جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

۱۰ حقیقت در مورد قدرت مغز انسان که نشان می ‌دهد ما قادر به انجام هر کاری هستیم!

خواندن 3 دقیقه
2.8
(4)

مغز ما شگفت‌انگیز است؛ می‌تواند به ما کمک کند تا به هر قله‌ای برسیم‌، مهم‌ترین آرزوهای‌مان را برآورده کنیم و به پیچیده‌ترین اهداف برسیم. در این نوشتار با ۱۰ حقیقت جالب در مورد قدرت مغز آشنا می‌شویم.

 ۱. برای مغز تفاوتی بین خیال و واقعیت وجود ندارد

مغز ما در برابر هر فکری واکنش نشان می‌دهد. به همین دلیل است که افراد خوش‌بین احساس شادی بیشتری می‌کنند و به همین دلیل بدن ما دارونما را به عنوان یک محصول دارویی واقعی قبول می‌کند.

۲. قدرت مغز؛ کار ذهنی مغز را خسته نمی‌کند

احساس خستگی مغز به دلیل احساسات ما به وجود می‌آید. ترکیب خون جریان یافته در مغز طی کار ذهنی آن بدون تغییر باقی می‌ماند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته از تاثیر مخربی که قند روی مغز دارد

۳. مغز معمولا به صورت اتواتیک کار می‌کند

بیش از نیمی از افکار امروز، حاصل افکار دیروز هستند. به همین دلیل است که برای افراد بدبین بسیار دشوار است که درک خود را از جهان تغییر دهند. آنها باید به معنای واقعی کلمه مغز خود را “پاکسازی” کنند.

۴. ما به هر چه فکر کنیم، می‌بینیم

هر فکری به تجارب زندگی تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، اگر فکر سفر به پاریس را داشته باشید، در همه جا یادآوری این شهر را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید دنیای اطراف خود را تغییر دهید، افکار خود را تغییر دهید.

مطلب مرتبط: عادت های مخرب برای مغز؛ ۸ چیز که انرژی مغز را تحلیل می برد

۵. مغز ما هم مثل عضلات‌مان به تمرین نیاز دارد

یادگیری، تمرین در هوای تازه، تغذیه سالم، خواب آرام، مسافرت به مکان‌های جدید، فعالیت‌های جدید، رقص و بازی‌های فکری همه برای مغز شما مفید هستند.

 ۶. مغز هرگز استراحت نمی‌کند

حتی هنگام خواب، مغز ما به سختی کار می‌کند.

مطلب مرتبط: ۳ عادت آدم هایی که مغز سالم دارند

۷. گاهی خاموش شدن ضروری است

برای اینکه در هزاران افکار منفی غرق نشویم، باید گاهی “خود را خاموش کنیم” تا کمی به سیستم ایمنی بدن خود استراحت دهیم. استراحت فعال را فراموش نکنید: برای مغز ما، مفیدترین نوع آرامش است.

۸. قدرت مغز؛ فراموش کردن خیلی هم بد نیست

برای “ذخیره” خاطرات جدید، مغز ما باید از شر خاطرات قدیمی خلاص شود. خوب است اگر بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیزهایی را به خاطر بسپاریم و چه چیزهایی را فراموش کنیم. برای انجام این کار، ما باید بیشتر از اطلاعاتی که می‌خواهیم نگه داریم، استفاده کنیم.

۹. مغز ما نسبت به درد حساسیت ندارد

مغز ما به درد واکنش نشان می‌دهد اما به دلیل کمبود گیرنده‌های لازم آن را خودش احساس نمی‌کند. اگرچه این واقعیت در مورد بسیاری از رگهای خونی، اعصاب و بافت‌هایی که مغز را احاطه کرده‌اند، صدق نمی‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ نمونه از اثرگذاری ما بر مغزمان که دود از سرتان بلند می کند

۱۰. قدرت مغز؛ ما می‌توانیم مغزمان را تغییر دهیم

هر نوع فعالیتی باعث می‌شود مغز ما ارتباطات عصبی جدیدی ایجاد کند. اگر فکر می‌کنیم قادر به پیشرفت نیستیم، این ایده با گذشت زمان فقط در آگاهی ما تقویت می‌شود. اما اگر از عبارت “من موفق خواهم شد” استفاده کنید، مغزتان به شما فرصت می‌دهد تا هدف‌تان را تحقق بخشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان