جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کرونا در افغانستان؛ نخستین محموله واکسین کووید-۱۹ یک شنبه وارد کشور می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه شیوع ویروس کرونا و تلاش برای دستیابی به واکسین کرونا در افغانستان، مسوولان در وزارت صحت می گویند نخستین محموله واکسین کرونا کمک شده از سوی هند فردا یک شنبه به کابل می رسد.

معصومه جعفری معاون سخنگوی وزارت صحت عامه امروز شنبه (18دلو) به خبرنامه گفت واکسین کرونا ساخت کمپنی شرکت «آسترا زنکا» هندی که از سوی دولت آن کشور به افغانستان کمک شده قرار است فردا (یک‌شنبه) وارد افغانستان شود.

او افزود که احتمال دارد تمامی 500 هزار دوز واکسین کمک شده از سوی هند در یک محموله وارد کشور شود.

جعفری در خصوص تطبیق این واکسین تاکید کرد که سازمان صحی جهان دو هفته قبل وعده سپرده بود که واکسین کرونای ساخت هند را تصدیق می کنند اما این کار تا کنون نشده است.

به گفته او اگر واکسین ساخت هند تا آخر هفته از سوی سازمان صحی جهان تایید شود، تطبیق واکسین کرونا در افغانستان آغاز می شود.

معاون سخنگوی وزارت صحت خاطرنشان کرد که برای اولویت بندی افرادی که باید در مرحله نخست واکسین دریافت کنند کمیته ای از سوی وزارت صحت تشکیل شده بود و برای تطبیق واکسین کرونا، بر أساس رهنمود سازمان صحی جهان و اداره (سی دی سی) آمریکا اولویت بندی صورت گرفته است.

معصومه جعفری اضافه کرد افرادی شامل کارمندان صحی، معلمین، محبوسین، قوای امنیتی، کسانی که در لیله ها زندگی می کنند، کسانی که  امراض جانبی دارند و نیز بیجا شدگان داخلی در مرحله نخست تطبیق واکسین کرونا در افغانستان، اولویت بندی شده اند.

پیش از این وزارت وزارت صحت عامه‌ گفته بود که با ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونای هند ۲۵۰ هزار نفر واکسین می شوند.

تلاش برای دریافت واکسین کرونا در افغانستان

در همین حال وزارت صحت عامه در خبرنامه ای گفته است که چین نیز به زودی دوصدهزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می کند.

احمدجواد عثمانی، وزیر پیشین وزارت صحت به تاریخ 26 قوس در نشست خبری گفته بود که طرح تطبیق واکسین کرونا در افغانستان آماده شده و قرار است تا ختم سال آینده‌ی میلادی (۲۰۲۱) حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور واکسین شوند.

عثمانی افزوده بود بانک جهانی مبلغ ۱۰۰ میلیون دالر و بانک انکشاف آسیایی نیز مبلغ ۵۰ میلیون دالر را به هدف تهیه‌ی واکسین کرونا تعهد کرده‌اند که به افغانستان کمک می‌کنند.

عثمانی در آن زمان گفته بود که این کمک ها 7 ماهه به افغانستان می رسد اما معصومه جعفری تاکید دارد گفتگو ها جریان دارد تا افغانستان بتواند این کمک ها را زود به دست آورد.

این در حالی است که افغانستان در حال حاضر در مرحله موج دوم شیوع ویروس کرونا قرار دارد اما براساس آمار روزانه وزارت صحت شیوع ویروس کرونا در افغانستان رو به کاهش است.

بر اساس آخرین آمار رسمی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون ۵۵ هزار و ۳۳۰ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این میان دو‌هزار و ۴۰۸ نفر جان باخته و ۴۸ هزار و ۱۸ نفر دیگر بهبود یافته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان