۱۰ ویژگی شخصی که احتمالا نمی دانید از والدین تان به ارث برده اید

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۱, ۱۳۹۹

شما مانند مادرتان چشمان قهوه‌ای و مانند پدرتان قدی بلند دارید. چیزهایی از این قبیل بسیار واضح هستند اما شاید ندانید که ویژگی‌های دیگری هم وجود دارند که از والدین‌تان به ارث برده‌اید و به این اندازه هم مشهود نیستند. در این نوشتار ۱۰ ویژگی شخصی می‌بینید که احتمالا نمی‌دانید از والدین تان به ارث برده‌اید.

1. ویژگی های ژنتیکی؛ سطح کلسترول بالا

مقادیر بالای کلسترول با آنچه می‌خورید ارتباط دارد. اگر می‌خواهید زندگی طولانی و سالم داشته باشید، باید سبزیجات و میوه بخورید و ورزش کنید.

اما گاهی اوقات سطح بالای کلسترول هم می‌تواند از  ویژگی های ژنتیکی باشد. از هر 500 نفر حدود 1 نفر جهش ژنتیکی خاصی دارد که منجر به تجمع کلسترول در خون او می‌شود. این افراد مقادیر بالایی از این ماده را دارند حتی اگر چیزی جز سبزیجات مصرف نکنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی کاهش دهنده کلسترول که باید در برنامه غذایی تان بگنجانید

2. طاسی الگوی مردانه از مادر به ارث می‌رسد

 یکی از ژن‌هایی که در طاسی نقش دارد، در کروموزوم X قرار دارد. مردان آن را از مادران خود به ارث می‌برند و طاسی در واقع یکی از ویژگی های ژنتیکی از سمت مادر است.

3. موفقیت تحصیلی

موفقیت تحصیلی تا 55٪ به وراثت ژنتیکی شما بستگی دارد. هزاران ژن مستقیماً مسئول عملکرد شما در مدرسه هستند. بنابراین اگر والدین شما در دوران مدرسه توانایی‌های برجسته‌‌ای از خود نشان داده‌اند، شما هم احتمالا توانایی بالایی دارید.

مطلب مرتبط: ۸ نکته تربیتی برای داشتن کودکانی موفق

4. عشق به قهوه

آیا زیاد قهوه می‌نوشید؟ خوب، مقصر ژن‌های شما هستند! دانشمندان یک مطالعه مقایسه‌ای را روی افرادی که نمی‌توانند بدون قهوه زندگی کنند و کسانی که اهل نوشیدن قهوه نیستند، انجام دادند. مشخص شد که گروه دوم دارای یک ژن خاص هستند به این معنی که کافئین را با سرعت بیشتری جذب می‌کنند. این بدان معنا بود که آنها نیاز خاصی به نوشیدن منظم قهوه ندارند.

5. ویژگی های ژنتیکی؛ دیابت جوانان در هنگام بلوغ

دیابت نوع 2 معمولاً در افراد مسن ایجاد می‌شود. اما گاهی اوقات در کودکان و نوجوانان با سبک زندگی فعال رخ می‌دهد که به عنوان دیابت جوانان در هنگام بلوغ شناخته می‌شود و در نتیجه‌ی یک جهش ژنتیکی ظاهر می‌شود، اگرچه رژیم غذایی نامناسب نیز می‌تواند نقش داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۷ باور اشتباهی که در مورد دیابت وجود دارد

6. کوررنگی از طرف مادرتان

عدم تمایز بین رنگ‌ها اغلب چیزی است که فرد از ژن‌های خود به ارث می‌برد. ژن تولیدکننده این اختلال اغلب در پسران از مادرشان به ارث می‌رسد.

7. عدم تحمل لاکتوز

شاید تعجب‌آور به نظر برسد، اما توانایی هضم لاکتوز یا قند شیر در 65٪ بزرگسالان بسیار پایین است و این جزو ویژگی های ژنتیکی محسوب می‌شود. یک ژن خاص مسئول این اختلال است که از والدین به ارث می‌رسد.

۸. توانایی رانندگی

همه توانایی ذاتی رانندگی را ندارند. شما می‌توانید تمام قوانین جاده را بیاموزید و در آزمون رانندگی قبول شوید، اما اگر ژن‌های خاصی دارید که بر توانایی شما در جهت‌یابی، سرعت نشان دادن عکس‌العمل یا حافظه شما تأثیر می‌گذارد، ممکن است رانندگی ایده خوبی برای شما نباشد.

9. نزدیک بینی

نزدیک بینی چشم، از ویژگی های ژنتیکی است. اگر هر دو والدین این مشکل را داشته باشند، در این صورت خطر نزدیک بودن چشم کودک حدود 50٪ است.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

۱۰. محبوبیت

 شاید غیرقابل باور به نظر برسد، اما راز محبوبیت یک فرد در ژن‌های او نهفته است. دانشمندان هاروارد پس از سالها تحقیق، به این نتیجه رسیدند. آنها معتقدند که در آغاز وجود بشر، کسانی که اطلاعات ارزشمندی در مورد منابع غذایی یا خطر داشتند در مرکز توجه یک گروه اجتماعی معین بودند. این افراد ژن‌های خود را به فرزندان خود منتقل کردند. افرادی که این مورد از ویژگی های ژنتیکی را دارند، کسانی هستند که در بین همسالان خود محبوب هستند و مردم اغلب دوست دارند با آنها دوست شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *