جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

انفجار ماین های مقناطیسی در کابل؛ در دو روز 3 غیرنظامی کشته و 5 تن زخمی شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در ادامه انفجار ماین های مقناطیسی در کابل کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید در نتیجه این انفجار ها در دو روز 3 غیرنظامی کشته و 5 تن زخمی شده اند.

کمیسیون حقوق بشر امروز سه‌شنبه (14دلو) در اعلامیه ای گفته است که در نتیجه انفجار 5 ماین مقناطسی در روز گذشته و امروز 3 غیرنظامی جانباخته و 5 تن زخمی شده اند.

این کمیسیون افزوده که این انفجار ها در ناحیه های دوم، ‌هفتم و دهم و ‌حوزه‌های سوم و چهارم شهر کابل‌ رخ داده است.

تاکنون کسی و یا گروهی مسئولیت این حمله‌ها را ‌برعهده نگرفته است.

کمیسیون حقوق بشر خواهان توقف قتل‌های هدف‌مند و حمله بر هدف‌های غیرنظامیان شده تاکید کرده که استفاده از ماین های مقناطیسی در مکان‌های عمومی و شهری، افزون بر افراد ‌هدف‌، همواره سبب تلفات و خسارات بر غیرنظامیان نیز شده است.

این کمیسیون همچنان خاطرنشان کرده که عاملان انفجار ماین های مقناطیسی در هر زمان و مکان تحت پیگرد قرار می گیرند و پاسخگو خواهند بود.

کمیسیون مستقل حقوق بشر هم‌چنان از نهادهای مسوول خواستار اقدام‌های مؤثر پییشگیرانه، شناسایی عاملان و برخورد عادلانه و قانونی با آن‌ها و تأمین عدالت برای قربانیان این حملات شده است.

سه انفجار امروز در کابل

این در حالی است که شهر کابل امروز سه‌شنبه گواه سه انفجار بوده که در نتیجه آن دو تن بشمول رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند.

فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل می گوید حوالی ساعت ۰۷:۳۵ دقیقه صبح امروز در مربوطات ناحیه دوم ساحه جوی‌شیر، یک عراده واسطه نوع «افرست» هدف انفجار قرار گرفته و در آن دو تن زخمی شده اند.

فرامرز افزوده که حوالی ساعت ۰۸:۳۰ انفجار دومی در مربوطات ناحیه چهارم ساحه سلیم کاروان یک عراده واسطه نوع «فورنر» غیرنظامیان را هدف قرار داده که در نتیجه آن دو غیرنظامی کشته و دو تن زخمی شده اند.

به گفته او انفجار سومی حوالی ساعت ۱۰:۲۷ دقیقه در مربوطات ناحیه سوم ساحه نوآباد یک عراده واسطه نوع کرولا را هدف قرار داده که در نتیجه آن یک غیرنظامی زخمی شده است.

هرچند حکومت گروه طالبان را عامل اصلی انفجار ماین های مقناطیسی می داند اما این گروه تاکنون مسوولیت اانفجار ها را برعهده نگرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان