ویروس نیپا با نرخ مرگ و میر ۷۵٪ می‌تواند پاندمی بعدی باشد!

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۱۵, ۱۳۹۹

بر اساس گزارشی از سازمان دسترسی به دارو، احتمال شیوع ویروس نیپا در چین، با نرخ مرگ و میر تا 75 درصد، احتمالاً خطر بزرگ همه‌گیری بعدی برای شرکت‌های دارویی غول پیکر است که در حال حاضر روی کووید-۱۹ تمرکز دارند.

گاردین به نقل از جایرسی کی ایِر، مدیر اجرایی بنیاد دسترسی به دارو در هلند، گفت،”ویروس نیپا یکی دیگر از بیماری‌های عفونی در حال ظهور است که نگرانی زیادی ایجاد می‌کند. نیپا  هر لحظه می‌تواند به انفجار برسد. بیماری همه گیر بعدی می‌تواند یک عفونت مقاوم در برابر دارو باشد. “

ویروس نیپا نادر است و توسط خفاش‌های میوه‌خوار پخش می‌شود، و می‌تواند علائم شبیه آنفولانزا و آسیب مغزی ایجاد کند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، این ویروس می‌تواند باعث انسفالیت یا التهاب مغز شود. درمان معمول آن، مراقبت حمایتی است.

البته، در حال حاضر هیچ مورد شناخته‌شده‌ای از ویروس نیپا  در چین وجود ندارد.

گاردین در اصلاحیه مقاله خود در تاریخ 31 ژانویه گفته‌است که “ایِر به طور کلی در مورد ویروس نیپا  صحبت کرده‌است و اینکه شیوع این ویروس در یک کشور بزرگ مانند چین می‌تواند فاجعه بار باشد. اما در حال حاضر شیوع نیپا  در چین وجود ندارد. “

شیوع ویروس نیپا  در ایالت کرالای جنوبی هند در سال 2018 منجر به کشته شدن 17 نفر شد. متعاقب این اتفاق، کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل شیوع، واردات میوه و سبزیجات منجمد و فرآوری شده از کرالا را به طور موقت ممنوع کردند.

در آن زمان، مقامات بهداشتی معتقد بودند که شیوع نیپا  در بنگلادش و هند شاید با خوردن نوشیدنی نخل خرما ارتباط داشته باشد.

گزارش شاخص دسترسی به دارو در سال 2021 نگاهی به اقدامات 20 شرکت داروسازی برجسته جهان برای دسترسی بیشتر به داروها، واکسن‌ها و تشخیص‌ها دارد. این مطالعه نشان داده است که تحقیق و توسعه برای کووید-۱۹ در سال گذشته افزایش یافته اما خطر سایر همه گیری‌ها اصلا مورد بررسی قرار نگرفته ‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *