اگر در انجام کارهای تان مشکل عدم تمرکز دارید، بخوانید

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۳, ۱۳۹۹

شما تصمیم دارید کاری را به پایان برسانید و ناگهان چیزی پیش می‌آید. به این فکر نمی‌کنید که هر عامل حواس‌پرتی چقدر فشارآور است؛ فقط به موضوع پیش‌آمده توجه می‌کنید. پنج دقیقه، ده دقیقه، و حتی گاهی یک ساعت! و وقتی دوباره به کار برمی‌گردید اصلا نمی‌دانید کجا بوده‌اید و چه کار باید بکنید!

وقتی نمی‌توانید در کارتان متمرکز باشید، وقت و تلاش ارزشمند شما هدر می‌رود.  و از آنجایی که دکمه متوقف کردن دنیا را در اختیار ندارید، بهتر است به دنبال راه‌های برای حل مشکل عدم تمرکز باشید!

در این نوشتار ۱۰ نکته طلایی برای حل مشکل عدم تمرکز خواهیم دید.

۱. محل کارتان را سازماندهی کنید

بسیاری از اقلام روی میز می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند. برای حفظ تمرکز در محل کار، فقط وسایل مورد نیازتان را روی میز قرار بدهید.

مطلب مرتبط: چطور از قانون ۲۰:۸۰ برای بالا بردن بهره وری استفاده کنیم

۲. کامپیوترتان را از عوامل پرتی حواس خالی کنید

همه پرونده‌های مربوط به هر پروژه یا کار را فقط در یک پوشه قرار دهید. سپس اطمینان حاصل کنید که کامپیوترتان شما همیشه عاری از ویروس است تا دچار دردسر نشوید. مواردی از این دست باعث استرس می‌شود و علاقه شما به اتمام کارها را کاهش می‌دهد.

۳. حل مشکل عدم تمرکز؛ آب در کنارتان داشته باشید

نوشیدن آب کافی نه تنها برای سلامتی فایده دارد بلکه به حل مشکل عدم تمرکز هم کمک می‌کند. وقتی اولین نشانه خستگی یا گرسنگی را احساس کردید، یک لیوان آب می‌تواند سر حال‌تان کند. فقط دقت کنید که آب کنارتان باشد تا برای آوردنش از کارتان دور نشوید.

۴. میان‌وعده‌های سالم کنارتان بگذارید

میان‌وعده‌ای که می‌تواند معده عصبانی‌تان را آرام کند باید همیشه در دسترس باشد. به این ترتیب برخاستن از میز کار برای خوردن چیزی، چند عامل حواس‌پرتی دیگر را سر راه‌تان قرار نمی‌دهد!

مطلب مرتبط: ۹ شیوه تقویت اعتماد به نفس که برای موفقیت های بزرگ الزامی است

۵. یک لیست روزانه برای انجام کارها تهیه کنید و آن را کنارتان بگذارید

قرار دادن لیست کارها در کنار کامپیوتر یا هر جایی نزدیک‌تان در حل مشکل عدم تمرکز بسیار موثر است. می‌توانید کنار هر یک از موارد انجام شده، یک تیک بزنید. این کار بار روانی مثبت دارد و به شما القاء می‌کند که روزی پر از بهره‌وری را سپری می‌کنید.

۶. وظایف را اولویت بندی کنید

غالب آدم‌ها در اولین ساعت روز بیشترین بهره‌وری دارند. بنابراین برای بازدهی بیشتر، روزتان را با انجام کارهای مهم یا دشوار آغاز کنید. به این ترتیب در پایان روز کاری پر از استرس را انجام نخواهید داد.

مطلب مرتبط: به سوی موفقیت؛ این ۴ سوال را از خودتان بپرسید

۷. دیگران را از برنامه‌های سختگیرانه شخصی خود آگاه سازید

اگر می‌خواهید سیستم کاری شخصی‌تان بون اشکال پیش برود، به دیگران اطلاع دهید. به این ترتیب در ساعاتی که روی کار واقعاً مهم تمرکز کرده‌اید تنها خواهید ماند. این کار کمک شایانی به حل مشکل عدم تمرکز در شما می‌کند.

۸. تلفن‌تان را از دسترس خارج کنید

همه تماس‌ها اضطراری نیستند. بنابراین در طول ساعاتی که واقعاً نیاز به تمرکز زیاد دارید، تلفن همراه خود را به هر صورتی که تمایل دارید از دسترس خارج کنید.

۹. حل مشکل عدم تمرکز؛ از رسانه‌های اجتماعی دور بمانید

شاید با خودتان فکر کنید که فقط چند دقیقه به فلان رسانه سر می‌زنید اما به احتمال خیلی زیاد بسیار بیشتر از زمان برنامه ریزی شده در رسانه مورد نظر باقی خواهید ماند‍! به این ترتیب نه تنها تمرکزتان از بین می‌رود، بلکه اطلاعات زیادی در رسانه‌ها وجود دارد که می‌تواند ذهن شما را بی‌جهت آشفته کند.

مطلب مرتبط: ۱۲ نکته کلیدی برای جلوگیری از اتلاف وقت در زندگی و کار

۱۰. هدفون بگذارید

در اکثر دفاتر کار، صداهای مختلفی وجود دارد که می‌توانند باعث حواس پرتی شوند مثل صحبت همکاران، صدای زنگ تلفن و صدای چیزهایی که روی زمین ریخته می‌شود. برای حل مشکل عدم تمرکز در خودتان هدفون بگذارید و از همه صداها در امان باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *