجه: پوست شما قابلیت ارتجاعی کمتری دارد و افتادگی زودرس را تجربه می‌کنید. به یاد داشته باشید که حتی ماست‌ها مملو از قند هستند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته از تاثیر مخربی که قند روی مغز دارد

6. شیر بدون چربی

در سال 2005، مطالعه‌ای از هاروارد ارتباطی بین شیر بدون چربی و آکنه یافت. هرچند در شیر گاو هورمون‌هایی وجود دارد که باعث ترشحات پوستی می‌شوند، این مطالعه نشان داد که شیر بدون چربی سبب بروز لکه می‌شود، احتمالاً به این دلیل که مقدار بیشتری هورمون که جذب چربی نشده‌اند در شیر بدون چربی وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان