۱۲ درمان خانگی موثر برای تسکین سریع درد قاعدگی

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۷, ۱۳۹۹

گرفتگی عضلات، نفخ شکم، تغییرات خلقی، کمردرد، سردرد، خستگی، خونریزی شدید؛ “این” روندی طبیعی است که زنان هر ماه تجربه می‌کنند! بسیاری از زنان برای تسکین درد خود به مسکن‌ها روی می‌آورند، اما ۱۲  درمان خانگی قیدشده در این نوشتار نیز می‌تواند به تسکین سریع درد قاعدگی کمک کند.

1. ماساژ با روغن کنجد

روغن کنجد سرشار از اسید لینولئیک است و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. شما می‌توانید روغن کنجد را در قسمت پایین شکم ماساژ دهید. این کار به تسکین سریع درد قاعدگی کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

2. تخم شنبلیله

دانه شنبلیله خواص فراوانی دارد و به نظر می‌رسد که می‌تواند در دوران قاعدگی نیز مفید و موثر باشد. برای تسکین سریع درد قاعدگی می‌توانید با تخم شنبلیله را 12 ساعت در آب خیس بگذارید و سپس بنوشید.

3. تسکین سریع درد قاعدگی؛ گرما

قرار دادن گرما در پایین شکم به شل شدن عضلات منقبض رحم کمک می‌کند. کیسه آب گرم یا پدگرمایشی به تسکین سریع درد قاعدگی کمک می‌کنند.

4. ورزش کنید

این یکی دیوانگی به نظر می‌رسد اما واقعیت این است که ورزش باعث افزایش گردش خون در ناحیه لگن و ترشح اندورفین برای مقابله با پروستاگلاندین‌ها (مواد هورمون مانند که باعث انقباض عضلات رحم در دوران قاعدگی می‌شوند) می‌شود. ورزش منظم برای سلامتی کلی بدن مهم است، اما اگر مستعد درد قاعدگی هستید، ورزش اهمیت زیادی پیدا می‌کنند و در واقع یک راهکار موثر برای تسکین سریع درد قاعدگی است.

۵. چای زنجبیل و فلفل سیاه

با استفاده از زنجبیل خشک و فلفل سیاه چای گیاهی درست کنید. مقدار کمی شکر هم برای بهبود طعم اضافه کنید، زنجبیل می‌تواند به طور موثر درد پریود را تسکین دهد، زیرا نقشی اساسی در کاهش سطح پروستاگلاندین‌ها دارد.

6. تسکین سریع درد قاعدگی؛ زیره

چای گیاهی تهیه‌شده از دانه‌های به تسکین سریع درد قاعدگی کمک می‌کند. زیره سبز اثر آرام‌بخش دارد و خاصیت ضد اسپاسم و ضد التهابی آن برای رفع گرفتگی‌های قاعدگی مفید است.

7. چای بابونه

چای بابونه نیز خاصیت تسکین‌دهنده درد دارد. این ماده به آرامش رحم و کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها کمک می‌کند، بنابراین درد پریود را به طور موثری تسکین می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگذار خواهد بود

۸. تسکین سریع درد قاعدگی؛ آب کافی بنوشید

نوشیدن آب بیشتر ممکن است به کاهش نفخ شکم، که علائم را بدتر می‌کند، کمک کند. عادت کنید روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید، مخصوصاً در دوره قاعدگی.

۹. رازیانه

رازیانه انقباضات رحمی را که توسط پروستاگلاندین‌ها تحریک می‌شوند ، مهار می‌کند و بنابراین یک درمام مناسب برای تسکین سریع درد قاعدگی محسوب می‌شود.

۱۰. دارچین

روی غلات صبحانه یا یک فنجان کاکائوی داغ خود یک دارچین بپاشید. این ادویه می‌تواند به گرفتگی عضلات و سایر علائم پریود کمک کند.

۱۱. تسکین سریع درد قاعدگی؛ زنجبیل

اگر می‌خواهید یک مسکن طبیعی برای تسکین سریع درد قاعدگی داشته باشید، چای زنجبیل می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۱۲. افزایش مصرف منیزیم

به گفته داکتر دیجرا سیمز، عضو هیئت علمی دانشگاه باستیر در سن دیگو و نویسنده کتاب «سالم‌ترین زندگی شما در حال حاضر»، به نظر می‌رسد منیزیم به تسکین درد گرفتگی کمک می‌کند. بهترین ایده گنجاندن مواد غذایی سرشار از منیزیم در رژیم غذایی‌تان است. اما اگر می‌خواهید از مکمل منیزیم استفاده کنید، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی سرشار از منیزیم که بسیار سالم هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *