جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هیئت دولتی بررسی کننده رویداد بهسود ولایت میدان ورک به کارش آغاز کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از گذشته چهار روز از رویداد بهسود که در آن بیش از 30 تن کشته و زخمی شدند دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که هیئت بررسی این رویداد امروز به کارش آغاز کرده است.

دفتر شورای امنیت ملی امروز سه‌شنبه (14دلو) گفته است که هیئت با صلاحیت بررسی از سوی حکومت روز گذشته به ولسوالی حصه‌ی اول بهسود رفته است.

در خبرنامه آمده است که این هئیت امروز به کار آغاز کرده وهم‌اکنون مصروف بررسی چگونگی رویداد بهسود و دیدار با مقامات محلی، مردم و متضررین است.

در همین حال سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته است که رویداد روز جمعه گذشته باید به صورت مسالمت آمیز حل شود.

دانش از هیئت اعزامی حکومت به بهسود خواسته است که ضمن رسیدگی جدی به وضعیت آسیب دیدگان، قضیه را به صورت عادلانه و همه جانبه بررسی و نتیجه آن با رهبری حکومت شریک سازد.

معاون دوم ریاست جمهوری تاکید کرده که وقت آن رسیده که رویداد بهسود و تنش‌های ایجادشده به صورت اساسی و ریشه‌ای حل شود و جلوی هر کسی یا هر گروهی که به هر انگیزه ای با تحریک مردم منافع و مصالح مردم را با خطر مواجه سازد گرفته شود.

دانش با بیان اینکه حکومت متعهد به تأمین امنیت شاهراه‌ها و مناطق «هزاره‌جات» مخصوصا شاهراه میدان- جلریز- بهسود است از همه کسانی که در قالب گروپ‌های مسلح و به نام خیزش‌های مردمی در بهسود و سایر مناطق فعالیت دارد خواسته است که در چوکات قانون و ساختارهای مشروع نهادهای امنیتی و دفاعی دولتی در تأمین امنیت مردم و منطقه شان سهیم شوند.

این در حالی است که قرار بود هیئتی در روز یک‌شنبه برای بررسی رویداد بهسود به ولایت میدان‌وردک سفر کند اما این سفر به گفته شورای امنیت ملی به‌دلیل مساعدنبودن وضعیت ملغی شده بود.

اعتراضات در بهسود میدان وردک
تنش ها میان مردم و نیروهای امنیتی در ولسوالی های بهسود پس از آن آغاز شد که فرمانده پولیس میدان وردک پس از معرفی فرماندهان پولیس چند ولسوالی از جمله ولسوالی‌های حصه اول بهسود و بهسود مرکزی با حضور صد ها تن از نیرو های امنیتی در ساحه ماندند.
حضور طولانی مدت فرمانده پولیس میدان وردک در ساحه باشندگان محل را نگران کرده و باعث اعتراض این شهروندان شده بود. بر اساس گزارش ها این اعتراضات در‌ قالب تظاهرات روز جمعه جدی‌تر شده و باعث خشونت ها و وقوع رویداد بهسود گردید.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله در آن زمان گفته بود که در نتیجۀ درگیری میان نیروهای پولیس و افراد مسلح غیرمسوول در ولسوالی بهسود این ولایت، نه تن از افراد وابسته به فرمانده علی‌پور کشته و ۱۶ تن دیگر به شمول نیروهای امنیتی زخمی شدند.

اما باشندگان محل و مهدی راسخ نماینده مردم میدان وردک در مجلس نمایندگان این ادعای سخنگوی وزارت داخله را را در مورد رویداد بهسود رد کرده و آن را غیر مسوولانه خوانده بوند.

مهدی راسخ به خبرنامه گفته بود که در تیراندازی نیروهای امنیتی بالای معترضان بهسود میدان وردک ۱۱ تن کشته، بیش از ۲۰ تن زخمی و شماری زیادی نیز از سوی پولیس بازداشت شده اند.

a

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان