جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

۸ کاربرد جالب کوکا کولا که احتمالا چیزی در موردشان نشنیده اید!

خواندن 3 دقیقه
1.5
(2)

در مورد مضرات کوکا کولا چیزهای زیادی خوانده و شنیده‌ایم. اما در این نوشتار رویکرد متفاوتی نسبت به این نوشیدنی مضر خواهیم داشت و با کاربردهای غیرمعمول و بعضا مفید کوکاکولا آشنا می‌شویم.

۱. فر کردن موها

 فسفریک اسید موجود در این نوشیدنی کوتیکول مو را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تارهای مو براق و کمی موج‌دار به نظر برسند. این نوشیدنی همچنین برای کسانی که موهای خشک و شکننده دارند بسیار مفید است. موها را با کوکا کولا خیس کنید و بعد از 5-10 دقیقه آنها را با شامپو بشویید. به هر حال، این همان کاری است که گاهی بازیگر و مدل سرشناس سوکی واترهاوس انجام می‌دهد.

۲. پاک کردن آدامس

 اگر آدامس لای موهای‌تان چسبید، نگران نشوید. مقداری نوشابه روی آدامس بریزید، و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آدامس را به آرامی و با احتیاط بردارید. شاید روند کار طولانی باشد، اما مطمئناً بهتر از کوتاه کردن موهای‌تان است!

۳. محافظت از آفات

کشاورزان هندی محصولات خود را با کوکا کولا اسپری می‌کنند تا از آنها در برابر حشرات محافظت کند. این نوشیدنی مورچه های قرمز را به خود جلب می‌کند: بدترین دشمنان آفات. و اگر در باغچه خود حلزون دارید، می‌توانید با استفاده از کوکاکولا از شر آنها خلاص شوید. فقط مقداری از نوشیدنی را در چند ظرف بریزید، و آنها را در مکان‌های مختلف قرار دهید.

۴. تسکین درد

اگر دچار گزش ناخوشایند حشرات شده‌اید، یک پنبه آغشته به کوکاکولا را در منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. خارش و سوزش به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. این تاثیر احتمالاً به دلیل کافئین است که اثر بی‌حس کننده دارد.

۵. نظافت سرویس بهداشتی

به لطف اسید فسفریک، کوکاکولا ناخالصی‌ها را به خوبی حل می‌کند. کوکاکولا را داخل دستشویی بریزید و بگذارید چند ساعت یا حتی یک شب بماند و سپس بشویید.

۶. از بین بردن چربی

اسیدها و کافئین حلال‌های خوبی برای چربی هستند به همین دلیل می‌توان از این نوشیدنی برای شستن ظروف و سطوح آشپزخانه استفاده کرد. ظروف را با کوکاکولا بپوشانید، بگذارید چند ساعت بماند و سپس طبق معمول بشویید.

۷. رفع بوی ناخوشایند

اگر چیزی بوی بنزین دارد، آن را قبل از شستن در مخلوط آب و کوکاکولا به نسبت 1: 1 خیس بگذارید و بعد بشویید. این نوشیدنی به از بین بردن بوی ماهی و سایر بوهای نامطبوع نیز کمک خواهد کرد.

۸. تمیز کردن سکه

سکه‌های لکه‌دار را در یک ظرف قرار بدهید، و آن را با کوکاکولا پر کنید. 10-15 دقیقه صبر کنید، سپس ظرف را محکم تکان دهید. در نهایت سکه‌ها را زیر آب بشویید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان