ادامه کشتار در کابل؛ سه انفجار دو کشته و 5 زخمی برجای گذاشت

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

شهرکابل امروز شاهد سه انفجار بوده که در نتیجه آن دو تن به شمول رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند.

فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل می گوید حوالی ساعت ۰۷:۳۵ دقیقه صبح امروز در مربوطات ناحیه دوم ساحه جوی‌شیر، یک عراده واسطه نوع «افرست» هدف انفجار قرار گرفته و در آن دو تن زخمی شده اند.

فرامرز افزوده که حوالی ساعت ۰۸:۳۰ انفجار دومی در مربوطات ناحیه چهارم ساحه سلیم کاروان یک عراده واسطه نوع «فورنر» غیرنظامیان را هدف قرار داده که در نتیجه آن دو غیرنظامی کشته و دو تن زخمی شده اند.

او تاکید کرده که بررسی تیم مشترک امنیتی در هر دو مورد ادامه دارد.

به گفته او سومین انفجار از انفجارهای هدفمند در شهر کابل حوالی ساعت ۱۰:۲۷ دقیقه در مربوطات ناحیه سوم ساحه نوآباد یک عراده واسطه نوع کرولا را هدف قرار داده است که در نتیجه آن یک غیرنظامی زخمی شده اند.

بر اساس گزارش ها محمد عاطف، رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح هدف انفجار ناحیه چهارم شهر کابل بوده که او در این انفجار جانباخته است.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

هرچند حکومت افغانستان بارها گروه طالبان را عامل انفجارهای هدفمند خوانده است اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به کشته شدن رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح آن را محکوم کرده است.

مجاهد تاکید کرده که گروه طالبان ترور علما، خبرنگاران، شخصیت های سیاسی و اجتماعی را محکوم می کند و آن را کار یک حلقه خاص می داند.

در ادامه انفجارهای هدفمند در کنار پایتخت ولایت پروان نیز امروز گواه انفجار ماین کنار جاده ای بوده است. پولیس پروان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این انفجار موتر حامل سرپرست و آمر امنیت پولیس این ولایت را در شهر چاریکار‌ هدف قرار داده است.

در خبرنامه پولیس پروان آمده است که عبدالواسع رحیمی آمر امنیت و سرپرست فرماندهی پولیس این ولایت از این انفجار جان سالم به در برده و در آن به کسی آسیب نرسیده است.

ادامه انفجار های هدفمند

این در حالی است که در این اواخر انفجارهای هدفمند در افغانستان به خصوص شهر کابل پایتخت افزایش یافته است.

هرچند بارها امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در کنار تلاش پولیس برای مهار آن از شهروندان خواسته است که هنگام سفر وسایط شان را بررسی کنند اما دیده می‌شود این روند همچنان ادامه دارد.

روز گذشته نیز کابل، شاهد دو انفجار مشابه بود که در اثر آن دو نفر، به شمول یک غیرنظامی کشته و یک تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تاکنون مسوولیت انفجارهای هدفمند را برعهده نگرفته است اما دو روز قبل اتحادیه‌ی اروپا،‌ نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی کشورهای استرالیا، کانادا، چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هالند، اسپانیا، سویدن، بریتانیا و امریکا در یک اعلامیه‌ی مشترک گفته بودند که مسوولیت اکثریت خشونت‌ها که در آن جامعه‌ی مدنی، قضایی، رسانه‌ایی، طبی و نمایندگی‌های غیرنظامی دولت هدف قرار می‌گیرند، برعهده‌ طالبان است.

پس از آن گروه طالبان در واکنش به این اعلامیه دست داشتن در انفجارهای هدفمند و خشونت‌ها را رد کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *