جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایران: طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از سفر هیئت سیاسی گروه طالبان به تهران وزارت خارجه ایران می گوید طالبان بخشی از واقعیت حال و آینده افغانستان است و دفاتر سیاسی این گروه در دوحه، پاکستان و شماری از کشورهای دیگر به گونه رسمی فعالیت دارد.

سعیدخطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه (13دلو) در نشست خبری گفت که دولت ایران با جمهوری اسلامی افغانستان نه تنها رابطه نزدیک دارد بلکه برخلاف بسیاری از کشورها، همواره از دستاوردهای ملت و دولت افغانستان حمایت کرده است.

خطیب زاده تاکید کرد که طالبان بخشی از واقعیت اکنون وآینده افغانستان است و نه همه آن.

سخنگوی وازت خارجه ایران خاطرنشان کرد که طالبان در مذاکرات مستقیم با حاکمیت و دولت رسمی افغانستان اند.

او افزوده که سفر هیئت سیاسی طالبان به تهران هم به اطلاع دولت افغانستان رسانده شده و هم بسیاری تبادلات پیرامون آن صورت گرفته است.

به گفته او این سفر طالبان به ایران در چارچوب گفتگوهای جاری میان دولت افغانستان و این گروه صورت گرفته است.

سفر هیئت طالبان به ایران

هیئت طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر طالبان در قطر به تاریخ ۷ دلو از ایران بازدید نمود.

محمدنعیم سخنگوی گروه طالبان در آن زمان گفته بود که هیئت این گروه در سفرش به ایران با مقام‌های ایرانی در مورد روابط دوجانبه افغانستان و ایران، وضعیت مهاجرین افغان در ایران، وضعیت کنونی سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه بحث و گفت‌وگو می‌کند.

وزارت خارجه افغانستان پس ار سفر هیئت طالبان به تهران اعلام کرد که از این سفر آنان اگاهی دارد و ایران قبلا با دولت افغانستان موضوع این سفر را در جریان گذاشته و نظریات افغانستان را دریافت کرده است.

هیئت گروه طالبان در سفرش به تهران با علی شمعخانی مشاور امنیت ملی و جواد ظریف وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است.

با آن که خبرگزاری تسنیم ایران پیش از این گزارش داده بود که وزیر خارجه ایران در این دیدار با هیئت طالبان گفته که کشورش از یک «دولت فراگیر اسلامی» با حضور تمامی قومیت‌ها و مذاهب حمایت می‌کند و آن را ضرورتی برای افغانستان می‌داند اما وزارت خارجه ایران اعلام کرده که اصطلاح «دولت فراگیر اسلامی» در این دیدار در سخنان ظریف نبوده است.

وزارت خارجه این خبر را فاقد «سندیت» خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان