جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

این ۱۰ شهر، سالم ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ هستند!

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

از اسپانیا تا جاپان، سالم‌ترین مقاصد جهان شهرهایی هستند که در این فهرست قید شده‌اند.

با بیش از 103 میلیون مورد تایید شده کووید-۱۹ در سراسر جهان، سلامت بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته‌است. در حالی که مشخص شده‌است که ایالات متحده بیشترین آسیب را از این بیماری همه‌گیر دیده‌است، اما سالم ترین شهرهای جهان معلوم شده‌اند.

مطالعه جدیدی که توسط money.co.uk انجام شده‌است، سالم ترین شهرهای کره زمین را در سال 2021 ارائه می‌دهد.

کارشناسان هر شهر را بر اساس امید به زندگی، هزینه‌های سلامتی، آلودگی هوا، نرخ چاقی، ایمنی و ساعات تابش خورشید رتبه بندی کرده‌اند تا مشخص کنند کدام شهر بهترین سبک زندگی را دارد.

با این حال، این مطالعه موارد کووید-۱۹ را در نظر نگرفته‌است.

اسپانیا سالم ترین کشور جهان لقب گرفت. رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از عوامل موثر در کسب این رتبه توسط اسپانیا است که مقدار زیادی امگا 3، چربی و پروتئین دارد. وعده‌های غذایی در کنار جمع و پیاده روی زیاد نیز از جمله موارد موثر در سالم تلقی شدن اسپانیا است.

در سر دیگر این رتبه بندی، ایالات متحده به عنوان یکی از کشورهای ناسالم در کره زمین قرار گرفت. رتبه چاقی این کشور 153 در میان 166 کشور است که در نهایت میانگین امید به زندگی را کاهش می‌دهد.

در این مطالعه آمده‌است: “شایع‌ترین تفاوت بین کشورهایی مانند اسپانیا و جاپان با ایالات متحده آمریکا غذا است. بسیاری از کشورهای سالم در فهرست ما احترام بیشتری نسبت به غذا قائل هستند و اوقات صرف غذا را فرصتی برای ایجاد یک محیط اجتماعی و دوستانه می‌دانند.

“این تفاوت های فرهنگی است که به شدت تعیین می‌کند که آیا کشوری سبک زندگی سالم دارد یا نه.”

سالم ترین شهرهای جهان

۱. والنسیا

بر اساس مطالعه جدید، والنسیا سالم ترین شهر روی زمین است که به عنوان شهر هنر و علم شناخته می‌شود.

این شهر اسپانیایی دارای آب و هوای ایده آل و سبک زندگی آسان است، اما غذای معروف این شهر پائیا است که به عنوان یکی از رازهای سلامتی می‌درخشد. این غذا ترکیبی از محصولات تازه است، چربی کم دارد و سرشار از امگا 3 و پروتئین ماهی است.

۲. سالم ترین شهرهای جهان؛ مادرید

دومین شهر در این فهرست پایتخت اسپانیا است. مادرید که دارای دو تیم فوتبال مشهور در جهان است، از سطح زندگی بالایی برخوردار است و به عنوان یک قطب اصلی مالی برای این کشور محسوب می‌شود.

۳. لیسبون

پایتخت پرتغال در میان سالم ترین شهرهای جهان در سال 2021 رتبه سوم را دارد. لیسبون که به دلیل ساختمان‌های پاستلی رنگ قدیمی و مناظر ساحلی شهرت دارد، در مقایسه با سایر مقاصد بسیار خوب ظاهر شده‌است.

۴. وین

پایتخت اتریش نه تنها زیباست بلکه یکی از سالم ترین شهرهایی است که می‌توان در آن زندگی کرد.

۵. سالم ترین شهرهای جهان؛ کانبرا

پایتخت استرالیا که سومین شهر برتر جهان در سال 2018 بود، سیاره تنها لقب گرفته است، یک بار دیگر هم در فهرست برترین‌ها قرار گرفته و  این بار به عنوان پنجمین شهر سالم جهان انتخاب شده‌است. کانبرا همچنین دارای کمترین میزان آلودگی در بین 10 شهر برتر است.

۶. تل آویو-یافو

در موقعیت ششم ، تل آویو-یافو نیز یکی از بهترین‌ها به لحاظ سلامتی و تندرستی است.

۷. توکیو

با کمترین نرخ چاقی در جهان و بالاترین امید به زندگی، تعجب چندانی ندارد که پایتخت جاپان بین سالم ترین شهرهای جهان قرار بگیرد.

۸. سالم ترین شهرهای جهان؛ لاهه

لاهه در غرب هلند، به عنوان هشتمین مکان سالم کره زمین لقب گرفته‌است.

۹. لیوبلیانا

پایتخت اسلوونی – و همچنین بزرگترین شهر این کشور – به عنوان ارزان‌ترین مکان برای خرید یک کیلوگرم سیب در میان 10 سالم ترین شهرهای جهان قرار دارد!

۱۰. زوریخ

زوریخ، تنها شهر سوئیس که در میان 10 شهر برتر این فهرست قرار دارد، یکی از امن‌ترین مکان‌های جهان است. در حقیقت، در سطح جهانی بین پنج شهر برتر با نرخ جرم پایین قرار دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان