جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۵ ماده غذایی که برای گرده (کلیه) سمی هستند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

غذایی که می خورید به طور غیر مستقیم گرده‌ها  را تحت تأثیر قرار می‌دهند زیرا وظیفه آنها فیلتر کردن مواد زائد و سموم پس از متابولیسم مواد مغذی در کبد است. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ایمن برای گرده‌ها  برای حفظ سلامت و عملکرد آنها اهمیت زیادی دارد. اگر مواد غذایی سمی برای کلیه ها (گرده‌ها) را بیش از حد استفاده کنید، ممکن است به آنها آسیب برسانید.

در این نوشتار 5 ماده غذایی سمی برای کلیه ها را می‌بینید.

۱. گوشت قرمز و سایر مواد غذایی حاوی پروتئین زیاد

پروتئین یک منبع انرژی مهم برای بدن است، اما مقدار زیاد آن می‌تواند آسیب‌رسان باشد. جایی برای ذخیره پروتئین اضافی در بدن وجود ندارد، بنابراین باید از طریق گرده‌ها  فیلتر شود. پروتئین در مقادیر کم،  به راحتی پردازش می‌شود. اما در مقادیر زیاد می‌تواند فشار روی گرده‌ها  را افزایش دهد.

علاوه بر این، گوشت قرمز به عنوان یک ماده غذایی سمی برای کلیه ها، با افزایش خطر بیماری و نارسایی مرتبط است. سطح اسید اوریک که گوشت قرمز در بدن تولید می‌کند می‌تواند باعث سنگ کلیه شده و عملکرد این ارگان را مهار کند.

مطلب مرتبط: ۸ نکته فوق العاده برای مراقبت از سلامت کلیه ها

2. مواد غذایی سمی برای کلیه ها؛ نمک

هر کس برای حفظ عملکرد بدن خود به نمک در رژیم غذایی خود نیاز دارد، اما نمک زیاد از بسیاری جهات مضر است. نمک بیش از حد در خون باعث می‌شود که گرده‌ها  مایعات بیشتری را ذخیره کنند و همچنین می‌تواند تعادل سدیم و پتاسیم در کلیه ها را تغییر داده و عملکرد کلی این ارگان را کاهش دهد.

سدیم همچنین کلسیم ادرار را افزایش می‌دهد، که می‌تواند باعث سنگ کلیه شود، به ویژه در افرادی که از قبل فشار خون بالا دارند.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه هشداردهنده که کلیه های تان درست کار نمی کنند

۳. کافئین

قهوه در حد متوسط ​​می‌تواند برای سلامتی مزایایی داشته باشد، اما کافئین زیاد در دسته مواد غذایی سمی برای کلیه ها قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث آسیب شود. کافئین یک ماده محرک است و باعث افزایش جریان خون و فشار خون می‌شود که گرده‌ها  را تحت فشار قرار می‌دهد. یک مطالعه نشان داده‌است که کافئین باعث افزایش کلسیم در ادرار می‌شود که می‌تواند باعث بروز سنگ کلیه شود حتی در افرادی که مستعد ابتلا به آن نیستند.

مطلب مرتبط: ۹ عادت ناسالم که به کلیه ها آسیب وارد می کند

۴. نوشابه

مطالعات نشان می‌دهند که نوشیدن دو یا چند نوشابه گازدار، به طور روزانه ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیه را افزایش دهد. نوشیدنی‌های گازدار و نوشابه های انرژی زا هر دو با تشکیل سنگ گرده (کلیه) ارتباط دارند.

مطلب مرتبط: این نوشیدنی های محبوب، آسیب طولانی مدت به بدن وارد می کنند

۵. شیرین‌کننده‌های مصنوعی

شیرین‌کننده‌های مصنوعی پس از محبوبیت در اوایل دهه 1900، در همه چیز از نوشابه رژیمی گرفته تا غذاهای مخصوص دیابتی‌ها و بدون قند یافت می‌شوند. اما متداول‌ترین ماده شیرین کننده مصنوعی، آسپارتام، در میان مواد غذایی سمی برای کلیه ها است و می‌تواند اثرات بدی بر گرده‌ها  بگذارد. رایج ترین نتیجه آسپارتام اضافی، خارج شدن کلسیم از طریق ادرار است که باعث ایجاد سنگ می‌شود.

یک مطالعه نشان داد کسانی که از نوشابه های گازدار رژیمی استفاده می‌کنند، کاهش عملکرد بهینه گرده را تجربه می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان