جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

بازداشت یکی از عوامل حمله به دانشگاه کابل؛ صالح وعده شناسایی عامل ترور رییس جمعیت اصلاح را داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از گذشت قریب به چهار ماه از حمله خونین بر دانشگاه کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید یک تن دیگر از عوامل حمله به دانشگاه کابل بازداشت شده است.

آقای صالح امروز شنبه (17دلو) در گزارش جلسه امنیتی شش و نیم صبح اش نگاشته است که یک نفر دیگر از افراد تحت پیگیرد در رویداد حمله به دانشگاه کابل به اسم محمد عمر در ناحیه شانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

صالح افزوده این فرد زمانی بازداشت شده که برای انجام طلاق همسرش به خانه‌اش در کابل آمده بود.

او از رسانه ها دعوت کرده تا خبر بازداشت یکی از عوامل حمله به دانشگاه کابل را برای «مرحم» گذاری متضررین رویداد انعکاس دهند.

معاون اول ریاست جمهوری با بیان اینکه عوامل حمله به دانشگاه کابل که قبلا بازداشت شده‌اند محکوم به اعدام هستند تاکید کرده: «انشالله روزی شاهد به دار آویختن آنها خواهیم بود.»

این در حالی است که در حمله به دانشگاه کابل به تاریخ ۱۲عقرب ۲۲ تن کشته و ۲۷ تن زخمی شدند. بیشترین قربانیان این رویداد را دانشجویان و جوانان تشکیل می داد.

حمله به دانشگاه کابل واکنش های گسترده را به همراه داشت.

هرچند گروه طالبان مسوولیت این حمله را برعهده نگرفت اما حکومت افغانستان بارها تاکید کرده که این حمله کار گروه طالبان بوده است.

اطمینان از شناسایی عاملان ترور رییس جمعیت اصلاح

امرالله صالح در ادامه به رهبری و اعضای جمعیت اصلاح اطیمنان داده که عامل ترور محمد عاطفرییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح را شناسایی می کند.

صالح از اعضا و رهبری جمعیت اصلاح خواسته است که تبلیغات شان را بر ضد «دشمن» که به گفته او طالبان و حامیان آن هستند استفاده کنند.

او خاطرنشان کرده که ترور رهبر جمعیت اصلاح شباهت زیادی به ترور عبدالله عزام در پشاور دارد  تصریح کرده کسانی که تاریخ را می دانند این ظرافت را درک می کنند.

محمدعاطف رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح به تاریخ 14 دلو حوالی  ساعت ۸:۳۰ صبح روز سه‌شنبه در ساحه سلیم کاروان از مربوطات ناحیه چهارم شهر کابل در انفجار ماین مقناطیسی جاسازی شده در موترش کشته شد.

رویدادهای پایتخت

معاون اول ریاست جمهوری در عین حال گفته است سطح جرایم جنایی در شهر کابل پایین آمده اما روش و تاکتیک مجرمین پیچیده شده است.

او با بیان اینکه در حد اوسط چهار عراده موتر روزانه از شهر کابل دزدی می شود از مردم خواسته که در موترهای خود وسیله «جی پی اس» نصب کنند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان